Mistä te äidit löydätte lapsillenne paksumpia paitoja?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Ja mieluusti vielä Tampereen tienoon äidit, niin ryntään samaan kauppaan. =)

Oikeesti meillä on tasan 2 collegepaitaa, joista toinen on itse asiassa velour-paita, mutta kuitenkin. Pitäs ehdottomasti löytää lisää, kun ei pelkkä trikoopaita oikein riitä kovemmilla pakkasilla alle.

Mutta mä en löydä mistään HUPUTTOMIA collegepaitoja tms., jotka sopii sekä kuvaltaan, malliltaan että kooltaan pikkasen vajaa 2 veelle?

Mistä? Oikeestihan noita on pakko olla. Ja siis huom! Ei hupullisia. Niitä ois kaupoissa pilvin pimein... Saa olla vaikka collegepukujakin, kunhan oisvat nättejä. :cool:

Mä en henk.koht tykkää collegepaidoista, mutta Lindexiltä olen ostanut collegekankaisia takkeja, ne saa paremmin päälle ja voi laittaa auki jos tulee kuuma, ja menee kesällä takkina.
Melkein kaikissa tosin on huput mutta olen löytänyt muutaman ilman huppuakin. Niin ja Sokokselta olen kans ostanut.

mä ostin lahjaks muksuille lidlistä fleece paitoja (oli muuten viel suht edullisiakin).. hmm.. oon huomannu kans ettei paljoa ole noita huputtomia myynnissä (mikä on harmi kun huppu on vaikea ängetä puvun sisään).. onnea etsintään.. :)

meillä sisällä alupaita ja trikoopaita ja sitten villaa, kun lähdetään ulkoilemaan :) paitsi että ihana dunsin omppu-froteetakki, huputon tietty, oli pakko hankkia, ihana :heart:

Huputon pusero jossa ei vetoketjua (inhottava kaulassa pakkasella) ilman hirviön tai pääkallon tai hämähäkinseitin kuvaa, ei maastokuvio, ei synkkä likainen väri.. sen ihmeen minäkin haluaisin nähdä!!
Parhaat olen löytänyt torilta, voi teettää valitsemallaan kuvalla tai ottaa valmiiksi painetun, laatu vain ei ole sitä parasta.

Eikö nyt fleeceä tai villaa mielummin alle pakkasella, puuvilla on kylmä matsku? Vajaa 2-veelle hankkisin villahaalarin alle, tai jos ei sellaisesta tykkää niin sitten vaikka kaksiosainen fleecepuku.

Huputon pusero jossa ei vetoketjua (inhottava kaulassa pakkasella) ilman hirviön tai pääkallon tai hämähäkinseitin kuvaa, ei maastokuvio, ei synkkä likainen väri.. sen ihmeen minäkin haluaisin nähdä!!
Parhaat olen löytänyt torilta, voi teettää valitsemallaan kuvalla tai ottaa valmiiksi painetun, laatu vain ei ole sitä parasta.

Jep. Tästä haaveillaan täälläkin. Löytyisipä tavallisia, paksuja, huputtomia ja vetoketjuttomia punaisia, oransseja, keltaisia tai vaikka vihreitä paitoja. Raidallisia, pilkullisia tai ihan yksivärisiä, ilman isoa printtikuviota rinnassa. Ei hirviöitä tai tulenlieskoja tai muuta rumaa, ei myöskään kimalletta, kukkia, perhosia tai muuta ällösöpöä... Unisex-mallia ja väriä ja jos kuviota, niin jotain lapsellisen iloista ja sukupuolineutraalia.

Huoh, ei taida löytyä mistään, edes Po.Pilta?

Eikö nyt fleeceä tai villaa mielummin alle pakkasella, puuvilla on kylmä matsku? Vajaa 2-veelle hankkisin villahaalarin alle, tai jos ei sellaisesta tykkää niin sitten vaikka kaksiosainen fleecepuku.

Siis en mä tälle säälle sitä tarviikaan, nyt laitoin ton trikoopaidan ja villahaalarin. Mutta tätä kylmemmälle kyllä oon laittanut sinne villahaalarin alle. :)

ja siis mä tahtoisin ihan perinteisen collegepaidan, mieluusti jopa resorireunasen, mutta se tuntuu olevan jo ihan liian kova vaatimus.

En haluaisi korkeaa kaulusta, koska tytöllä on kauluri ja/tai kypärämyssy.

Velouria tai sitten vähän paksumpaa collegekangasta. Ei pissismalli (kuten esim. hm:n collegepaidat, joissa on vieläpä huppu), ei mitään ällörumaa vaalean lilaa väriä (kuten prisman ainoa vaihtoehto, tosin siinä oli vielä aika huono kangas) ja kuva saisi olla semmonen, että sopii tosiaan 2 veelle. Ja sitten vielä se koko. JOS oon jostain löytäny, niissä ei ole enää kokoa jäljellä. :D

Viimeksi muokattu:

Ulos joo fleeceä tai villaa, mutta me ainakin tarvittaisiin paksumpia paitoja ihan kotikäyttöön. Asutaan vanhassa puutalossa, joka nurkasta vetää. Itselläkin on kotona aina peruspitkähihaisen päällä paksu huppari, villatakki tms. Pienellä lapsella hupparin huppu, vetoketjut ja napit vaan on ihan turhia ja tiellä. Meille kyllä saattaisi hätätilassa kelvata hupullinenkin paita, jos vaan sopivan löytäisin. Kaikki vaan tuntuvat olevan jo 92-senttisenä maastovihreää, mustaa, harmaata tai tummansinistä pelotuskuvioilla tai vaihtoehtoisesti sitä pinkkiä kimalteilla ja perhosilla.

Meillä on tuo toinen velour-paita minymon, ostettu Nanoukista. Mutta ei oo enää nanoukia eikä taida olla minymonkaan nykyisessä mallistossa...

Mutta kiitos noista vinkeistä, käyn kattomassa popin paitoja luonnossa. Sais olla tyttömäisempiä, mutta ei kai tässä voi enää hirveesti nirsoilla (jos en sitten ala kohta itse ommella perskuta :D).

[QUOTE="Riksu";22577891]Ulos joo fleeceä tai villaa, mutta me ainakin tarvittaisiin paksumpia paitoja ihan kotikäyttöön. Asutaan vanhassa puutalossa, joka nurkasta vetää. Itselläkin on kotona aina peruspitkähihaisen päällä paksu huppari, villatakki tms. Pienellä lapsella hupparin huppu, vetoketjut ja napit vaan on ihan turhia ja tiellä. Meille kyllä saattaisi hätätilassa kelvata hupullinenkin paita, jos vaan sopivan löytäisin. Kaikki vaan tuntuvat olevan jo 92-senttisenä maastovihreää, mustaa, harmaata tai tummansinistä pelotuskuvioilla tai vaihtoehtoisesti sitä pinkkiä kimalteilla ja perhosilla.[/QUOTE]

Pojille oli ihan kivoja collegepaitoja Kangasalan Suoraman Löytötexissä viime viikolla, kun kattelin. Tai siis aika tummia, mutta kuvaltaan semmosia, että sopivat 92 senttiselle.

Mutta tytöille. Tasan yks jossa oli oikea koko ja se oli semmonen äklöpinkki prinsessa-collegeasu, jossa oli paidassa huppu. Se siitä.

Tuos on vain korkea kaulus ja se ei taas sovi, kun päälle tulee vielä kauluri ja/tai kypärämyssy ja vielä haalarin kaulus. Eihän siinä enää lapsella henki kulje ja pää käänny... :snotty: Lindexinkin takeissa on juu huputtomia, mutta korkeakauluksia. Tai sitten ainoa toinen vaihtoehto siellä oli tunika, mutta sitä ei voi käyttää college-/velourhousujen kanssa.

Tää on kyllä ongelma. Mä ostin edelliseltä Saksan-reissultani pinon sellaisia nurjalta puolelta nukkaisia collegepaitoja. Siellä kyllä valikoimaa oli ihan tavallisissa kaupoissa. Meilläkin käytetään paljon talvella kotiasuna, kun ihan täystiiviiksi ei tätä asuntoamme saada ja pakkasilla tulee välillä vilu sisälläkin.

[QUOTE="vieras";22577977]miten ois esim metsolan froteepaidat? ja sinne alle pitkähihainen trikoopaita? =)[/QUOTE]

Minkäslaisia noi on? Onko niissä kaulusta?

En oo mikään erityisen kova retrofani, mutta ei kai tässä voi kovasti enää nirsoillakaan.

Kuumimmat

Yhteistyössä