Mistä mä tiedän, että menikö multa lapsivettä? Paniikki! *ällövaroitus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "annina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"annina"

Vieras
Siis olin pissalla ja mulla on maha sekaisin. Niin sen pissaamisen jälkeen tuli sitten löysää ulostetta ja kesken sen ulostamisen lorisi jotain nestettä. Että oliko se sitten pissaa vai lapsivettä?? Kun ei se tuntunut oikein miltään, jotain vain lorisi. En tajunnut kokeilla, että pystyykö sitä pidättämään, pöntöllä kuitenkin olin. Sitä lorisi vähän aikaa, ei kovin kauan. Siitä on nyt ehkä 10 minuuttia eikä supistuksia kuulu tai mitään. Mulla tuli esikoisestakin holahtamalla näillä viikoilla vetistä valkovuotoa ja vedet meni sairaalassa (sitä poksahdusta ja veden määrää ei siis voinut epäillä), mutta nyt tuli vaan aika vähän JOTAIN.

Apuja?? Viikot täynnä muuten jo, että sen puoleen ei hätää! Tietäisi vain, että pitääkö lähteä näytillä käymään.

Miulla ku meni lapsivedet nii se tuli silleen holahtelemalla. Aina ku nousin seisaalleni holahti aika reippaasti. Myös jos vauva liikahti nii sit sai vedet lorisemaan. Reikä oli ilmeisesti suht ylhäällä. Vedet meni illalla 10 aikaan ja supistukset alko kahen ja kolmen väliin. Tsemppiä tulevaan synnytykseen.

Ei ollu ripulia kun tuli ihan eri paikasta, mutta en osaa tarkemmin sanoa että kummasta kun lorisi vain sillai kummallisesti. Siis sulla meni jauhopeukalo 4-5 tuntia ennen kun alkoi supistukset noista holahduksista? Mulla ei nyt supistele, mut alavatsaa kiristelee vähän normaalia enemmän. Mietin vain, että pitäskö spittaa mies kotiin nukkumaan, kun joutui ylitöihinnäin myöhään olemaan... Tai etten nyt huolestuttais turhaan. Kohta tunti kulunut ja ei ole holahdellut lisää, mutta vessassa pitää ravata...

Mulla meni esikoisesta vedet klo 06 ja supistukset alkoi pari-kolme tuntia myöhemmin. Jos ei supistele tms niin ei tarvii lähteä sairaalaan. Nyt lepäilet ja katselet tilanteen etenemistä.
Tsemppiä!

Mä oon kokeillu joskus tuota et oliko vettä... pöntölle istumaan, paperia tuppo virtsaputken suulle ja kunnon ponnistus. Jos lirisee, eikä paperi kastu, niin vettäpä se

[QUOTE="vieras";28408937]laitat siteen housuihin ja odotat että loriseeko lisää. Jos mitään ei enää tule, niin tuskin oli lapsivettä.[/QUOTE]

Itse sain kanssa tuollaisen neuvon, kun soitin synnärille, vastaavassa tilanteessa kuin ap. Noudatin sitä ja tutkin sidettä, se lorahtelu silloin en omalla kohallani ollut lapsivettä.

Mulla alkoi esikoisen kanssa niin, että jotain vain lorahti. Olin just käynyt pissalla, joten en voinut pissiä housuun. Supistuksien tuloon meni monta tuntia. Tokalla kerralla poksahti ja holisi. Supparit alkoivat 3-4 tunnin kuluttua. Soita sairaalaan ja kysy sieltä mitä sun pitäisi tehdä :)

Mulla meni esikoisesta vedet klo 06 ja supistukset alkoi pari-kolme tuntia myöhemmin. Jos ei supistele tms niin ei tarvii lähteä sairaalaan. Nyt lepäilet ja katselet tilanteen etenemistä.
Tsemppiä!

Kyllä vaan täytyy lähteää sairaalaan jos vesi menee vaikka ei supistele. Vedenmenoon liittyy aina riski ja sillon jäädään osastolle tulehdusarvojen seurantaan yms. Ne supistukset ku ei välttis ala kahteen vuorokauteenkaan vesien menosta.

[QUOTE="höpöhöpö";28409339]Kyllä vaan täytyy lähteää sairaalaan jos vesi menee vaikka ei supistele. Vedenmenoon liittyy aina riski ja sillon jäädään osastolle tulehdusarvojen seurantaan yms. Ne supistukset ku ei välttis ala kahteen vuorokauteenkaan vesien menosta.[/QUOTE]

Tuollaiset ohjeet mä sain. Sairaalaan ei ole mikään kiire näytille vaikka vedet menisikin.
Tuntemuksien mukaan siis. Mä väitän, että synnyttävä äiti kyllä itse tietää milloin on mentävä. Ja jos on epävarma, voi tietysti soittaa synnärille.

[QUOTE="annina";28409134]Ei ollu ripulia kun tuli ihan eri paikasta, mutta en osaa tarkemmin sanoa että kummasta kun lorisi vain sillai kummallisesti. Siis sulla meni jauhopeukalo 4-5 tuntia ennen kun alkoi supistukset noista holahduksista? Mulla ei nyt supistele, mut alavatsaa kiristelee vähän normaalia enemmän. Mietin vain, että pitäskö spittaa mies kotiin nukkumaan, kun joutui ylitöihinnäin myöhään olemaan... Tai etten nyt huolestuttais turhaan. Kohta tunti kulunut ja ei ole holahdellut lisää, mutta vessassa pitää ravata...[/QUOTE]
Tarkoitatko, ettei leipomisesta tullut enää mitään?