Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Miettiikö kukaan asiaa niinkuin mä ajattelen sen?
Kun mies nyt haluaisi pistää rahan tyyliin haisemaan, eli vitsi sentään sullahan sitä rahaa on, me tarvitaankin uus ruohonleikkuri/mönkijä/vesiskootteri... vaikka ei tarvita! Meillä on asiat hyvin, miksi siis pitäisi koskea niihin MUN säästöihin.
Meillä on TÄYSIN sama tilanne kuin teilläkin! Molemmilla samansuuruinen palkka, kulut jaettu tasan, mutta juuri esim. kaupassa se maksaa kummalla lompakko mukana =)
Ja minäkin laitan aina kuukausittain tietyn summan sivuun, mies taas ei osaa säästää vaan kaikki menee mikä tulee (vaikka siis tosiaan saman verran kummallekin jää käteen ja kulut on jaettu). Mies tietää että laitan aina säästöön, koska niillä sitten ostetaan jos jotain isompaa tarvitaan (uusia huonekaluja, tv, kodinkoneita, matkat jne.). Ei silti tosiaankaan tiedä tilin saldoa enkä sitä juuri tämän takia halua kertoakaan, koska meilläkin olisi sama tilanne sitten kuin ap:lla.. Mies keksisi heti vaikka mitä ostettavaa ja "tarpeellista", asioita joita on muka pakko saada juuri nyt, koska tietää sitten että siihen on rahat heti saatavilla.
Eli jos mies tietäisi paljonko tilillä on ja pääsisi vapaasti niitä käyttämään niin ei sitten mitään säästöjä kohta enää olisikaan.. tai ei oikeastaan olisi ikinä ollutkaan, ne olisi hassattu johonkin ihan turhiin juttuihin. Vaikka tosiaan ainakin minun mies hassaa jo joka kuukausi sen saman summan johonkin muuhun minkä minä laitan säästöön. En oikeasti edes tiedä mihin mies sen rahan laittaa, mitään konkreettista ei ainakaan kotiin osta..
Minä ainakin päätän itse mihin säästöni käytän, kyllä ne on minun rahoja, vaikka yleensä siis käytetään niitä kodin hankintoihin tai yhteisiin matkoihin jne. Tästä syystä meillä on mies ostanut auton lainalla. Ei siis tiedä että olisi ollut rahaa tililläkin siihen, mutta näin hän maksaa edes sen itse, joka kuukausi lyhentää kun muuten nekin rahat olisi mennyt johonkin muuhun.