Mistä saan sellaisen patjan vauvalle, joka hälytä jos lapselle tulee joku hätä? Sekä pieni kokoinen pesukonene joka on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sasa";25957278]Se on aivan sama missä se vauva nukkuu!
Jos se hengitys pysähtyy, niin ei sille mitään voi. Vaikka olis mikä sireeni huutamassa, niin se on myöhäistä![/QUOTE]

Ei muuten ole.
Kätkytkolemaan johtavan hengityskatkoksen voi estää ihan vain havahduttamalla vauvan.Jos minulla olisi Milannan varannot niin meilläkin olisi ollut kaikilla lapsilla ja lapsenlapsilla moinen patja.

:)

Onko teillä kaikilla lapsillakin omat pesukoneet? Miksi vauva tarvitsee oman pesukoneen?
Mitä tapahtuu, kun aikuisten vaatteet koskeen sylissä pideltäessä vauvan vaatteisiin? Saastuuko ne? Voiko samaa kuivauskonetta kuivauskonetta käyttää?

Olen kyllä lukenut tutkimuksista, että vaikka kätkytkuolema havaitaan heti, ja elvytys aloitetaan heti, on elvytys kuitenkin usein tulokseton.

Minäkin valitettavasti tiedän tapauksen, jossa sairaanhoitoalan ammattilaisena työskentelevä äiti sattui olemaan vieressä kun vauvalle tuli hengityskatkos, ei hän pystynyt elvyttämällä siltikään pelastamaan lastaan. Vaikka pystyi reagoimaan asiaan välittömästi ja taito elvyttää oli. Taitaa tuo kätkytkuolema olla aika iso mysteeri edelleen.

[QUOTE="mamma";25957496]Onko teillä kaikilla lapsillakin omat pesukoneet? Miksi vauva tarvitsee oman pesukoneen?
Mitä tapahtuu, kun aikuisten vaatteet koskeen sylissä pideltäessä vauvan vaatteisiin? Saastuuko ne? Voiko samaa kuivauskonetta kuivauskonetta käyttää?[/QUOTE]

tää kaksplussa on äsyttävä, kun kaikki mitä tekee on kuitenkin väärin. Siks koska haluamme vauvalle oma pesukone ja vaikka 10 pesukoneetta ostamme jos mieli tekee

[QUOTE="vieras";25957520]Miksi et mene kodinkonekauppaan ja osta sitä konetta. Ihmeellistä kun kaikkeen pitää apu hakea tältä palstalta. Jopa omatoiminen googletuskin auttaisi useimmissa asioissa.[/QUOTE]

olimme siellä ja googlessa etsinyt:)

näytä mulle tämä tutkimus

Olen toinen kirjoittaja eikä kyseessä ole tutkimus (en ehdi etsiä nyt sellaista), mutta mm. Käpy ry:n (Lapsikuolemaperheet ry) sivuilla on näin:

OLISIKO VAUVAN VOINUT RAVISTELLA HENKIIN?
Kätkytkuoleman ominaispiirteisiin kuuluu, että siitä elvyttäminen on tavallista vaikeampaa. Vauvan elvytysvaste on heikko. Vaikka vanhemmat olisivat olleet aivan vauvan vieressä, he eivät todennäköisesti olisi pystyneet estämään kuolemaa. Lapset, joiden tiedetään elpyneen esimerkiksi ravistelemalla (ns. ALTE-lapset), eivät nykyisen tutkimustiedon mukaan ole olleet kätkytkuoleman vaarassa.

[QUOTE="vieras";25957520]Miksi et mene kodinkonekauppaan ja osta sitä konetta. Ihmeellistä kun kaikkeen pitää apu hakea tältä palstalta. Jopa omatoiminen googletuskin auttaisi useimmissa asioissa.[/QUOTE]

ei, kun täällä tarvii joka ikinen asia kertoa, nännirasvoista vihreisiin vuotoihin ja peräpukamista sukulaisten raha-asioihin. Varsinkin pitää muistaa infota jokainen ostos, oli se sit ruokaa tai vaatetta.

Yhteistyössä