Mistä mä saisin voimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uupunut odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uupunut odottaja

Vieras
Vielä olisi vajaat 3 viikkoa LA:han.

Oon ihan uupunut, tuntuu etten jaksa tehdä mitään.
Tänään nousin sängystä ylös klo 12, käytiin kaupassa ja kun tultiin kotiin
olin ihan poikki.

Mä oon aina ollut sellainen ihminen, joka viihtyy siistissä kodissa ja
touhuilen ihan mielelläni kotijuttuja.
Vauvanhuoneeseen olisi valmiina uusi matto ja valaisin ja huonekalut pitäisi vain järjestää, mutta kun en JAKSA.
Olohuone kaipaisi pölyjen pyyhintää ja kasvien / koriste-esineiden uudelleenjärjestelyä, mutta kun en jaksa...

Kaikki energia menee siihen, että järjestelen keittiön ja olohuoneen iltaisin
aina ennen nukkumaanmenoa.
Ja sitten nukun klo 22-11. (tietysti heräilen useita kertoja yössä pissalle,
venyttelemään lonkkia, ottamaan särkylääkettä)

Toivon tosiaan että kun vauva syntyy niin herään tästä horroksesta.

Tämä oli tällainen väsyneen naisen mielenkevennys, kiitos kun sain jakaa.

Ja nostan muuten hattua teille odottajille, joilla pyörii muksu / muksuja jo
valmiina vieressä, EN KÄSITÄ miten te jaksatte!

Esikoista odottaessa tosiaan oli ihan puolikuollut ja väsytty tolkuttomasti. Toista kun odotti ja esikoinen oli parin vuoden tienoilla niin olihan sitä väsynyt, mutta aikaa ei ollut nukkui miten sattuu ja asiat oli pakko tehdä ja elämän jatkua :D
Toisen odotus meni paljon 'kätevämmin' kun ei ollut aikaa rypeä siinä omassa olossa ja jäädä sohvalle makaamaan.

En siis tarkoita tätä mitenkään pahalla, esikoista kun odotin olin juuri tuollainen, kaupassa käynti oli kuin maratonin olisi juossut :D

Kannattaa tosiaan pyytää, että tsekkaavat hemoglobiinin neuvolassa, jos vaikka purkista saisit edes vähän lisävoimia.

Älä stressaa tekemättömistä asioista, elämä jatkuu vauvan tulonkin jälkeen. Mulla on viimeiset metrit myös menossa ja teen minkä jaksan ja nukun aina kun nukuttaa. Minkäänlaisesta vuorokausirytmistä ei enää oo tietoakaan, mut eipä oo vauvallakaan kun se tulee. :)

(En itsekään ymmärrä miten jotkut jaksaa, kun on jo lapsi tai useampi valmiina hoidettavana. No ehkä se asenne ja arkirytmi on sit jo valmiiks myös vähän erilainen..)

eihän sitä jaksakkaan,mutta pakko kun on niin välttämättömät tulee tehtyä, jos vielä tulee lapsi/vauva niin edellset saa olla jo kunnolla isoja(koululaisia) en enään kyl ryhdy parin vuoden ikä eroon. Mut onneksi siitäkin selviää.

Kiitos ymmärtäväisistä vastauksistanne!

Hemoglobiini mulla on hyvä, oon syönyt rv 20 alkaen lisärautaa ja siitä lähtien ollut ok.
Samoin syön Multitabsin vitamiineja odottajalle ja juon paljon vettä.

Ruokapuolessa olis kyllä parantamista, syön mitä sattuu kaapista löytymään kun en
jaksa tehdä ruokaa kuten yleensä.

Lohduttavaa kuulla, että muillakin odottajilla on samanlaista, kun mullakin on sellainen luonne,
että koko ajan pitäis olla tekemässä jotain...

Halaus ja jaksamista teille muillekin vastaavassa tilanteessa oleville!

Yhteistyössä