Mistä te superäidit saatte energiaa kaikkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska-mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska-mutsi

Vieras
Suurperheen äitejä, itse teette kaikki alusta loppuun, hoidatte lapsia 24/7, käytte töissä jne... Mistä teillä riittää energiaa? Vedättekö jotain?

Myönnän, olen kateellinen! :(

En oo paska mutsi, et sinäkään!
Töitä teen, itse välis teen kaiken ruan alusta asti jne. Ja kaikki mitä luettelit, mutta en kaikkea samana päivänä. Mä esim. teen viikonloppuisin työviikkoa silmällä pitäen mahdollisimman paljon valmiiksi. Työviikolla sitten vaan lämmitellään sapuskaa, pyykätään ja sitä tavan arkea, mitä luultavimmin kaikilla muillakin on.

Pointti on, että ei kaikkea kerralla, vaan hyvällä organisoinnilla onnistuu. Viikonloppuna siivoukset siinä välissä, kun nisu- ja hiivaleipätaikina nousee.

Eli hoidatte lapset, työt ja kotityöt palstailun ohella? Onko kone keittiössä? Vai läppäri?

Lapset on onneksi jo suht isoja. Kodin ulkopuolella käyn töissä. Kotityöt hoituvat yhdessä miehen kanssa ja lapset tekevät oman pienen osuutensa. Joka päivä ehdin tekemään lämpimän ruoan, leivon viikonloppuisin. Läppäri on milloin missäkin.

Organisointia vaatii jossain määrin. Mutta ihan oikeasti, kun harrastaa liikuntaa säännöllisesti niin jotenkin sitä puhtia on vaan enemmän.

Yhteistyössä