Mistä minä olen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nueva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nueva

Aktiivinen jäsen
05.06.2009
2 255
0
36
Synnyin siis paikassa A jossa asuu suurin osa äidin ja isän puolen sukulaisista. Muutimme kuitenkin pois äitini kanssa paikkaan B kun olin neljä vuotias. Paikassa B asuin 12 vuotta kunnes muutin kotoa pois yksin asumaan paikkaan C.
Nyt olen asunut paikassa C lähemmäs 11 vuotta.

Paikassa A synnyin, elin elämäni ensimmäiset vuodet. Ensimmäiset muistikuvani on sieltä, ensimmäisestä kodistani. Molemmat mummolani on siellä ja suurin osa sukulaisistani.

Paikassa B kävin peruskouluni, kasvoin lapsesta nuoreksi, koin murrosikäni hankalimmat vuodet, sain äidin lisäksi isäpuolen ja kaksi sisarusta.

Paikassa C olen itsenäistymisen hulluusvuodet viettänyt, kasvanut ihmisenä, perustanut perheen, synnyttänyt lapseni.

Kun minulta sitten kysytään mistä olen, mitä vastaan.... olenko A:lainen, B:läinen vai C:läinen? :xmas: Hankalaa kun ei itsekään oikein tiedä, pala sydäntä taitaa olla jokaisessa paikassa.

Tällaista tässä iltani iloksi pohdin.... :D

Mun mielestä kun kysytään että mistä joku on, niin tarkotetaan paikkaa jossa asuu nyt. Ja jos kysytään, että mistä joku on kotosin, niin sit se ois sulla tuo A. :)

Niin. Eli siis kotoisin olen paikasta A ja juu, nyt asun paikassa C. Mutta kun kysytään vaikka olenko (esimerkiksi) helsinkiläinen, tamperelainen vai turkulainen niin kun en oikein itsekään osaa sanoa mihin minä itseni luokittelisin. :snotty: :xmas:

Muoks. Ja kun minulta kysytään, mistä olen, vastaan yleensä litannialla: Olen lähtöisin paikasta A mutta asunut paikassa B yli kymmenen vuotta ja nykyään asun paikassa C. :xmas: Kun olisi vaan niin helppoa sanoa vaikkapa "Olen C:läinen." .... mutta hitti vie kun enhän minä täälläkään ole asunut vasta kun reilu kymmenen vuotta. :snotty:

En kai minä asioista vaikeita tee? :snotty: :saint:

Yhteistyössä