Mistä mun pitää alottaa, ku ero tulee? Mitä mun pitää siis nyt tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Alkup";27657485]Se ei oo paha ihminen. [/QUOTE]

Ei oo paha ihminen? Vaikka petti, hakkasi ja yritti aiheuttaa keskenmenon? Ei hyvää päivää. Miksi jotkut naiset on niin pohjattoman tyhmiä... En edes pysty tuntemaan empatiaa tollasta idioottia kohtaan, itsepä olet osasi valinnut.

Ota nyt ainakin heti huomenna sossuun yhteys (jos ei ole puh. aikaa, niin kriisipäivystykseen) ja kerrot kaunistelematta kaikki tähän kirjoittamasi asiat. Sinulla on ehdottomasti oltava asunto valmiina, kun jätät eropaperit.
Sossu neuvoo lopussa.

[QUOTE="alkup";27657715]Ikävintä tässä on se, että kukaan ulkopuolinen ei tiedä tätä tilannetta... Ja mä pelkään senkin takia lähteä, koska tiedän että alkaa kamala kyselytulva ja mä en jaksa. Jos mä en jaksa pyörittää arkea nytkään niin millä mä jaksan sen muuttotouhun ja uteliaiden kyselyt. Mitä mä sanon niille?

Kaikki luulee et meidän suhde on täydellinen. Ainoastaan pettämistouhut tietää useampi mut näitä muita juttuja ei kukaan.[/QUOTE]

Mä jokseenkin ymmärrän sua! Mulla vähän samankaltainen tilanne: Kaikki luulee että meillä menee tosi hyvin enkä jaksais ihmisten uteluja jos lähtisin lasten kanssa...
Mun mies ei oo satuttanut mua fyysisesti, mutta henkisesti sitäkin enemmän :(

Paljon voimia sulle ja yritä kerätä sitä voimaa lähteä :hug:

[QUOTE="xxxx";27657721]Ei oo paha ihminen? Vaikka petti, hakkasi ja yritti aiheuttaa keskenmenon? Ei hyvää päivää. Miksi jotkut naiset on niin pohjattoman tyhmiä... En edes pysty tuntemaan empatiaa tollasta idioottia kohtaan, itsepä olet osasi valinnut.[/QUOTE]

No vaikea kuvitella kirjoittamasi perusteella, että osaisit tuntea empatiaa yhtään ketään kohtaan.

Ap:n tilanteesta: en itsekään ymmärrä miten joku kykenee jäämään suhteeseen, jossa on petetty ja sen jälkeen vielä hakattu :O Mutta sen verran tiedän, että narsisti saa kumppanin pään niin sekaisin, että tämä luulee mustaakin valkoiseksi. Todellisuudentaju hämärtyy. Tiedä sitten, onko ap:n mies narsisti, jonkin sortin hullu kylläkin.

Toivon, että ap pääset lähtemään lapsinesi pois mahdollisimman pian, ja ehjänä. Itse tekisin niin, että järjestelisin toisen kämpän (olipa siellä kaikki tarvittavat huonekalut tahi ei, vaikka vain patjat lattialla) ja lähtisin kaikessa hiljaisuudessa, eropaperit postiin. Tapaamiset vain jonkun ulkopuolisen tahon läsnäollessa.

Ei sulla ole ketään kavereita kelle voisit mennä?? Ja mies kyllä joutuu ne elarit maksamaan. Ainoa, jos lapset on YHTÄPALJON isänsä luona kuin sinun niin voi olla ettei tartte. Tulottomana jos isä on niin saat elatuksen kelalta.

Hyvä ensiaskel on se että kerrot nyt totuuden teidän suhteesta ystävälle, siskolle,äidille,isälle jne.

Muutto ja tavaroiden hankinta ei välttämättä sua konkurssiin vie, enemmän tarvitset niitä apuvoimia siihen etsintään ja käytännön asioihin, itsellä ei välttämättä erotilanteessa voimat riitä kaikkeen vaikka järjellä tietääkin että olisi fiksua tehdä tietyt asiat.

Esim. kierrätyskeskuksesta, huutonetistä, ystäviltä, kirppareilta jne. saat tavaraa halvalla.

Soita oikeusaputoimistoon (kaupungin keskuksen kautta) ja kysy sieltä asianajaa. Kaikki omaisuushan menee puoliksi jos ootte naimisissa. Eli ei sun tarvi kaikkea ostaa, hakekoon mies sitten vaikka sossusta rahaa jos tarvii jotain. Sitten varaat sossusta ajan lastenvalvojalle että saatte sopia lasten asiat (ja elatusmaksut saa kelalta joka perii ne sitten mieheltä jos saa peritty), muutenkin voisit raha-asioiden takia varat sossusta ajan.

Mikäli olet oikeutettu oikeusapuun, älä ota oikeusaputston lakimiestä. Etsi itsellesi perheoikeuteen erikoistunut lakimies. Ei maksa sinulle yhtään sen enempää kuin oikeusaputoimistonkaan lakimies.

ei. Ei ole ketään. Silloin kun Menee huonosti mies on kamala. Muutoin hyvittelee tekojaan. Anteeksi ei pyydä ja vähättelee uhkauksiaan jne. En tiedä... Saa minut tuntemaan syyllisyyttä ja herkästi syyttää minua. Itsestään ei löydä ongelmia tai puutteita. Kaipaan itselleni ihmistä joka suojelee minua ja välittää. Nyt tuntuu kylmältä ja mitä enemmän erosta puhun, sitä ilkeämpi mies on. Välinpitämätön...

[QUOTE="alkup";27658224]ei. Ei ole ketään. Silloin kun Menee huonosti mies on kamala. Muutoin hyvittelee tekojaan. Anteeksi ei pyydä ja vähättelee uhkauksiaan jne. En tiedä... Saa minut tuntemaan syyllisyyttä ja herkästi syyttää minua. Itsestään ei löydä ongelmia tai puutteita. Kaipaan itselleni ihmistä joka suojelee minua ja välittää. Nyt tuntuu kylmältä ja mitä enemmän erosta puhun, sitä ilkeämpi mies on. Välinpitämätön...[/QUOTE]

Äääh, kuulostaa ihan narsistille :( Tää on nyt mun näkemys, mutta katsoisin, että kannattais lopettaa ne eropuheet ja yrittää olla niin normaalisti, kuin mahdollista. Kuitenkin vaivihkaa järjestäisit asiat niin, että pääsette nopeasti lähtemään. Toimi, heti huomenna. Jos turvakoteja olis teidän lähellä, niin suosittelisin lähtemään sinne suoraan, mutta jotenkin sun täytyy nyt vaan luovia...

Nostathan tän ketjun myöhemmin, kun tilanne on selvinnyt ja ootte päässeet pois? Jää vaivaamaan mieltä tää asia, sen tiiän jo nyt... Voimia ja jaksamista kovasti sinne :hug:

joo, tuolta yhdeltä kirjoittajalta varmaan kyselen pian niitä patjoja... :( en tiedä aikataulua koska lähdetään. Lähdetään kuitenkin. Ennemmin jos jotain tapahtuu. Selailin nettiä ja huomenna laitan kuntaan asuntohakemuksen. Niillä on halvimmat mihin mulla ehkä olis varaa. Vähintään kuitenkin 2 makuuhuonetta pitää olla, muusta tilasta voi tinkiä. Surettaa ja harmittaa.

Mä en saanut sossusta mitään apua huonekaluhankintoihin. Exän luota otin vaan omat henkilökohtaiset tavarat. Kaikki huonekalut on saatu jostakin kavereilta/sukulaisilta. Viikko oltiin ihan pimeessä lasten kanssa. Olen opiskelija ja lapsilla ei ole vieläkään omia sänkyjä, nukutaan kaikki isossa parisängyssä kun ovat mun luona eli jokatoinen viikko.

Mä ymmärrän sua aloittaja, tai ainakin parhaani mukaan yritän. Sä olet peloissasi ja uupunut ja tunnet, että olet täysin yksin. Puolustelet miestä, koska olet häneen niin tottunut ja luonnollisesti välität vuosien yhteiselon jälkeen. Nyt kuitenkin tilanne on oikeasti sellainen, että sun on vaan otettava itseäsi niskasta kiinni, pakattava vaikka lapsille ja itselle parit vaihtovaatteet reppuun ja painuttava sinne sissin, etkä sieltä lähde ennenkuin saat apua tilanteeseen! Et sinä voi teidän yhteiseen kotiin jäädä, jos sulla häilyy väkivallan uhka pään päällä koko ajan, otahan nyt järki käteen! Vaikka kuinka yritätte esittää normaalia lapsille, niin kyllä ne tajuaa ja vaistoaa, että kaikki ei ole missään nimessä hyvin ja jos mies on hakkaamisella sinua uhkaillut, niin et voi oikeasti olla mitenkään varma siitä, etteikö hänellä "napsahtaisi" myös lapsiin, jos tilanne kärjistyy jostain syystä. Mieti tarkkaan nyt, oletko valmis ottamaan sen riskin, tai riskin tulla itse pahoinpidellyksi, TAAS?? Uskon kyllä, että mies ei ole mikään julma tai kammottava ihminen, mutta KUKAAN ei ansaitse tulla kohdelluksi tuolla tavalla, kuin mies on sinua kohdellut! Vaikka et itseäsi kovin paljon arvostaisi, niin kyseessä on ollut tuolloin myös teidän syntymätön lapsenne, jota mies on pahoinpidellyt!

Sanoit, että lähin turvakoti on 300km päässä, asutko siis missäpäin Suomea? Olen varma, että täälläkin löytyy niin ihania ihmisiä, jotka voisivat ottaa sinut ja lapset yöksi (meille ainakin voit tulla, jos satut asumaan lähellä) jos et turvakotiin pääse. Joka tapauksessa sinun kannattaa nyt pitää miehen suhteen matalaa profiilia, ole vaikka puhumatta mitään hänelle, niin et tule vahingossa paljastaneeksi mitään suunnitelmistasi lähteä, se voi nimittäin todella laukaista miehen raivon ja paniikin pahoin seurauksin. Huomenna perjantaina sossu ja muut tahot ovat auki, soita, mikäli mahdollista, heti aamulla ja kerro rehellisesti totuus, sieltä varmasti saat ainakin neuvoja jatkoon.

Yritä pitää pää kylmänä vaikeasta tilanteesta huolimatta ja nyt ala ajattelemaan ensisijaisesti itseäsi ja lapsia. Unohda tosiaan "onnellinen perhejoulu", ei siitä teeskentelystä hyödy kukaan. Onnellisia lapset ovat, kun pääsevät pois ahdistavasta tilanteesta ja huomaavat, että äiti alkaa taas uskaltaa nauttia elämästä.

Kovasti voimia, asioilla on tapana järjestyä tai sitten ne täytyy vaan järjestää, pieni pala kerrallaan. Pidäthän meidät ajan tasalla, äläkä epäröi pyytää apua!

Meillä samantyyppinen tilanne:
Mies välillä humalassa on agressiivinen ja viimeisen kahden vuoden aikana on kerran on yrittänyt kuristaa (takin kauluksista kiinnipitäen) on painittu ja hän on keittiöastioita heitellyt seinään ja avoimesta ikkunasta ulos. Anteeksi ei ole koskaan pyytänyt. Inhottavinta on se, että lapsi on herännyt / nähnyt/kuullut nämä riitelyt. Viimeisen kerran jälkeen otin lapsen ja lähdettiin yöllä muualle nukkumaan. Kuitenkin palasin takaisin.

Nyt olen eropäätölsen tehnyt, mutten kertonut vielä miehelle. Viimeinen kk on mennyt kuitenkin hyvin, ei ole juonut ja on ollut mukava.

Tarvin tsemppiä asioiden eteenpäin viemiseen, hengästyttää jo valmiiksi.

[QUOTE="alkup";27657715]Ikävintä tässä on se, että kukaan ulkopuolinen ei tiedä tätä tilannetta... Ja mä pelkään senkin takia lähteä, koska tiedän että alkaa kamala kyselytulva ja mä en jaksa. Jos mä en jaksa pyörittää arkea nytkään niin millä mä jaksan sen muuttotouhun ja uteliaiden kyselyt. Mitä mä sanon niille?

Kaikki luulee et meidän suhde on täydellinen. Ainoastaan pettämistouhut tietää useampi mut näitä muita juttuja ei kukaan.[/QUOTE]

No nyt hyvä ihminen uskoudut jollekin läheiselle!! Joku kaveri/sisarus tms. jolle kerrot tilanteen! Se että on joku vierellä antaa paljon voimia.

Olet nyt kyllä sen verran sekaisin ettet ihan järjellä pysty tilannetta setvimään. Sun ja lasten on pakko lähteä pois ja mielellään heti. Missä mies nyt on? Vaistoaa nimittäin herkästi sun mielialan vaikket mitään konkreettista ole vielä tehnytkään. Ihan ekana ja nyt heti soitat äidillesi, ystävällesi tai läheiselle ja kerrot mitä on tapahtunut (myös sen kuristamisjutun). Jos et kehtaa/uskalla niin pyydä heitä vaikka lukemaan tämä sun aloitus täältä.
Toimi hyvä ihminen nyt.

No vaikea kuvitella kirjoittamasi perusteella, että osaisit tuntea empatiaa yhtään ketään kohtaan.

Ap:n tilanteesta: en itsekään ymmärrä miten joku kykenee jäämään suhteeseen, jossa on petetty ja sen jälkeen vielä hakattu :O Mutta sen verran tiedän, että narsisti saa kumppanin pään niin sekaisin, että tämä luulee mustaakin valkoiseksi. Todellisuudentaju hämärtyy. Tiedä sitten, onko ap:n mies narsisti, jonkin sortin hullu kylläkin.

Olen hyvin empaattinen ihminen, mutta nainen joka tahallaan jää väkivaltaiseen suhteeseen ja vaarantaa vielä lapsetkin - ja kaiken huipuksi kehtaa vielä puolustella että ihan hyvä mies se on - on ihan yhtä syyllinen kuin se mieskin. Aloittajan mies voi olla narsisti, mutta aloittaja on ihan yhtä mielenvikainen. Tällaisia masokisti-marttyyreja on minulla ystäväpiirissäkin, ja olen lopen kyllästynyt siihen että välillä käydään valittamassa kavereille, kun kuitenkin aina palataan takaisin suhteeseen ja salaa jopa nautitaan siitä.

Toivon että lapset huostaanotetaan pian, sillä eikös joulunpyhät ole vilkkainta perhesurmien aikaa. Aloittajahan ei heitä suojele, kun mies on ihan hyvä mies. Yleensä tällaiset naiset ei lapsistaan kauheasti edes välitä, kun koko maailmaa pyörii miehen ympärillä.

[QUOTE="xxxx";27659672]Olen hyvin empaattinen ihminen, mutta nainen joka tahallaan jää väkivaltaiseen suhteeseen ja vaarantaa vielä lapsetkin - ja kaiken huipuksi kehtaa vielä puolustella että ihan hyvä mies se on - on ihan yhtä syyllinen kuin se mieskin. Aloittajan mies voi olla narsisti, mutta aloittaja on ihan yhtä mielenvikainen. Tällaisia masokisti-marttyyreja on minulla ystäväpiirissäkin, ja olen lopen kyllästynyt siihen että välillä käydään valittamassa kavereille, kun kuitenkin aina palataan takaisin suhteeseen ja salaa jopa nautitaan siitä.

Toivon että lapset huostaanotetaan pian, sillä eikös joulunpyhät ole vilkkainta perhesurmien aikaa. Aloittajahan ei heitä suojele, kun mies on ihan hyvä mies. Yleensä tällaiset naiset ei lapsistaan kauheasti edes välitä, kun koko maailmaa pyörii miehen ympärillä.[/QUOTE]

No kyllä toi naisen asenne on yleensä tullut siitä että on henkistä väkivaltaa ja alistamista ollut. Kun toinen tarpeeksi kauan sulle jotain jankuttaa niin alat itsekin siihen uskoa.

[QUOTE="xxxx";27659672]Olen hyvin empaattinen ihminen, mutta nainen joka tahallaan jää väkivaltaiseen suhteeseen ja vaarantaa vielä lapsetkin - ja kaiken huipuksi kehtaa vielä puolustella että ihan hyvä mies se on - on ihan yhtä syyllinen kuin se mieskin. Aloittajan mies voi olla narsisti, mutta aloittaja on ihan yhtä mielenvikainen. Tällaisia masokisti-marttyyreja on minulla ystäväpiirissäkin, ja olen lopen kyllästynyt siihen että välillä käydään valittamassa kavereille, kun kuitenkin aina palataan takaisin suhteeseen ja salaa jopa nautitaan siitä.

Toivon että lapset huostaanotetaan pian, sillä eikös joulunpyhät ole vilkkainta perhesurmien aikaa. Aloittajahan ei heitä suojele, kun mies on ihan hyvä mies. Yleensä tällaiset naiset ei lapsistaan kauheasti edes välitä, kun koko maailmaa pyörii miehen ympärillä.[/QUOTE]

Syyllistaminen ei auta. Painvastoin.

AP:lle voimia ja rohkeutta! Ja kaikille vastaavassa tilanteessa oleville ihmisille.

[QUOTE="...";27657187]Elämä on aivan mahdotonta. Parisuhde ei toimi enkä nyt jaksa selittää.
Ero on väistämätön tässä tilanteessa mutta miten pitääs toimia? Mihin ottaa yhteyttä? Mikä taho
voisi järjestelyissä auttaa? Aloitan työt tammikuussa ja taloustilanne paranee, mutta
joutuisin kaikki asiat hommaamaan uuteen asuntoon... Siihen ei taida olla varaa...

Joudun siis ostamaan ainakin : 3 lasten sänkyä, oman sängyn, keittiökalusteet, olohuoneeseen
tarvittavat tavarat lukuisista pikkuasioista puhumattakaan.

Tämä on kamala tilanne, ja joudun varmaan vielä pari kuukautta sitkuttamaan tässä helvetissä
että saan säästettyä tarpeeksi.

Ainoa vaan että mulla on koko ajan pinna kireällä ja miehen kanssa on räjähdysherkkä tilanne.
Lapset kärsii ja kaikille olisi parempi että heti kohta pian (viim. joulun jälkeen) päästäis pois.

Yritetään käyttäytyä asiallisesti mutta lapset kärsii kuitenkin ja tavoite olis että lapsille tarjotaan
viimeinen yhteinen joulu.

Ja kertokaas vielä, jos mun kk palkka on 2163e/kk + satunnaiset vuorotyölisät, niin mitä tukia
mun on mahdollista saada vai pitääkö tuosta maksaa kaikki itse? Lasten isältä ei elatusapua
ole tulossa. Sen tiedän...

On niin raskasta.[/QUOTE]

Totta kai lapsen isältä tulee elatusapu. Siitä pitää huolen sossu :)
Ja jso olet ollut lapsen isän kanssa enemmän kuin 5 v yhdessä, olet myös oikeutettu puoleen siitä omaisuudesta, jonka olette hankkineet seurusteluaikana.

Oikeesti soitat tänään turvakotiin vaikka ja sieltä neuvovat sua. Ja tosiaan älä lietso miestä nyt millään tavalla. Pidä matalaa profiilia. Pelottaa sinun ja lasten puolesta. Itsellä oli erotilanne joka jatkui liian pitkään ja vaikkei ollut fyysistä väkivaltaa niin isänsä haukkui minut **raksi jne lasten nähden ja pelkään että on vaikuttanut heihin tosi paljon. Pelkäsin rahallisesti lähteä mutta kaikki järjestyi! Sain kaupungilta asunnon ja sossusta apua alkuun. En tiennyt sossun systeemeistä aluksi koska en ollut sitä ennen koskaan ollut asiakas. Olin yllättynyt kun sain noin paljon apua. Sängynkin sain ja ruokaryhmän.
Tulethan kertomaan miten kävi!!
p.s muista ne kauheudet mitä olet lukenut siitä kun mies kilahtaa ja kokemuksesi siitä.Älä epäröi hetkeäkään.

itse olen siis helsinkiläinen, mutta varmaan sunkin kotikunnassa saat apua ja voithan vaikka muuttaa toiseen kapunkiinkin kun ei kerta ole tukijoukkoja sielläkään. Pääsisit kauemmas miehestä. Ja sun lapset on niin pieniä ettei ole koulussakaan vielä niin se on helpompaa.