Mistä tietää, että vaippa on märkä? Kuinka usein se pitää vaihtaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivoton tapaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toivoton tapaus

Vieras
Mulla on 3 kk vanha vauva ja vieläkin on hukassa, milloin se vaippa pitää vaihtaa. Kaikissa nettioppaissa lukee vaan, että silloin kun on tarvis, mutta ei sen tarkemmin. Mistä sen tietää? En mä ainakaan näe vaipasta, onko se täynnä vai ei. Vaihdan vaipan ehkä 5 kertaa päivässä, eli aamulla, päikkäreille mentäessä, päikkäreitten jälkeen ja illalla pari kertaa. Ja sit jos on tullu kakka. Kuulostaako hyvältä? Kertiksiä käytän.

Niin ja jos joku osaa vielä sanoa, miten sen vaipan märkyyden tietää niin kertokaa tyhmemmälle.

Jos se osa, joka on vauvan ihoa vasten tuntuu kostealta tai märältä on aika vaihtaa vaippa. (Tai osta Lidlistä niitä vaippoja, joissa on indikaattori, josta näkee onko vaipassa minkä verran pissaa... :D )

Vaippa rupeaa "pullottamaan" ja on "pehmeä" kun pissaa on paljon. =) En minäkään kyllä ihan yksien pissien takia vaippaa vaihda, jos pyllyn iho on siisti ja ehjä. =)

Kuulostaa mun mielestä ihan hyvälle. Varsinkin jos iho on hyvä, eikä vauvakaan kitise märkää vaippaa (vaikka yleensä on aika hankala sanoa mitä vauvat kitisee) niin luulen että tahti on hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Pitäskö niissä Lidlin vaipoissa se keltanen viiva muuttua kokonaan siniseksi vai ainoastaan muutaman sentin osalta?

Sitä enemmän on sinistä näkyvissä, mitä enemmän vaipassa on pissaa. Jos viiva on kokonaan sininen, on pissaakin vaipassa jo reilusti.

Alkuperäinen kirjoittaja Bones:
Osta Lidlin vaippoja.
Niiden vaipoissa on keltainen raita, joka muuttuu siniseksi, kun vaippa on liian märkä.

Voi olla, että on jo jossain muissakin vaipoissa samanlainen ominaisuus.

Mitääh?! Jee kivaa, eipä tää tyhmä ole tiennyt/tajunnut, että niissä on sellanen! :D :headwall: :ashamed: Aina ihmetelly, et miks niissä on sellanen ruma raita... :whistle: Tänään heti testailemaan :D

Mutta ap:lle : Mä olen alusta asti vaihtanut tytölle vaippaa 2-3h välein ja aina silloin kun on tullut kakka tai tuntuu käteen, että vaippa on täynnä pissaa :)

tuommosia vaippoja missä lukee millon vaippa on märkä tai muuten ilmottaa pelkällä kurkkauksella niin käytetään PELKÄSTÄÄN sairaalassa!
ainakin noita pampersin/liberon..
3 tunnin välein on ihan hyvä pieneltä vaihtaa tai jos haisee,syötön jälkeen myös yleensä kannattaa..
muuten meillä vaihetaan puolvuotiaan vaipat n.3-5 h välein päivisin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Ja Pampersin new born-vaipoissa on myös sellainen kohta mistä sen näkee että vaippa märkä. Tyksissä synnärilläkin niitä käytettiin.

Missä?? En ole huomannut?

Minä kans esikolta menin heti ostamaan noita pampersin new borneja kun sairaalassa niissä oli se pissaviiva... Vaan eipä ollut kaupan vaipoissa... Mistä lie niitä vaippoja sitten sairaalan mennyt... Ja nyt tästä kuopuksesta olin jo etukäteen ostanut ko. vaippoja eikä viivoja ollut.

Uusimmat

Yhteistyössä