Mistä pojalle rippipuku ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cosmopolitan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Musta ihan oihuilla raidoilla, semmoinen nuorenmiehen trendikäs puku, taitaa olla jo pieni, vuosi sitten pääsi ripille :)

Tämäpä sattui ! Meidän pojalla nimittäin on juuri sellainen tumma puku ohuilla raidoilla, vuosi sitten ostettu, mutta nyt liian pieni - varsinkin hartioista.

Jostain Dressmannilta tai Haloselta varmaan haetaan ensi vuonna. Tai saattaa jäädä kauluspaitaan, kravattiin ja suoriin housuihin, jos on helteinen ilma. En aio välttämättä puvulla kiusata, kun on se albakin päällä. Saa varmaan ostaa jotain miesten 46 kokoa tai juniorimallistoa, nyt on 170 cm vaatteissa käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Tämäpä sattui ! Meidän pojalla nimittäin on juuri sellainen tumma puku ohuilla raidoilla, vuosi sitten ostettu, mutta nyt liian pieni - varsinkin hartioista.
Uimari sinullakin muistaakseni :)

On joo. Ja melkoiset lihakset kasvaneet vuodessa, toisaalta vyötäröltä on niin laiha, että jos puvun takki sopii, niin housut tippuvat... Pelkään, että täytyy teettää pojalle puku.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jostain Dressmannilta tai Haloselta varmaan haetaan ensi vuonna. Tai saattaa jäädä kauluspaitaan, kravattiin ja suoriin housuihin, jos on helteinen ilma. En aio välttämättä puvulla kiusata, kun on se albakin päällä. Saa varmaan ostaa jotain miesten 46 kokoa tai juniorimallistoa, nyt on 170 cm vaatteissa käytössä.

Ai, kävisikö pelkällä kauluspaidalla, ettei takkia tarvitsisi ollenkaan :)

On joo. Ja melkoiset lihakset kasvaneet vuodessa, toisaalta vyötäröltä on niin laiha, että jos puvun takki sopii, niin housut tippuvat... Pelkään, että täytyy teettää pojalle puku.
Monessa kaupassa voi varmaan ostaa housut ja takin "irrallaan", eli siis ei tarvi olla ns pari. Meilläkin ostettiin tietääkseni hoikalle pojalle housut ja takki erikseen.Lahkeet ovat lyhyet jo... Oli aikonut laittaa puvun päälle nyt kun peruskoulun päättäjäisiin.

Minkälaisia pukuja teidän pojilla on ollut rippijuhlissa ?

Mulla oli hihaton harmaa huppari ja siniset farkut. Tuo huppari ostettiin erikseen ko. tilaisuutta varten ja on edelleen ajoittain käytössä

Monessa kaupassa voi varmaan ostaa housut ja takin "irrallaan", eli siis ei tarvi olla ns pari. Meilläkin ostettiin tietääkseni hoikalle pojalle housut ja takki erikseen.Lahkeet ovat lyhyet jo... Oli aikonut laittaa puvun päälle nyt kun peruskoulun päättäjäisiin.

Tuo voisikin olla yksi mahdollisuus, siis ostaa ne erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja hansu:

Mulla oli hihaton harmaa huppari ja siniset farkut. Tuo huppari ostettiin erikseen ko. tilaisuutta varten ja on edelleen ajoittain käytössä

Olen luullut, että rippijuhlissa on 'pukupakko'

Tarkoitatko vieraalla vai rippilapsella?

Tarkoitatko vieraalla vai rippilapsella?

Rippilapsella. Vieraat saavat minun puolestani pukeutua ihan miten haluavat.

Joskus rippijuhlissa on "pukupakko" ts melkein kaikilla on puvut.

Halpoja pukuja on nyt dressmannissa (onkohan kirjoitettu oikein? ) ja joskus pukuja on halpakaupoissakin.

Meidän pojan konfirmaatiossa lähes jokaisella pojalla oli puku, tai ainakin suorat housut ja paita ja solmio. Tytöillä oli paljon enemmän vaihtelua, helman pituus vaihteli todella paljon :saint: Mutta olen ollut rippijuhlissa, joissa ripille päässeellä pojalla on ollut esim mustat farkut ja kauluspaita, jos ei puku ollenkaan iske. Ei se käsittääkseni niin tärkeää ole. meillä poika oli oikein innostunut puvun hankkimaan ja käytti sitä ystäväperheiden lasten rippijuhlissa sitten myöhemmin kesällä.

Meidän pojan konfirmaatiossa lähes jokaisella pojalla oli puku, tai ainakin suorat housut ja paita ja solmio. Tytöillä oli paljon enemmän vaihtelua, helman pituus vaihteli todella paljon :saint: Mutta olen ollut rippijuhlissa, joissa ripille päässeellä pojalla on ollut esim mustat farkut ja kauluspaita, jos ei puku ollenkaan iske. Ei se käsittääkseni niin tärkeää ole. meillä poika oli oikein innostunut puvun hankkimaan ja käytti sitä ystäväperheiden lasten rippijuhlissa sitten myöhemmin kesällä.

Meidän poikakin pitää mielellään pukua juhlissa, kunhan vain löytyisi sopiva.

Pitäisikö kesällä olla vaalea puku ? Tumma olisi monikäyttöisempi...

Alkuperäinen kirjoittaja pois kaapista:
Mulla on pikkuveljen kerran käytetty puku, meneeköhän noita huutiksessa jos sinne laittais myyntiin ja paljonkohan voisi pyytää?

Hyvinkin voisi just nyt mennä, kun alkaa rippijuhla-aika. Hinnoista en osaa sanoa, kun ei ole huutiksesta omaa kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja pois kaapista:
Mulla on pikkuveljen kerran käytetty puku, meneeköhän noita huutiksessa jos sinne laittais myyntiin ja paljonkohan voisi pyytää?

Me käytiin läheisessä OUTLETissä jo katselemassa pukuja. Maksoivat useita satasia, tosin siellä on vain merkkituotteita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ai, kävisikö pelkällä kauluspaidalla, ettei takkia tarvitsisi ollenkaan :)

Niin ainakin on ollut noissa rippijuhlissa, missä minä olen käynyt. Saattaa olla, että se takkikin on jossain, mutta päällä en ole nähnyt :D. Ja alban altahan sitä ei näy. Voi olla ihan paikkakuntakohtaisia erojakin tuossa pukukoodissa, mutta veikkaisin, että nykyään pelkkä kauluspaita kravatteineen on etenkin kesällä se yleisin asu. Täytyy toivoa, että miehen mustat kengät (jotkin niistä ) menisivät pojalle, en viitsisi ostaa kenkiä yhtä käyttökertaa varten, hänen leveisiin räpylöihinsä ei löydy sopivia halvalla :headwall:

No nuo oli ihan omat juhlat, joten meillä ei ollut pukupakkoa omassa kodissa. Vieraita ei ollut, kuin isoset tuli ohjaajan ja papin kanssa käymään laulamassa.

Yhteistyössä