Mistä mä saisin apua laihduttamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja passioflora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

passioflora

Vieras

Se on nyt tullut aika selväksi, että yksin minusta siihen ei ole :( :( Ahmimisongelma on levinnyt käsiin, eikä minulla ole minkäänlaista motivaatiota liikkua tai syödä sopivalla tavalla. Arkiruoka perheessämme on kasvisvoittoista ja kevyttä. Muu perhe on hoikkia tai normaalivartaloisia. Mutta minä ahmin, syön salaa, piilottelen ruokia ja roskia.

Olen alkanut jo hakeutua tilanteisiin, jossa voin olla yksin ja ahmia. Kyse ei todellakaan ole siitä, että nauttisin siitä ahmimisesta, yleensä en edes ehdi maistaa mitään koska tungen vaan holtittomasti sen syötävän suuhuni. Jos esimerkiksi ostaisi suklaapatukan, en nautiskelisi sitä hitaasti vaan hotkisin ja nielaisisin isoja paloja niin että en ehdi edes huomata makua.

Inhoan itseäni, itsetunto on huono, vihaan itseäni, rankaisen itseäni syömällä. Itken ja ahmin, ja syytän itseäni siitä että olen niin huono etten osaa edes oksentaa ahmimiani ruokia pois.

En jaksa enää olla tällainen, mistä voin saada apua? :( :(

Ota aika lääkärille, sieltä sä saat apua. Mun mielestä ahmiminen on "sairaus" siinä missä anoreksiat bulimiat yms, ainakin muistan niin opiskelleeni aikoinaan. Et uskon et siihen on ihan lääkitystäki olemassa ettei nii ruokaa tee mieli. otahan aikaa lääkäriin.
Elämästä ei osaa nauttia jos ei omassa kehossaan viihdy.

tsemppiä ja voimia sinulle!

Yhteistyössä