Mistä tiedän onko tää lapsivettä vai valkovuotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Huomasin tossa päikkäreiltä herätessä että alushousuissa oli märkä läntti. Mistä tiedän onkohan se valkovuotoa, pissaa vai tippuuko lapsivettä välillä? Raskausviikkoja on vasta 25 mut eikö joskus ole voinut kohtuun tulla reikä missä tietyssä asennossa valuisi vettä ulos? Miten saisin selville mitä on?

Ihan ekaksi vaikka haistamalla, lapsivedessä on hiukan makea tuoksu. Ja jos tulee lapsivettä, sitä harvemmin tulee ihan lusikallista pelkästään vaan selkeästi enemmän. Tosi liru valkovuoto on ihan tyypillistä raskaudessa.

Mulla alkoi synnytys silleen, että lapsivettä lirutteli, sitä oli tullut nukkuessa liraus sänkyyn ja sit valutteli muutenkin pikkuhiljaa vaikka reikä oli jossain ylempänä kun kalvoa tuntui kohdunsuulla. Tosin olin kyllä jo viikoilla 41+5 enkä suinkaan 25. Niitä on olemassa sellasia lapsivesitestitikkuja, neuvoloissakin yleensä niitä on. Soita sinne ja pyydä, että tutkivat asiaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mut eikö joskus ole voinut kohtuun tulla reikä missä tietyssä asennossa valuisi vettä ulos? Miten saisin selville mitä on?

Kyllä. Silloin kyse on korkeasta lapsivedenmenosta. Mene polille tai neuvolaan tarkastuksille.

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mut eikö joskus ole voinut kohtuun tulla reikä missä tietyssä asennossa valuisi vettä ulos? Miten saisin selville mitä on?

Kyllä. Silloin kyse on korkeasta lapsivedenmenosta. Mene polille tai neuvolaan tarkastuksille.

Mulla oli just näin. Tosin viikkoja silloin 39 ja lapsivettä vain tihkui välillä. Menin tarkastukseen ja ensin vihjailtiin, että olen pissanut housuihin, mutta testi paljasti, että lapsivettä se on ja jouduin jäämään osastolle. Onneksi vauva päätti syntyä seuraavana päivänä ihan itse, koska käynnistystä olisi saanut tässä tapauksessa odotelle kuulemma useamman päivän.

Minulla käynnistyi synnytys vesien menolla vko 36. Soitin synnärille ja miettivät että josko se nyt kumminkaan sitä lapsivettä vielä on ; ) Housut ja sohva märkinä intin, että ei kai sitä valkovuotoakaan nyt litrakaupalla voi tulla eikä inkontinenssikaan vaivaa. Mutta sitä tuli siis reilusti, ei mitään lusikallista...

Yhteistyössä