Mistä saa apua kun tulee lähtö synnärille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä tilanne se että minun on käsketty lähteä heti synnärille ekoista supistuksista koska edellinen synnytys oli niin nopea. Mies joutuu välillä olemaan työmatkoilla, vain päiväsaikaan kylläkin mutta silloin ei ehtisi millään kotiin ajoissa. Mitäs sitten jos synnytys käynnistyy ja olen yksin kotona lasten kanssa, otanko ne mukaan vai mitä??
Meillä on appivanhemmat käytössä vain osittain koska he ovat muutaman päivän tässä kuussa lomalla ja poissa maisemista. Eli pelkään että synnytys lähtee käyntiin juuri silloin kun ovat poissa ja mies työmatkalla.
Saako jostain esim kunnalta tällaisissa tapauksissa hoitajan vai voiko lapset ottaa sairaalaan koska ei niitä yksinkään voi jättää?

Mulla kaks edellistä on syntyneet syöksyllä (molemmat n. tuntiin) ja jos tulee kiire, kun mies on töissä, niin mihinhän laitan nuo muksut. Naapuriin varmaan, jos en muutakaan keksi.. :whistle:

Kai sitä pahimmassa tapauksessa sosiaaliviranomaiset jonkin paikan löydä.

Kysele MLL:stä synnytyspäivystäjiä (pitää kysellä reilusti etukäteen), jos sellaista palvelua löytyy. Minulla oli pari numeroa sieltä varuilta, joista olisi voinut mahdollisesti saaca pikaistakin apua tarpeentullen, sitten tarpeentullen sattui olemaan omasta takaa lapsenvahti.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Jos vaan mahdollista niin naapurin kanssa asiasta ois hyvä etukäteen sopia.

Juu, toki täytyy sopia heidän kanssaan etukäteen, et jos kotona ovat, et saako tuoda. Luulen että onnistuu, kun tässä on monta lapsiperhettä, joissa äiti on kotona päivisin. Eiköhän kuka vaan heistä ota lapset vähäksi aikaa, jos ihan kauhea kiire tulee. Tuttuja kun ollaan.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Meillä ei tuttuja naapurissa koska ollaan vasta muutettu paikkakunnalle joten suljen pois tämän vaihtoehdon.

Kannattaisiko soittaa synnärille ja kysyä sieltä onko lapset mahdollista ottaa mukaan,jos niitä mihinkään et saa, onhan niitä perhesynnytyksiäkin, joten ei kai ne poiskaan aja =)

Alkuperäinen kirjoittaja Toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Jos vaan mahdollista niin naapurin kanssa asiasta ois hyvä etukäteen sopia.

Juu, toki täytyy sopia heidän kanssaan etukäteen, et jos kotona ovat, et saako tuoda. Luulen että onnistuu, kun tässä on monta lapsiperhettä, joissa äiti on kotona päivisin. Eiköhän kuka vaan heistä ota lapset vähäksi aikaa, jos ihan kauhea kiire tulee. Tuttuja kun ollaan.. =)

No varmasti, mä ainakin tollasessa tilanteessa ottaisin vaikka ventovieraat lapset =)

Mutta pahempi pelko mulla on kyllä se, et tulee lähtö vaikka kaupassa, kun vedet menee. Sillon onkin vähän isompi ongelma, et mihin lapset, ku heidän kanssaan yleensä käyn siellä kaupassa. Sit ei auttais varmaan ku ottaa mukaan tai soittaa taksi lapsille, et vie jollekin tutulle. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja yritä ainakin:
Eikös miehes vois sopia ettei tee kovin pitkiä työmatkoja kun h-hetki on lähellä. Yleensä työnantajat joustaa. . .

Et varmaan mulle tarkottanu tätä, ku tuolle ap:lle, mut meillä ei asiaa auta, vaikka mies olis vaikka 30km:n päässä kotoa. Ei silti ehtis hätiin välttämättä. Viimeksi mentiin ambulanssilla pillit päällä sairaalaan, ja just ehittiin. B)

Yhteistyössä