Mistä mukavat ja nätit imetysliivit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äityli

Aktiivinen jäsen
17.05.2004
1 248
0
36
Elikkä mistä olette löytäneet suhtkohta nättejä mutta silti käytännöllisiä imetysliivejä?
Jos pitää vaikka jotain hieman hienompaa vaatetta laittaa päälle (juhlat tms.) olisi myös mukava että myös liivit olisivat siistit...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 15:56 Essiliini kirjoitti:
Mäki olen kuullu ettei kaarituellisia sais käyttää ollenkaan!
Käytättekö te sitten kaarituellisia?
Kaarituelliset just ostin, odotusaika vielä menossa mutta pakko oli hommata isommat. Kolmatta odotan, enkä ole ikinä kuullut ettei kaarituellisia "sais" käyttää..! Miksi ei, eihän näistä mitään lakia ole että varmaankin ihan oman mieltymyksen mukaan :)
Niin ja Kappahlista ostin, mustat. Cittarissa oli vain valkoisia :x mutta täytyis jostain löytää E-kokoa, missä olis?? Ei ainakaan Lindexissä, Hennesissä, Kappahlissa... Nyt menee vielä D, mutta voi hyvinkin olla että imetysaikana tarvisin vielä isommat. Ja jos vielä löytäisi samaa edullista hintatasoa olevat, mutta on varmaan turha toivo...

kaarituellisia ei suositella käytettäväksi etenkään imetyksen alkuvaiheessa kun maidon tulo ei ole vielä tasautunut. juuri maitotiehyeiden tukkeutumisen vuoksi, josta seuraa siis rintatulehdus. Itsellä ollut aina alussa niin täynnä ja pakkautuneet/kivistävät rinnat, että ei ole tullut mieleenkään kokeilla kaarituellisia. nyt kun vauva on 2 kuukautta varmaan menisi jo hyvin

Ristiriitaista kun toiset sanoo toista ja toiset toista... :whistle:

Itestä ainakin tuntuu et kylläi ne kaarituet voi haitaksi olla...
Ei kai sitä turhaan puhuttais ettei sais käyttää mut pitääpä ottaa kunnolla selvää.

Tämän keskustelun innoittamana marssin stokkalle ja ostin Triumphin kaarituelliset pitsiliivit, 44 euroa. Istuu hyvin (kaaret on ihanat!). Siis olen erittäin tyytyväinen ja yönkin nukuin näillä kun tuntuvat niin omilta. Vauva nyt 2 kk vanha. Niin ja plussana aika siedettävän näköisetkin.

Muu rintsikkahistoria tässä yrityksessä.
- 2 kpl kapp-ahlin kaarituellisia, ostettu raskausaikana - ehkä väärän kokoiset, mutta kuppi jää ainakin minusta liian matalalle ja rinnat ovat kuin lentämässä ulos liiveistä, ei siis tukea.... halvat n 14 euroa
- Cariwell drop-cup, suht ok, olkapäissä saisi olla säätö - hiukan tiukat minulle ja rasittavat ehkä hieman hartiaseutua, tosi törkeän näköiset muuten.... keskihintaiset n 25 euroa.. Käytän näitä kyllä suhte säännöllisesti
- Anitan kaarituettomat, aluksi tuntuivat hyviltä ja napakoilta, nyt ei enää, ei istu ihan kunnolla kun rintojen väliin jää tyhjä tilaa (kun ei siis sitä kaarta) ja rinnat ikään kuin painuvat yhteen, on kyllä oikea koko. Suht hintavat n 40 euroa

Sitten muuta; ostin shock absorber urheiluliivit, tukitaso 4, 55 euroa (sikakalliit), mutta kyllä on hyvät ja kannatta satsata jos imetätte ja harrastatte jotain liikuntaa jossa hölskyy.... Kokeilkaa koko huolella ja ostakaa kuitenkin tarpeeksi isot, niin että liivi tulee kunnolla ylös kaulaa kohti.

Mulla on figurat ja triumphit juhlaan B) ja halvat päiväkäyttöön. halpoja on ainakin Myllymuksuilla http://www.myllymuksut.com issa
Kaarituellisia en voi käyttää pitkään, mutta aina tarpeen vaatiessa :whistle:

Mun on ainaskin pakko käyttää kaarituellisia liivejä koska rintani ovat niin isot ja raskaat että kaarituettomista ei ole mitään hyötyä :whistle: Ja rintaliivikaupasta ostin ja myyjä oli auttamassa :wave:

Minä ostin kaarituelliset, edestä avattavat normaalirintsikat Lindexiltä. Dd-kuppikokoa olivat, ja kun maito nousi, jouduin tekemään pikku reiät saksilla ja nappaamaan kaarituet pois, rinnat menivät tosi koviksi ja kipeiksi ja pelkäsin tosiaan tuota maitotiehyiden tukkeutumista ( 2 rintatulehdusta takana edellisten imetysten yhteydessä, joten pelko ei aivan tuulesta temmattu).

Neuvoisin ostamaan tukevat (leveät olkaimet, takana 3 hakasta kahden asemasta) rintsikat, kaarituilla tai ilman, miten itse tykkää. Kaarituet saa helposti pois, jos alkavat painaa. Itse käytin paljon myös sloggin toppia etenkin yöllä, se ei ainakaan puristanut tai painanut. :) Kannattaa varata useammat liivit (tai toppeja), koska maito saattaa tulvia yli ja pyykkiä tulee.

Ostin Triumpfin (miten kirjoitetaan?) liivejä puoli tusinaa. Niitä saa ihan marketeista ja ovat pehmeät ja mukavat päällä. Mulla sileitä, mutta niitä saa myös pitsisinä. Helppo lukko systeemi ja eihän niitä erota imetysliiveiksi muusta kuin juuri tuosta lukosta (jotkut muut näyttävät niin tönkösti juuri imetysliiveiltä). Voin siis käyttää, vaikka en imettäisikään (sellainenkin kausi oli). Ovat kohtuuhintaisiakin. Muitakin merkkejä olen kokeillut, mutta en ole niihin tykästynyt.

Ostakaa hyvät ihmiset kunnolla niitä liivejä ja peskää kanssa! Ostakaa lisää liivejä sitten kun tiedätte, että minkäkokoiset rinnat ovat alun maidonnousun jälkeen. Älkääkä tyytykö halvimpiin vaan ostakaa mukavimmat ja kivan näköiset (mitkä ne kenenkin mielestä ovat). Mäkin olen imettänyt jo 3v (kahta lasta), joten mitä tässä liiveissä säästelemään.

Yhteistyössä