MISTÄ MÄ SAAN TIETOONI, ONKO MUN MIEHELLÄ LUOTTOTIEDOT MENNY?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja siis meneekö sillä palkka ulosottoon?

Nimittäin itse se ei mulle myönnä mitään, vaikka olen nähnyt useita perintätoimistosta ja käräjäoikeudesta tulleita kirjeitä, joissa viimeisimmässä sanottiin, että ulosotto laitetaan toimeen vaikka mies ei olisikaan paikalla (tai jotain tuohon suuntaan).

Kun kysyin asiasta - totta kai haluan tietää - mies suuttui ja alkoi rähjätä mulle, sanoi, että osaa itse pitää asioistaan huolta ja että sillä on raha-asiat kunnossa. Mä en todellakaan uskonut, ja lopulta (noin viikon räyhäämisen jälkeen) sanoi, että sai hoidettua asian siten, ettei palkkaa ulosmitata vaan maksaa erääntyneet laskut (noin 3000e) osissa jne. Enpä usko tätäkään, sillä miehellä on alle satanen rahaa tilillä, eikä ole nytkään maksanut palkastaan laskuja eikä myöskään ole ostanut mitään. (HUOM. PELIONGELMAA HÄNELLÄ EI OLE) Ja tiedän siksi hänen tilinsä saldon, kun lainasin luvan kanssa pankkikorttia, kun piti käydä nostamassa rahaa hänen tililtään.

Vi*uttaa tämmönen epätietoisuus, kun en tiedä miten saan selville VARMUUDELLA miten asiat oikeasti ovat, ja vi*uttaa vielä enemmän jos on mennyt sössimään tyhmyyksissään ja laiskuuksissaan raha-asiansa, sillä sitten ei tarvi haaveilla talosta ym. kun ei saa lainaa. Elämme avoliitossa.

No voi itku. Se onkin sitten vaikeempi homma saada mies puhumaan TOTTA tuon asian suhteen, sillä vahvasti tosiaan epäilen että totta ois nyt puhunu. Tuleekohan vielä mitään kirjeitä ko. asian suhteen, joista asia selviäisi?

Palkasta EI ulosmitata mitään, jos saa ulosottoviraston kanssa maksusuunnitelman tehtyä...Toivonmukaan mies kertoo asiastaan (jos on jotain kerrottavaa). Ja vaikka hänelle tulisi kirjeitä, niin toisten kirjeitähän ei saa lukea. Ainoa mahdollisuus siis on vaan luottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
http://www.omatieto.fi/

Maksaa 9,85 euroa, kun tarkistaa jonkun muun kuin omat luottotietonsa.

juu niin maksaa mutta eipä niitäkään saa noin vaan tonkia toisen tietoja..

Milloin on sallittua kysyä toisen henkilön luottotietoja?
Toisen henkilön luottotietoja on sallittu tarkistaa vain lain sallimissa tapauksissa silloin kun se on tarpeellista. Toisen henkilön luottotietoja saa tarkistaa, jos on myöntämässä luottoa. Luoton myöntämisellä tarkoitetaan esimerkiksi rahalainan antamista, laskulla myymistä, tililuoton avaamista. Ratkaisevaa on se, onko olemassa luottotappioriski.

tuolta omatieto.fi kopioitu

En ole miehen kirjeitä sen suuremmalla vaivalla tonkinut, vaan jättänyt omaa huolimattomuuttaan kirjeet levälleen pöydälle, josta tietysti olen ne huolehtinut talteen, jolloin minulle myös selvisi tämä homma. Ja joo, totta kai oli väärin alkaa lukea, mutta kyllä alkoi ihmetyttää, et mitä hemmettiä käräjäoikeus meille mitään kirjeitä lähettelee. Ja loppujen lopuksi olipa väärin tai ei, niin hyvä että luin.

Käske miehes todistaa sulle luottotietojen puhtaus siten, että hän itse tilaa luottotietoraportin tuota omatieto.fi:stä ja sinä seuraat vieressä. jos ei sitä rupea tekemään, niin silloin on asiat viturallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

Toisen henkilön luottotietoja on sallittu tarkistaa vain lain sallimissa tapauksissa silloin kun se on tarpeellista. Toisen henkilön luottotietoja saa tarkistaa, jos on myöntämässä luottoa. Luoton myöntämisellä tarkoitetaan esimerkiksi rahalainan antamista, laskulla myymistä, tililuoton avaamista. Ratkaisevaa on se, onko olemassa luottotappioriski.

Totta =) Toisaalta tuonkin voi halutessaan kiertää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole miehen kirjeitä sen suuremmalla vaivalla tonkinut, vaan jättänyt omaa huolimattomuuttaan kirjeet levälleen pöydälle, josta tietysti olen ne huolehtinut talteen, jolloin minulle myös selvisi tämä homma. Ja joo, totta kai oli väärin alkaa lukea, mutta kyllä alkoi ihmetyttää, et mitä hemmettiä käräjäoikeus meille mitään kirjeitä lähettelee. Ja loppujen lopuksi olipa väärin tai ei, niin hyvä että luin.

Oikein tai ei, ja hyvä tai ei niin huomaa, että käräjäoikeus ei lähettänyt kirjeitä TEILLE vaan miehellesi. On ihan hänen oma asiansa, kertooko tai jättääkö kertomatta siitä sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

Totta =) Toisaalta tuonkin voi halutessaan kiertää.

Voi kiertää, mutta silloin pitää olla valmis vastaamaan mahdollisista seuraamuksista... Puoliso voi vaikka kettuillessaan nostaa jutun... Omatiedosta kun saa myös tiedot siitä, kuka on kysynyt luottotietojasi...

Ymmärrän tavallaan miestäsi , toisaalta en . Itse olen ajautunut samaan tilanteeseen tahtomattani monen vuoden ponnistujen jälkeen. Se että pystyin itselleni tunnustamaan että epäonnistuin sain minut melkein kuilun partaalle. Se häpeän ja epäonnistumisen tunne joka tuli ensimmäisestä merkinnästä oli suunnaton. Ayyllistin itseäni ehkä syystäkin , jossain vaiheessa tajusin että enää ei ole kun yksi suunta ja se on ylös päin. Rakas perheeni kotona sai minut jaksamaan sekä ihana poikamme ja rakas puolisoni.
Tue miestäsi elä ainakaan tuomitse ei ketään ainakana suurin osa tahallaa tuolle tielle lähde.

Katso palkkakuitista. Jos menee suoraan ulosottoon palkasta, niin sehän näkyy miinusmerkkisenä palkkakuitissa. Jos taas maksaa suoraan ulosottoon ennalta sovitun summan kuussa, niin pyydä näyttää siitä tosite, joko tiliote tai sopimuspaperi. Jos noita ei suostu näyttämään, niin johan on kumma. Luottamus suhteessanne näyttää kyllä aika heikolta.

Miksi ihmeessä sun pitää tietää miehesi raha-asiat? En itse lähtis mitään kautta urkkimaan jos ei itse kertois. Hän on kuitenkin aikuinen ja itse vastuussa raha-asioistaan!

Alkuperäinen kirjoittaja kerran saman kokenut:
Katso palkkakuitista. Jos menee suoraan ulosottoon palkasta, niin sehän näkyy miinusmerkkisenä palkkakuitissa. Jos taas maksaa suoraan ulosottoon ennalta sovitun summan kuussa, niin pyydä näyttää siitä tosite, joko tiliote tai sopimuspaperi. Jos noita ei suostu näyttämään, niin johan on kumma. Luottamus suhteessanne näyttää kyllä aika heikolta.

Tykkäisitkö itse jos miehes rupeis sun raha-asioita kaivelmaan? Aikuistukaa ja puhukaa asioita! Älkää leikkikö salapaoliisia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja siis meneekö sillä palkka ulosottoon?

Nimittäin itse se ei mulle myönnä mitään, vaikka olen nähnyt useita perintätoimistosta ja käräjäoikeudesta tulleita kirjeitä, joissa viimeisimmässä sanottiin, että ulosotto laitetaan toimeen vaikka mies ei olisikaan paikalla (tai jotain tuohon suuntaan).

Kun kysyin asiasta - totta kai haluan tietää - mies suuttui ja alkoi rähjätä mulle, sanoi, että osaa itse pitää asioistaan huolta ja että sillä on raha-asiat kunnossa. Mä en todellakaan uskonut, ja lopulta (noin viikon räyhäämisen jälkeen) sanoi, että sai hoidettua asian siten, ettei palkkaa ulosmitata vaan maksaa erääntyneet laskut (noin 3000e) osissa jne. Enpä usko tätäkään, sillä miehellä on alle satanen rahaa tilillä, eikä ole nytkään maksanut palkastaan laskuja eikä myöskään ole ostanut mitään. (HUOM. PELIONGELMAA HÄNELLÄ EI OLE) Ja tiedän siksi hänen tilinsä saldon, kun lainasin luvan kanssa pankkikorttia, kun piti käydä nostamassa rahaa hänen tililtään.

Vi*uttaa tämmönen epätietoisuus, kun en tiedä miten saan selville VARMUUDELLA miten asiat oikeasti ovat, ja vi*uttaa vielä enemmän jos on mennyt sössimään tyhmyyksissään ja laiskuuksissaan raha-asiansa, sillä sitten ei tarvi haaveilla talosta ym. kun ei saa lainaa. Elämme avoliitossa.

No vaihda miestä!

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole sun asiasi:
Miksi ihmeessä sun pitää tietää miehesi raha-asiat? En itse lähtis mitään kautta urkkimaan jos ei itse kertois. Hän on kuitenkin aikuinen ja itse vastuussa raha-asioistaan!

Täysi peesi tälle. Kahden aikuisen ihmisen parisuhteen kuuluis perustua molemminpuoliseen luottamukseen. Jos meet selän takaa urkkimaan miehesi henkilökohtaisia asioita, todistat miehellesi sen, ettet pidä luottamusta tärkeänä etkä itsekään luota häneen. Kaivat itsellesi kuoppaa, kun selän takana urkit toisen asioita.

miten sä voit elää suhteessa jossa et tiedä noin isoa asiaa. tuskin kovin avakava ja hyvä suhde on. mun miehen palkasta ulosmitataan osa joka kuukausi ja mä tiedän sen. tiedän mitä miehen velat on ja hän tietää mun.