Mistä paras lampaantalja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos haluat varmasti laadukkan ja hyvän lampaantaljan niin ruskovillan talja osta ehdottomasti. Niitä ei voi muihin taljoihin edes verrata, on sen verran laadukkaita mielestäni. Ei karva irtoa ja voi pestä, helppo hoitaa. Tietty hinta on kalliimpi, mutta :) riippuu mitä haluat ;)

Alkuperäinen kirjoittaja emppuliinit:
Jos haluat varmasti laadukkan ja hyvän lampaantaljan niin ruskovillan talja osta ehdottomasti. Niitä ei voi muihin taljoihin edes verrata, on sen verran laadukkaita mielestäni. Ei karva irtoa ja voi pestä, helppo hoitaa. Tietty hinta on kalliimpi, mutta :) riippuu mitä haluat ;)

Ei lähde karvaa tuosta ikean taljastakaan ja senkin voi pestä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja emppuliinit:

Peesaan

Alkuperäinen kirjoittaja Virve:
Itse tilasin luomulampaantaljan - ei allergisoi
vaippatalosta
tavallista en haluaisikaan allergian takia + että oli edullinen

Hmm... siis mikä on luomulampaantalja ja mikä epäluomua? Käsitelläänkö epäluomut jollain epäluonnollisella aineella? Olen kuvitellut että aito talja kuin aito talja, samasta elukastahan ne tehdään. Ja kaikki taljathan käsitellään taljoiksi - jos elukan vain nylkisi ja ottaisi nahan karvoineen, niin se menisi huonoksi.

Mä mietin tässä sitä, että onko epäilyttävää ostaa muualta tuotuja taljoja? Mitenkä niitä tehtaillaan? Suomalaisesta tilalta varmaan ostettuna ainakin tietää, että taitaa lihat mennä vähintäänkin omaan pataan.. Ettei taljojen takia tapeta.. Vai?

Lampaantaljoja voidaan käsitellä eri tavoin. Tämän takia ostaisin itse vauvoille tarkoitettuja. Ainakin Ruskovilla infoaa, että heidän taljojaan ei ole mm. koinsuojakäsitelty. Koinsuojakäsittely ei ole ihmisille terveellinen ja vaunussahan talja on hyvin lähellä lasta tai lapsi saattaa jopa muulloin maistella taljaa.

Hmm... siis mikä on luomulampaantalja ja mikä epäluomua? Käsitelläänkö epäluomut jollain epäluonnollisella aineella? Olen kuvitellut että aito talja kuin aito talja, samasta elukastahan ne tehdään. Ja kaikki taljathan käsitellään taljoiksi - jos elukan vain nylkisi ja ottaisi nahan karvoineen, niin se menisi huonoksi.

Luomulampaantalaja on nimensä mukaisesti luonnonmukaisesti kasvatetusta lampaasta.
Lisäksi ne käsitellään hiukan erilaisin ainein ja energiaa säästävämmin kuin 'tavalliset'.
Lihoiksi menee kyllä kaikki lampaat, ei niitä tapeta pelkän taljan takia.

Karvaa irtoaa joka taljasta ihan varmasti, kun nyhtää. Se, miten paljon sitä saa irtoamaan, riippuu kyllä myös taljan hoidosta ja huollosta, ei sitä kuivattamaan pidä mennä tai pesemään miten sattuu.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä