mistä määräytyy työvoimakoulutusraha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa kertaa

Vieras
eli jos hakee koulutukseen niin paljon se raha on kk?tuleeko lapsista korotuksia?entä kun ei kuulu liittoon?miten päivähoitomaksut määräytyy,onko silloin opiskelija vai työssä kävijä?

Saat oletettavasti täyden päivärahan (24,91?/pv), + lapsikorotukset. Ainaki päivärahasta menee vero. Sitte verottomana tulee 8?/pv ylläpitokorvausta(ellei oo noussu viime keväästä).
Päivähoitomaksuista en tiedä, mutta et kyllä ole työtön ETKÄ opiskelija, kun käyt työvoimakoulutuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Saat oletettavasti täyden päivärahan (24,91?/pv), + lapsikorotukset. Ainaki päivärahasta menee vero. Sitte verottomana tulee 8?/pv ylläpitokorvausta(ellei oo noussu viime keväästä).
Päivähoitomaksuista en tiedä, mutta et kyllä ole työtön ETKÄ opiskelija, kun käyt työvoimakoulutuksessa.

Näin.

Ja me maksetaan myös hoitomaksut.
:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:

kiitos sinulle.pähkäilen näitä asioita siksi ettei ihan pissiin joudu raha-asioiden kanssa,jos koulutukseen lähden.mutta ei se tää kodinhoitotukikaan häävi ole..
paljon ne lapsikorotukset on kolmelta lapselta?

Mä ainakin maksan ihan tulojen mukaan hoitomaksua. Eli ei tulkita opiskelijaksi hoitomaksua määrättäessä.
Ja olen ns. työtön, mutta tavallaan myös opiskelija (vähän riippuu, missä sitä kysytään - tyhjentävää vastausta ei ole). Mutta Jos ei kuulu liittoon saa sen peruspäivärahan suuruisen rahan ja jos kuuluu liittoon saa suurinpiirtein saman verran koulutusrahaa kuin saisi ansiosidonnaista, + 8e/päivä (verotonta) matka ja ruokakuluihin.

Olen työvoimakoulutuksessa, saan liiton maksamaa koulutusrahaa (lasketaan edellisistä palkkatulosta joku prosentti) ja sen 8e verottomana/pvä ja maksan kalleimman mukaan päivähoitomaksua (Tampereella). Lapsikorotus rahassa on. Et ole työtön mutta et opiskelijakaan, sinulla ei ole opiskelijan oikeuksia (esim.VR:n alennukset tms.), mutta työttömän velvollisuudet olla työvoiman käytettävissä 24/7 jos niin haluavat. Niin se vaan menee..

en oletakkaan että ei tarvitse hoitomaksuja maksaa jos koulutukseen lähden,koska puoliso on töissä ja otetaanhan ne hänenkin tulot huomioon.mutta sitä omien tulojen osuudelta vain mietin sitä,että miten se hoitomaksu määräytyy,mutta nyt saan sen laskettua itse.

Meiltä menee täydet hoitomaksut (2 lasta hoidossa). Mies työssä ja minä opiskelej työvoimapoliittisella. Oma päivärahani+koulutustuki (liitto maksaa) tekee kuukaudessa noin 1000?.

Yhteistyössä