Mistä mä löydän lapsille vanhanaikaset juhlavaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaatteet hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viinimarja:
Semmonen liike on vissiin olemassa ku "PikkuWilma". Ainakin sisko osti sieltä tytölleen tosi ihanan semmosen vanhanaikasen essu-mekkoyhdistelmän. Löytyisköhän netistä tolla nimellä mitää?

Googletin tuolla nimellä ja tarjosi vähän muuta. Menepä huviksesi kirjoittamaan tuo googleen niin se kysee että tarkoititko pikkup... Että ei sitten löytynyt.

Tosi helppo on tytön asukin ommella. Paidan saa vanhasta lakanasta, taittaa ja päätä varten reikä ja kaks palaa hihoiksi. Essu on tosi helppo ja hame jotain pikkukukallista tai luonnonväristä yks sauma vaan ja kuminauha vyötärölle. Just ompelin vähän aikaa sitte kun meil oli samanlainen tilanne.

Kävisikö vuokraaminen esim. pukuvuokraamosta tai naamiaisasuja myyvistä liikkeistä tai mitä tällaisia liikkeitä nyt teidän kaupungissa onkaan.

Jos ei kerran tarvita kuin kerran niin turha ostaa tai ruveta kauhealla vaivalla ompelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja venni:
Minkälaisiin juhliin on noin tarkka pukukoodi?

Mitä merkitystä sillä tässä kohtaa on? Jos on ohjeet pukeutumisesta, niin en halua viedä lapsia tavallisissa vaatteissa, erottuisivat liikaa joukosta.

Ei sillä olekaan ongelmasi ratkaisun kannalta mitään merkitystä. Olin vain utelias! Anteeksi jos kysymykseni tuntui tungettelulta. Omat lapset eivät ole tuollaista kutsua koskaan saaneet, joten tulin uteliaaksi. Joskus olen kuullut häistä, joihin saapuvia pyydettiin pukeutumaan mahdollisuuksien mukaan kansallispukuun. Se oli ihan jännänkuuloinen homma.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
Kinderitillä on ainakin pojille polvihousuja ja liivejä.Jesper junior ja Halonen ainakin myy.
Voisitko tai voisiko joku ommella tytön mekon?

Tää oli hyvä tieto, kiitos! Pitääkin käydä Halosella katsomassa. Mekon voisin ehkä ommella itse tai ompeluttaa, mut pitäis olla hyvä kaava.

Kinderitillä on ainakin pojille polvihousuja ja liivejä.Jesper junior ja Halonen ainakin myy.

Tää oli hyvä tieto, kiitos! Pitääkin käydä Halosella katsomassa. Mekon voisin ehkä ommella itse tai ompeluttaa, mut pitäis olla hyvä kaava.

Kinderit vaatteet vaan ei ole kovin edullisia, aika kalliita siis ovat.

Mulla ois hyvä liivimekko ja sopivan kokoinen, jos olet Uudeltamaalta, vaikka 10:llä saisit.

Minkälaisiin juhliin on noin tarkka pukukoodi?

Mitä merkitystä sillä tässä kohtaa on? Jos on ohjeet pukeutumisesta, niin en halua viedä lapsia tavallisissa vaatteissa, erottuisivat liikaa joukosta.

Ei sillä olekaan ongelmasi ratkaisun kannalta mitään merkitystä. Olin vain utelias! Anteeksi jos kysymykseni tuntui tungettelulta. Omat lapset eivät ole tuollaista kutsua koskaan saaneet, joten tulin uteliaaksi. Joskus olen kuullut häistä, joihin saapuvia pyydettiin pukeutumaan mahdollisuuksien mukaan kansallispukuun. Se oli ihan jännänkuuloinen homma.

En nyt viitsi alkaa täällä sen tarkemmin selittää. Ei siinä muuta, ei ärsyttänyt kysymyksesi mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja anne:
Minkäkokoinen poika? Mulla ois yks Riihipeikon asu.

riippuen mitoituksesta 86-92

Vaikee sanoa, noi asuthan on leveitä. Pojalla oli asu 1-vuotis synttäreillä päällä, oli aika reilu. Mut näyttäis, että menis vieläkin, en oo vähään aikaan sovittanut, käyttää nyt kokoa 86/92. Voin ottaa kuvan jos haluat?

Et tainnut huomata?

Vaikee sanoa, noi asuthan on leveitä. Pojalla oli asu 1-vuotis synttäreillä päällä, oli aika reilu. Mut näyttäis, että menis vieläkin, en oo vähään aikaan sovittanut, käyttää nyt kokoa 86/92. Voin ottaa kuvan jos haluat?

Et tainnut huomata?

Ei se varmaan enää mahdu. Meidän poika on jo aika paljon vanhempi.

Et tainnut huomata?

Ok. Oisin voinu lainata.

Ei se varmaan enää mahdu. Meidän poika on jo aika paljon vanhempi.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=85989447 ja älä sano et RUMA! vanhanajan vaatteet on tuollasia ne ei ole hileitä, pileitä ja pajettejä täynnä eikä rimssua rämssyä ja pitsejä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kinderit vaatteet vaan ei ole kovin edullisia, aika kalliita siis ovat.

Mulla ois hyvä liivimekko ja sopivan kokoinen, jos olet Uudeltamaalta, vaikka 10:llä saisit.

Eivät ole edullisia, mutta kesän jälkeen saattaa löytyä jämiä aletangoista...

Yhteistyössä