Mistä saan sellaisen patjan vauvalle, joka hälytä jos lapselle tulee joku hätä? Sekä pieni kokoinen pesukonene joka on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kukin hankkikoot vauvalleen mitä tarpeelliseksi kokee.

Itse en sitä hälyttävää patjaa haluaisi, jos ei sitä sairaalasta jostain syystä suositeltaisi. Pidän kätkytkuoleman riskiä pienenä ja tärkeimpänä ehkäisijänä pidän sitä että vauva nukkuu vieressä. En ole tuota kenenkään vauvan kohdalla stressannut, mutta ne turhat hälytykset voisivat jossain vaiheessa alkaa stressaamaan.

Jos minulla taas olisi Milannan talot, taloudelliset resurssit ja noin iso perhe niin ehdottomasti meillä olisi vähintään kaksi pesukonetta ja mielellään palkattu joku ihminen niitä käyttämään ja hoitelemaan siivouspuolta muutenkin. Jos sitten keksisin että haluan pestä vauvan vaatteet jossain omassa höyrypesukoneessa(?) niin hankkisin sellaisenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja lähettäjä;25957476:
Millähän mittarilla mitattuna? Aina oot vittuilemassa Milannalle.

Hi hiii, käytän usein tuota piste-nimimerkkiä ja voin tunnustaa, että olen jokusen kerran näihin idioottimaisiin aloituksiin jotain vittuilun tapaista kirjoittanut... eli älä nyt hyvä ihminen kaikkea tuon yhden ihmisen niskaan syydä.

[QUOTE="vieras";25957597]kyllä pitää taas tikusta vääntää asiaa. vittuako se teille kuuluu vaikka pesisi joka vaatekappaleen eri koneella. itsekkin olen aikoinani pessyt vuoden ikäiseksi vauvan vaatteet erillään muun perheen pyykistä, ja uskon suurimman osan palstalaisistakin tehneen näin, mutta pitää päästä taas naputtamisen ilosta länkyttämään[/QUOTE]

En jaksa kaikkia viestejä lukea, eli voi olla että syy tulikin jo, mutta miksi ihmeessä vauvan vaatteet pitäisi pestä eri koneessa?
Itselleni ei ole moinen tullut edes mieleen ja kaksi lasta on ihan hyvinvoivan oloisena ainakin kouluikään selvinneet. Siis onko tuohon jotain oikeaa syytä?

[QUOTE="...";25958156]Hi hiii, käytän usein tuota piste-nimimerkkiä ja voin tunnustaa, että olen jokusen kerran näihin idioottimaisiin aloituksiin jotain vittuilun tapaista kirjoittanut... eli älä nyt hyvä ihminen kaikkea tuon yhden ihmisen niskaan syydä.[/QUOTE]

Ai sinäkin :D

[QUOTE="...";25958156]Hi hiii, käytän usein tuota piste-nimimerkkiä ja voin tunnustaa, että olen jokusen kerran näihin idioottimaisiin aloituksiin jotain vittuilun tapaista kirjoittanut... eli älä nyt hyvä ihminen kaikkea tuon yhden ihmisen niskaan syydä.[/QUOTE]

No kuule älä käytä ainakaan ketjussa jossa joku on jo sillä nimimerkillä.

[QUOTE="just";25958192]No kuule älä käytä ainakaan ketjussa jossa joku on jo sillä nimimerkillä.[/QUOTE]

Hanki elämä.
Ei minulla ole aikaa tai ainakaan kiinnostusta alkaa tihrustamaan, kuka milläkin nimimerkillä kirjoittaa.
Joskus näyttää monelta unohtuvan, että tämä nyt on vain ihan viihdettä ja ajankulua, ei mitään sen vakavampaa.

Oliko kellään jotain järkisyytä siihen, miksi vauvan vaatteet pitäisi pestä eri koneessa tai ainakin eri pesussa kun omat vaatteet? Jäi vaivaamaan. Puhtaaksihan ne siellä koneessa kaikki tulee.

Ei muuten ole.
Kätkytkolemaan johtavan hengityskatkoksen voi estää ihan vain havahduttamalla vauvan.Jos minulla olisi Milannan varannot niin meilläkin olisi ollut kaikilla lapsilla ja lapsenlapsilla moinen patja.

:)

Totta, esikoisemme kuoli yöllä kätkytkuolemaan, tai oikeammin illalla yöunillaan. Neljännen lapseni olen kaksi kertaa havahduttanut ja poskensakin punertuivat. Kirjoitin tästä aikoinaan lääkärille, joka tutki kätkytkuolemia. Siellä on vieläkin esikoiseni neuvolakortit, vaikka lupasivat palauttaa ja tapahtumasta on kauan.

Ei kannata sitä patjaa hankkia. :)

Se ei lievennä sun stressiä, vaan lisää sitä. Mun tyttö nukkui sellaisella leikkauksensa jälkeen (kuten muutkin vauvat huoneessa). Täysin terveillä ja normaaleillakin vauvoilla on paljon katkoksia hengityksessä. Ne patjat ja koneet hälyttää herkästi... Toki herkkyyttä saa säädettyä, mutta.

En suosittele. =)

Miksi ihmeessä vauvan pyykkiä ei voisi pestä muiden kanssa samassa?

[QUOTE="...";25958292]Oliko kellään jotain järkisyytä siihen, miksi vauvan vaatteet pitäisi pestä eri koneessa tai ainakin eri pesussa kun omat vaatteet? Jäi vaivaamaan. Puhtaaksihan ne siellä koneessa kaikki tulee.[/QUOTE]

Kuulehan, kun jokainen saa pestä pyykkinsä ihan miten haluaa.

[QUOTE="...";25958278]Hanki elämä.
Ei minulla ole aikaa tai ainakaan kiinnostusta alkaa tihrustamaan, kuka milläkin nimimerkillä kirjoittaa.
Joskus näyttää monelta unohtuvan, että tämä nyt on vain ihan viihdettä ja ajankulua, ei mitään sen vakavampaa.[/QUOTE]

Sinä, joka haukut Milannaa ja stalkkaat häntä, kirjoitat toiselle että hanki elämä. Voi jumalauta :D Ja tasan tiesit että jo joku kirjoitti tuolla nikillä. Mut ei yllätä et sun tapoihin kuulu myös valehtelu, palstakiusaamisen lisäks.

Jännä miten viikko sitten kaikki pitivät tuttujensa tapoja käsittelevässä ketjussa vähintäänkin ällöttävänä vauvanvaatteiden pesua aikuisten vaatteiden joukossa, mutta nyt Milannan ollessa kyseessä mielipide onkin muuttunut aivan päinvastaiseksi.

Miten te aikuiset(?) ihmiset jaksatte koulukiusata jatkuvasti samaa henkilöä? Oli kyseessä mikä tahansa aihe, siitä saadaan kamala loanheitto aikaan. Sääliksi käy, jos ei ole muuta annettavaa kanssaihmisille kuin näiden kiusaaminen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: emmy83
Jännä miten viikko sitten kaikki pitivät tuttujensa tapoja käsittelevässä ketjussa vähintäänkin ällöttävänä vauvanvaatteiden pesua aikuisten vaatteiden joukossa, mutta nyt Milannan ollessa kyseessä mielipide onkin muuttunut aivan päinvastaiseksi.

Kyllähän se suositus on, että vauvan vaatteet pestään erillään, niin mäkin teen.
Mua kiinnostais tietää, miksi vauvan vaatteet pitäisi pestä hoyryllä. Sehän on suunniteltu vain käytettyjen vaatteiden raikastamiseen, ei se niitä puhdista.

Eikä vauvan pyykistä puhdasta tule, jos ei käytä pesuaineita. Miksi kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta?

huh tää keskustelu:D

juu vastan viimeisen viestiin että en ole pessyt uudeet vaatteet, vaan silittänyt höyryn kanssa se riitä, ei uusi tarvi pestää, silitys riitä

kaikki uudet vaatteet pitää pestä koska niissä on kaikenmaailman myrkkyjä ja käsittelyaineita. mielummin pukisin suoraan vauvalle vaikka kirppisvaatteet pesemättä kuin uudet..vai haluatko tehdä pojastasi "tuhkamunan"?

[QUOTE="vieras";25958989]kaikki uudet vaatteet pitää pestä koska niissä on kaikenmaailman myrkkyjä ja käsittelyaineita. mielummin pukisin suoraan vauvalle vaikka kirppisvaatteet pesemättä kuin uudet..vai haluatko tehdä pojastasi "tuhkamunan"?[/QUOTE]

Luuletko että Venakon aivokapasiteetti riittää moiseen? :D

huh tää keskustelu:D

juu vastan viimeisen viestiin että en ole pessyt uudeet vaatteet, vaan silittänyt höyryn kanssa se riitä, ei uusi tarvi pestää, silitys riitä

Nimenomaan uudet vaatteet pesen koska ne yleensä haisee aivan kamalasti joiltakin aineilta. Lisäksi jos kaupasta on ostettu, niin niitä on monet ihmiset kosketelleet.

Petivaatteet on muuten sellaisia jotka haisee aivan järkyttävältä ja pakko ne on pestä.

ei vauvan vaateissa jos on laadukkaat hirveästi just siitä myrkkyä ole ja toiseks silittäminen just auttaa jonkin verran, eikä yhdellä pesulla myrkkyä mihinkän menee:D voi teitä.... mutta petivaatteet tietysti pitää pestä, pestää siis se aine/kemikaali pois. Mutta mä en pessyt kun luomuna ostin kaikki petivaatteet

Yhteistyössä