Olen minä mielestäni ihan mukava, mutta tiedostan senkin, että saatan olla läheisimmille ihmisille myös tosi hankala joskus. Yleensä ihmiset kai näkevät minut kilttinä ja hyväntahtoisena, siis ihan oikeassa elämässä.
Olen hiukan sellainen ehkä, että vaikutan aika ulospäinsuuntautuvalta, mutta pidänkin pientä etäisyyttä, laiskuuttani ja viitsimättömyyttäni, ehkä? Ja senkin takia, että kun en jaksa sitten pettyä ihmissuhteissa.
Oman perheen ja lähimpien kavereiden kanssa semmoista etäisyyttä ei ole.
Pätevä... Olen minä pätevä, siinä, mitä mieluiten teen, eli piirrän, maalaan, keksin tarinoita ja viihdytän. Sikäli ainakin, että lähipiirille se riittää ja he siitä pitävät. no piirtämisessa ja maalaamisessa olen oikeasti hyvä, se kelpaa muillekin, kuin lähimmille ihmisille.
Uusin ja yllättävin juttu minkä kuulin, mitä en itse tiennyt, on, että olen hyvä vauvanhoitaja. Olen käynyt hoitamassa pieniä kaksosia. En ole mieltänyt itseäni sellaiseksi ihmiseksi. Ne on tietysti mulle erityisen tärkeät vauvat, joten ehkä se vaikuttaa siihen, miten osaan heitä hoitaa.
Harhaan minussa muita ihmisiä johtaa joskus minun huumorintaju. Saatan sanoa asioita muiden korviin tosi negatiivisesti, vaikka se on tavallaan minulle itselleni huumoria. Olen yrittänyt sitä rajoittaa, koska ihmiset saattaa virheellisesti luulla, että olen ihan surkeassa jamassa tai pyöriskelen ahdistuksessa.
Joskus joku on myös kokenut, että odotan toisten ratkaisevan ongelmani, kun olen puhunut mieltä vaivaavista asioista. Oikeasti mulla on vaan tapa puhumisen kautta tuoda ulos ne asiat ja järjestää niitä itselleni. Se pelkkä puhuminen jo asettaa ne vaikeudet sellaisiksi, että ne on tavallaan käsitelty.
Joudun joskus välttämään sitä, että sanon asiat suoraan, koska muut näkevät minut usein vihaisena silloin. Itse mielestäni saatan olla ihan neutraalissa tilassa tai vain lievästi ärsyyntynyt. Siksi en sano asioista, ellei ne ole jotain tosi tärkeitä. Mut koetaan kuitenkin tosi suoraksi, mutta tietäisivätpä vaan, miten paljon pidättelen, etteivät luulisi mua ihan raivoksi.
Itse mielestäni mulla on hyvä sydän, enkä mielellään loukkaa tuttuja ihmisiä. Silti mulla on siihen paljon potentiaalia ja saatan olla paha suustani, koska olen tosi impulsiivinen. Se on työn alla, eikä mun tutut ole yleensä myöntäneet, että olisin jotenkin ilkeä muita kohtaan. Kun he eivät näe pinnan alle, mikä on hyväkin.