Mistä Soda Stream, eli hiilihapotuskone? Eroja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vichya!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eroista en tiedä sen enempää mut halvimmalla oon nähnyt muistaakseni 49e, tais olla joku tarjous cittarissa. Kannattaa seurata vähän mainoksia ja tarjouksia. Gigantissa just katsoin ni halvin oli 69e siellä (itsekin aikeissa siis ostaa).

Halvimmat tosiaan taitaa olla sen 50e kieppeillä ja siitä ylöspäin. Kalliimmalla ja halvemmalla on ulkonäkö (ja materiaali) ero, mutta periaate ja makuhan on sama. Halvimmat on muovia ja kalleimmat taitaa olla terästä. Jokapaikassahan niitä nykyään myydään ja itse olen tykännyt!

Katselin noita ja ei noilla taida tosiaan olla eroa, kuin ulkonäkö. Jet taitaa olla se eka "perusmalli"? Sen voisi hankkia mustana tai valkoisena.

Mitä makuja olette käyttäneet, vai pelkkää vettäkö? Olen maistanut paria makua, mutta en ole tykännyt.. Vettä varmaan vaan tekisin, koska vichya menee muutenkin tosi paljon.

Näkyyhän se materiaali hinnassa, teräksiset on kalliimpia kun muoviset, toiset on taas muotoilultaan erillaisemmat, muuten eroa ei ole.
Meillä on kokeiltu aika laajasti makuja, lapsille maistuu limsat ja itse taas juon hapotettua raanavettä, saahan sitten niihinkin uutteita jos haluaa tonicia tms. Mä tykkään myös maustaa vettä sitruunamehulla tai lime/sitruuna viipaleilla. Uutteeksi voi käyttää muidenkin merkkien uutteita tai mitä tahansa makusiirappeja. Myös mehutiivisteistä voi kokeilla tehdä makuja (tosin harvasta on tullut hyvä). Paha sanoa noista uutteista, jokaisella kun on oma makunsa. Eipä taida meidänkään perheestä löytyä yhtä mikä olisi ylitse muiden.

Nyt mun on kyl pakko kysyä että mitä vittua te noilla teette?!
Me nauretaan aina ihan katketaakseen asiakkaille jotka tohkeissaan ostaa jotain kuplakonetta. Jep jep...

[QUOTE="Vieras";21976235]Nyt mun on kyl pakko kysyä että mitä vittua te noilla teette?!
Me nauretaan aina ihan katketaakseen asiakkaille jotka tohkeissaan ostaa jotain kuplakonetta. Jep jep...[/QUOTE]

No juotavaahan niillä tehdään. Ei tarvitse kantaa painavia limupulloja selkä vääränä.

Mulla on Fizz Devil, maksoi alle 50e ja pullo on iso ja teräksinen. Ei tietty ole kovin nätti, mutta en mä sillä limua teekään et ei se seiso missään keittiön nurkassa.
Hyvä vehje ja kestää pitkään kun on iso pullo=)

itse ostin alennuksesta obh nordican koneen 40e.
Sitä sai mitä tilasi meni aika nopeasti rikki ja vuotaa "kaasua" kannatttaa ostaa kalliimpi itse en enää halvempia osta.

meillä oli ekana Wassermax ja se kulutti tosi paljon hiilihappoa. Sitä pulloa sai olla koko ajan vaihtamassa. Nyt on SodaStream ja hiilihappopullot kestää kauemmin.

Ja ei, sodastreamilla ei tehdä vissyä eikä lidlin Saskia ole vissyä. Molemmat ovat tavallista hiilihapotettua vettä kun taas kivennäisvedessä (aka vissy/Vichy) on myös lisättyjä suoloja (magnesiumia, kaliumia jne).

Yhteistyössä