Mistä Romanit ostavat vaatteensa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan asiallisesti kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24818152:
Ei saa yleistää enkä yleistäkään. Jos yleistäisin, inhoaisin suomalaisia. Erityisesti suomalaisia miehiä. Mutta onneksi suomalaisissa miehissäkin on niitä yksittäistapauksia, jotka ovat luotettavia, ihania ja kaikin tavoin mukavia. Niitä, joiden ansiosta luottamus suomalaiseen miessukukuntaan ei ole totaalisesti romahtanut.

Hyvä mielipide.
Ja eikös romanit ole suomalaisia?
Kuinka moni % valkolaisista istuu linnassa tai tekee rikoksia suhteutettuna romaniväestön määrään?
Ja onko rotu jokin mittari miten yhteiskunnassa pärjää...joillekkin ei edes anneta mahdollisuutta ja jotkut saa niitä useita ja silti mättää ja silti sossu auttaa :)

[QUOTE="vieras";24818189]No ei taatusti kaikki kansalaiset harrasta tätä. Mieti mitä kirjoitat.[/QUOTE]

Joo ei kaikki kansalaiset, näppäilyvirhe. Tarkoitin -tietenkin- että moni kansalainen. Pahoittelut, etten ilmaissut itseäni ymmärrettävästi. Ymmärsithän nyt?

[QUOTE="vieras";24818200]Ikävä huomata jakojäännöksien koituneen sinun riesaksi.:hug:[/QUOTE]
Jos tuttuja on uskominen - tai tätä palstaakaan - niin aika monen suomalaisen naisen kohtalona on nuo epäkelvommat miessukupuolen edustajat. Jakojäännöksiä lienevät sittenkin vain ne hyvät tyypit ja valtaosa on sitä perusmassaa.

Eli näyttäisi teidän tietojen mukaan siltä että suurin osa romaneista ei saa työtä tai ei halua hakea. Sittenhän heillä on aikaa kierrellä vaatealennusmyyntejäkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja plörö;24817420:
Kyllä se maine on ihan ansaittu eikä mikään huuhaa.
Ei paljon auta jos 100:sta 1 tai 2 on kunnollisia.
Näin se vaan on, suhteutettuna vankiloissa tuo luku niin kyllä siellä jotain muita on kuin ihan tavis suomalaisia eli löytyy niin mamuja kuin mustalaisia

Mamu sanalla voi hyvin piilottaa kansalaisuuden. Eli palstalla ehkä luullaan ne on somali sossupummeja. Mutta todellisuudessa ne taitavat olla ihan näitä meidän väriin sekoittuvia valkolaisia Virosta.

eihän niitä VOI ottaa TÖIHIN ja ne tietävät sen,siksi laittavat ne hameet.Paljon leveämmin elää sossun-ja työkkärin rahoilla,eikä myöskään toimeentulotuessa huomioida "lisätuloja"auto-hevos-pitsi-vaate-koru-silli,ym.kaupoista,jota tehdään aina muualla,kuin tutuilla paikoilla,erityisesti vanhusten ja peräkamarin poikien luona.MONET PERÄKAMARIPOJAT ON MENETTÄNEET OMAISUUTENSA HAMEVÄEN KUTKUTTELUJEN VUOKSI.

Alkuperäinen kirjoittaja plörö;24817420:
Kyllä se maine on ihan ansaittu eikä mikään huuhaa.
Ei paljon auta jos 100:sta 1 tai 2 on kunnollisia.
Näin se vaan on, suhteutettuna vankiloissa tuo luku niin kyllä siellä jotain muita on kuin ihan tavis suomalaisia eli löytyy niin mamuja kuin mustalaisia

tosiaankin,turha kaunistella,mutta kyllä sossu(siis me kaikki)maksaa elämisen ja pröystäilyn.

Alkuperäinen kirjoittaja kysynpähän vain;24817358:
Näiden varastelu- ja sossukommenttien johdosta on pakko kysyä, onko suurin osa romaneista sitten työttöminä tai sossun asiakkaina? Vai mistä nämä kommentit tulevat?

kaupustelua autoista ja hevosista pitsiin ja silliin,sekä sivutuotteena sossusta 600-1000/kk/per nenä.

Siis kaikki te jotka näitä viestejä kirjoittelitte missä te moititte romaneita, niin oletko itse mennyt katsomaan peiliin ja löytyiskö sinusta itsestäsi jotain vikaa. Ensiksi sellainen kysymys jonka olen itse henkilökohtaisesti kohdannut työelämässä että suurimmalla osalla valtaväestöstä on liiat kovat ennakko luulot, jonka tähden he eivät edes ota romania työssäoppimaan. huom. itsellä kokemusta tälläisestä asiasta. Eli hakee romanit töitä tai ei niin silti se on huono juttu. Ja toiseksi meitä romaneita voi olla monenlaisia, mutta jospa te antaisitte mahdollisuuden ettekä kaikista ajattelisi samoin, koska me ei todellakaan kaikki olla samanlaisia. Koska eikö se olisi aika kurjaa että teistä kaikista valtaväestöstä ajateltaisiin samalla tavalla, vaan joidenkin ihmisten tekojen tähden.. Kannattaisi antaa mahdollisuus ja sitten kun on mahdollisuuden antanut ja jos se ei ole kannattanut sitten voi sanoa oman mielipiteensä, mutta muistakaa silti me emme ole kaikki samanlaisia niinkuin ette myöskään TE!!!!!

Herää ite. Olen antanut romaneille monta mahdollisuutta ja lähes 100 %:ssa tapauksista on tullut itselle paskaa niskaan. Jos oot ite ennakkoluuloton ja ystävällinen niin sua ruetaan vaan käyttämään hyväksi. Ite puhuvat valkolaisista todella halveksivasti, en ole ikinä kuullut niin inhottavaa tekstiä kun heikäläisten suusta (rasismia).
Ainoat hyvät kokemukset on AIDOSTI uskovista romaneista.

[QUOTE="mervi";30259141]Herää ite. Olen antanut romaneille monta mahdollisuutta ja lähes 100 %:ssa tapauksista on tullut itselle paskaa niskaan. Jos oot ite ennakkoluuloton ja ystävällinen niin sua ruetaan vaan käyttämään hyväksi. Ite puhuvat valkolaisista todella halveksivasti, en ole ikinä kuullut niin inhottavaa tekstiä kun heikäläisten suusta (rasismia).
Ainoat hyvät kokemukset on AIDOSTI uskovista romaneista.[/QUOTE]

Mutta sitähän mervi mä kirjoitinkin, että jos on omaa kokemusta niin se on eri mutta silti pitää muistaa että kaikki kuiteskaan ei ole samanlaisia, mutta niin valkolaiset kuin romanitkin olemme kaikki vain ihmisiä.. Mutta tämä on minun mieleni ja ilman jumalaa meissä ei kenessäkään oikeasti ole mitään hyvää. Mutta kaikkea hyvää mervi sinulle, ja siunausta

Ensinnäkin romanit eivät saa 1000e tai yli hame avustusta sosiaalista. Vaan he saavat tasan 400e kahden vuoden välein. Ja ai miksi he saavat avustusta vaatteisiinsa ja valtaväestö ei? Siksi koska se hame ei todellakaan ole halpa sitä ei niin vain osteta KÄVI SITTEN VAIKKA TÖISSÄ Romani hameen noin keksimääräinen hinta on alkaen 700e ja siitä enemmän että ei se sossu sitä täysin maksa itse he joutuvat siitä loput maksamaan. Ja he joutuvat pitää yhtä ja samaa mekkoa arkena ja juhlana. Arvaa jos itse pitäisitte samoja housuja tai hametta 2vuotta putkeen. Ja niiden pesukin on kallista. Plus sitten muut romani vaatteiden ostot siihen päälle. Ottaisitte asioista ensin selvää ennenkun lähdette puhumaan asioista. Mistä ette tiedä. Ja toiseksi kyllä niitä romanejakin on ihan työssä käyviäkin. Mutta me ehkä kaikki vaan haluamme nähdä ne jotka tekevät kaikkia riooksia yms. Mitäs jos noi ruotsalaisetki näkisivät vaan kuinka me täällä teemme

Lapsimurhia ym muuta piilotellaan lapsia pakkaseen ja tälläsyä jos meidän raja naapurit näkis koko meidän kansan sillä silmin millä me nähdään romaneja. Rajanaapuritki vois ajatella meistä nuo on traktoreilla ajavia mielipuolia kossu pullo kädes jotka piilottaa lapsiaan jätesäkissä kellariin. Tuomitaan jokainen ihminen kerrallaan heidän omilla teoilla ei koko porukkaa muutaman teolla. Ja he teettävät vaatteensa tietyllä ompelialla tai tekevät itse ja lasten vaatteita he hakevat ulkomailta tai tilaavat ebayn kautta ym

SuuriN osa manneista on eläkeläisiä ja sossun asiakkaita. Näin se vaan, että työmaa on se ainoa maa jossa ei manneja ole näkynyt.
Tuohon on pakko lisätä että ensiksikin manne on ihmisen nimi ja toiseksi nykypäivänä yhä useammat romanit käyvät töissä ja on esim ylioppilas eli osoita hieman kunnioitusta koska huomaa että sut on jossakin pellossa kasvatettu tavalliset ihmiset eivät ole niin sikoja kuin sinä he ovat sivistyneita eivätkä hoe vittuja ja perkeleitä koko aikaa ja jos hokevat sanovat hiljaa vaikka koulun käytävällä kuuulee usei. Ei vittuku se teki nii. Ja romani sanookin sen hiljaa eli kumpi on sivistyneenpi?

Ensinnäkin romanit eivät saa 1000e tai yli hame avustusta sosiaalista. Vaan he saavat tasan 400e kahden vuoden välein. Ja ai miksi he saavat avustusta vaatteisiinsa ja valtaväestö ei? Siksi koska se hame ei todellakaan ole halpa sitä ei niin vain osteta KÄVI SITTEN VAIKKA TÖISSÄ Romani hameen noin keksimääräinen hinta on alkaen 700e ja siitä enemmän että ei se sossu sitä täysin maksa itse he joutuvat siitä loput maksamaan. Ja he joutuvat pitää yhtä ja samaa mekkoa arkena ja juhlana. Arvaa jos itse pitäisitte samoja housuja tai hametta 2vuotta putkeen. Ja niiden pesukin on kallista. Plus sitten muut romani vaatteiden ostot siihen päälle. Ottaisitte asioista ensin selvää ennenkun lähdette puhumaan asioista. Mistä ette tiedä. Ja toiseksi kyllä niitä romanejakin on ihan työssä käyviäkin. Mutta me ehkä kaikki vaan haluamme nähdä ne jotka tekevät kaikkia riooksia yms. Mitäs jos noi ruotsalaisetki näkisivät vaan kuinka me täällä teemme

Minä lisään tähän, että "hameraha" on paikkakuntakohtainen ja harkinnanvarainen. On olemassa myös tietty summa, jonka enimmillään voi romanihametta varten saada. Käytännössä tämä tarkoittaa seuraavaa: Jossain hameraha voi enimmillään olla vaikkapa 600 euroa, jossain 450 euroa kun taas toisaalla 300 euroa. Kuitenkin harkinnanvaraisuus tarkoittaa sitä, että tapauskohtaisesti mietitään tarvittava summa. Ei ole automaatio että enimmäissumman saa. Lisäksi aika on joillakin paikkakunnilla jopa kolmesta neljään vuotta.

t. Malla

Riipuen kunnasta, joissakin kunnissa myönnetään joka vuosi tuo hameraha ja röijyrähä. Joissakin joka toinen. Lisäksi jotkut kunnat maksavat koko vaatteen = jopa 800 €.

Ja jokatoisella ei ole
Olisi aika koomista, jos sitä pidettäisiin yleisesti mainitsemisen arvoisena seikkana. Tulee mieleen Chris Rockin stand up niggers vs black people, jossa yhtenä nigger-esimerkkinä mainitaan se kun mies kehuskelee huolehtivansa lapsistaan. Siihen musta mies vastaa, että odotatko jotain palkintoa tästä "uroteostasi". Että se vähän niin kuin kuuluu asiaan. Suomessa kuuluu asiaan se, että ihmisillä ei ole rikosrekisteriä.

Tekevät itse.
Yksi romaninainen oli "töissä" ompelimossa. Se eukko ompeli vain omaa hamettansa siellä, muita töitä ei tietääkseni tehnyt. Hirveää!

Osa syy miksi romanit ei ole töissä on että ei saada työpaikkoja kun valtaväestön ennakkoluulot on niin suuria... Toki moni ei varmasti omasta tahdosta halua mutta ne jotka haluavat niin niillä on ongelma työn antajien ahdasmielisyys...

Yhteistyössä