Mistä mä nyt äkkiä nimet keksin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halinappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Halinappi

Aktiivinen jäsen
09.09.2006
2 491
0
36
Huomenna ois neuvola johon pitää palauttaa synnytys sairaalaan menevä esititetolomake.. johon tulee mm. luvat hätäkasteeseen jne..
No pitäis siihen saada aikaiseksi hätäkastenimet?? Enhän mä nyt vielä osaa mitään nimiä päättää... :o

Ja sitte jotenki muutenki jännittää se neuvolaan meno.. ku ottivat sillon viimeks ne verikokeet ja siinä otettiin sellanen verikoe mistä katsotaan onko vauvalla riskiä tms. olla joku kehitys vamma jne...?

Entäs laittaako ne nyt sitten lähetteen sokerirasitukseen sieltä neuvolasta (rv 15+5) kun ekalla neuvola käynnillä sanottiin että rv 20 ois sitte se sokerirasitus...??

tunnen itteni ihan hölmöks ku ajattelen kaikkee ja pelkään kaikkee vaikkei aihetta ole, ja olenhan sentään jo kerran ollu raskaana ja synnyttäny ja hyvinhän tuo poitsu voi ja kasvaa, mutta silti tuntuu että kaikkia ajatuksia pyörii kauheesti päässä...

älä ressaa. ei kaikilla ole niitä nimiä siinä lomakkeessa edes silloin kun menevät synnyttämäään.... Jos et muuta keksi niin laita vaikka sun ja miehes toiset nimet :)

joo mutta ei ole pakko olla oikeet nimet,tai ihmisen nimi pitää olla muttei tarvi olla varma että just se nimi on pysyvä. esim mun aikasemmassa töissä sairaalalla voidaan hätäkastaa vaikka tyttö järviseksi ja nimetä myöhemmin.ainaki silleen muistan.

Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa. Laita jotku sellaset nimet mitkä voisit kuvitella mahollisiksi, kunhan jätät pois ne mitä et ikinä lapselles antais.

Meiän lapsi on jouduttu hätäkastamaan, ja täytyy sanoa, että hyvä oli, että oli nimi valmiina. Se me annettiin mikä oli ilmotettukin. Mun sisko on myös hätäkastettu ja äiti istui vessassa kun nimiä kysyttiin. Mieti siinä sitten !

Esikoisella tais olla Eemeli ja Iida, kuopuksella Aino ja Alvar. kuopuksen nimet annoin vasta joskus synnytystapa-arviossa ja vastahakoisesti, tyrkytin Tupua ja Hupua, mutta kätilö mulkaisi sen verran pahasti, että keksin toiset nimet aika äkkiä.

meillä ei ollut hätäkaste nimiä kuopukselle ollenkaan siinä lomakkeessa, ajattelin että jos se tarve tulee niin mietitään sitten. Onneksi ei tullut tarvetta.

Yhteistyössä