Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tässä myös yksi selitys: Tiesitkö, mistä haukottelu johtuu? | Terveys | Iltalehti.fi
jostakin luin joskus että haukottelu voi johtua siitäkin että alkaa olla nestevajaus, eli pitäisi juoda.
on monia muitakin teorioita mistä ei ole todisteita ja tämä oli vain asia minkä terveyslehdestä luin taannoin ja esitin vaihtoehtona ilman että olisin väittänyt sen olevan se oikea syy/teoria.
Mulla on ihan samaa, mielettömän ärsyttävää! Nieluun jää sellainen vajaa tunne ja keuhkoihin jotenkin ylimääräistä ilmaa, eikä olo helpotu millään. Stressiin oon minäkin tuon liittänyt ja lisäksi juon vettä liian vähän. Oon vastikään alkanut juoda tietoisesti enemmän, joten ehkä se auttaa. Mulla on myös ollut palan tunnetta kurkussa suuren stressin aikana, joten siitäkin päättelen, että mulla stressi menee hengityselimiin.
Tulipas sopivasti tää ketju!
Tässä jo useamman tunnin oon haukkonut henkeä ja haukotellut.
Mies yritti tarjota omaa astmalääkettään mutten ottanut kun tuntuu että hengitystiet on kyllä ihan auki, keuhkoihin ei vaan jotenkin "mahdu" tarpeeksi ilmaa ja haukottelu jää tavallaan vajavaiseksi.
Tuntuu ettei saa keuhkoja täyteen asti ja puristaa rintakehästä.
Oon yrittänyt käydä ulkoilmaa hengittelemässä ja vaihtanut kevyempiin vaatteisiin, kitannut vettä lasitolkulla ja koittanut rentoutua, joogata ja hengitellä "oikeaoppisesti".
Ei auta, ei mikään.
Välillä meinaa tulla paniikki kun olo on niinkun kalalla kuivalla maalla!
Kohta koittaan nukkumista, jos vaikka helpottaisi.
Tulipas sopivasti tää ketju!
Tässä jo useamman tunnin oon haukkonut henkeä ja haukotellut.
Mies yritti tarjota omaa astmalääkettään mutten ottanut kun tuntuu että hengitystiet on kyllä ihan auki, keuhkoihin ei vaan jotenkin "mahdu" tarpeeksi ilmaa ja haukottelu jää tavallaan vajavaiseksi.
Tuntuu ettei saa keuhkoja täyteen asti ja puristaa rintakehästä.
Oon yrittänyt käydä ulkoilmaa hengittelemässä ja vaihtanut kevyempiin vaatteisiin, kitannut vettä lasitolkulla ja koittanut rentoutua, joogata ja hengitellä "oikeaoppisesti".
Ei auta, ei mikään.
Välillä meinaa tulla paniikki kun olo on niinkun kalalla kuivalla maalla!
Kohta koittaan nukkumista, jos vaikka helpottaisi.
Sori mutta mua alko tähän aikaan varmaankin väsymys naurattaa. Tuo ettei kunnolla saa haukoteltua on tuttua myös itselleni. Eli henkeä ei saa vedettyä kunnolla syvään. Itse kärsin ahdistuskohtauksista. Panikkihöiriöni on muuttunut ahdistaviin kohtauksiin. Uutta on että kurkussa on limantunne ja paniikki oikein nousee kun tunnen että tukehdun siihen limaan. Juon vettä ym.. Ja kohta se on ohi. En tiedä monettako vuotta kestän että hakisin itselleni apua noihin. Aikomus on monesti ollut ja kummallista on se, että kun aijon hakea apua, tunnenkin jo että kaikki tuntuu paremmalta.