Mistä mun väsymys voi oikein johtua, kun tuntuu että mitään "väärää" en tee!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Siis nukun kunnon yöunet, syön terveellisesti, ulkoilen...
Miksi mä oon silti jatkuvasti väsynyt? Varsinkin iltapäivästä alkaa nukuttaa niin paljon, ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin nukkua pari tuntia. Menee siis sellaiseksi "överi-väsymykseksi", että silmät luppasee, päätä alkaa särkeä, en juuri ymmärrä mistään mitään, niin kuin menisin johonkin horrokseen tietyllä kellonlyömällä. En pysty tekemään mitään, kun niin väsyttää ja väsymys turruttaa toiminnan.

Tää on ihan kauheeta. :/
 
Onko sulla ylipainoa? Tuosta iltapäiväväsymyksestä tulee heti mieleen uniapnea, jota on erityisesti ylipainoisilla ihmisillä, mutta on muillakin. Kuorsaaminenkin on yhteydessä siihen.

Ja vaikka syöt terveellisesti, saatko tarpeeksi D-vitamiinia? Entä rautaa?
 
Onko kilppariarvot tutkittu? Ja onko muita oireita, esim hiusten lähtö, ihon kuivuminen, silmäoireita, lihominen, muistihäiriöt, tasapainohäiriöt, lihas- ja nivelkivut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En ole ylipainoinen, mittani ovat 162 cm ja 50 kg.
En myöskään kuorsaa.

Ei mitään tietoa, että saanko D-vitamiinia tai rautaa tarpeeksi. =(

No ainakin D-vitamiinia voi varmuuden vuoksi ottaa ekstraa, sitä suomalaisilta yleensä puuttuu. Juo maitoa jos voit, ja syö muita maitotuotteita ja vaikka ihan D-vitamiinitablettiakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kilppariarvot tutkittu? Ja onko muita oireita, esim hiusten lähtö, ihon kuivuminen, silmäoireita, lihominen, muistihäiriöt, tasapainohäiriöt, lihas- ja nivelkivut?

Ei ole muita oireita. Tosin sitä olen itsekseni ihmetellyt, että miten mulle tuntuu kerääntyvän läskiä, vaikka liikun enemmän kuin koskaan aiemmin ja syön terveellisesti! Mutta kilpirauhasen vajaatoimintaa epäilen noin muutoin, koska noita muita oireita ei ole. Mut tosiaan, arvoja ei ole tutkittu. Täytyy varalta kai tutkituttaa ne!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
onko kenties hometta?

Ei. (Täysin uusi talo, joten tuskin.)

Varmaan sitten se kevät väsyttää. Jotenkin vaan niin ihmeelliseltä tuntuu, kun kevät on mulle se aika vuodesta, kun herään taas mukaan elämään ja piristyn!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En ole ylipainoinen, mittani ovat 162 cm ja 50 kg.
En myöskään kuorsaa.

Ei mitään tietoa, että saanko D-vitamiinia tai rautaa tarpeeksi. =(

No ainakin D-vitamiinia voi varmuuden vuoksi ottaa ekstraa, sitä suomalaisilta yleensä puuttuu. Juo maitoa jos voit, ja syö muita maitotuotteita ja vaikka ihan D-vitamiinitablettiakin.

Ok, kiitos tiedosta. Olen välttänyt D-vitamiinitabletteja, koska tuttavapiirissäni eräs henkilö joutui tiputukseen liian korkealla olevien "d-vitamiiniarvojen" vuoksi (en muista sitä virallista, oikeaa nimitystä, mutta elimistössään oli liikaa d-vitamiinia tms.)
 

Yhteistyössä