Mistä tietää, miten päin vauva on mahassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmi S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helmi S

Vieras
Nyt rv 36+4, ja pelkään, että vauna kääntyi perätilaan toissayönä. Siihen asti tiesin sen olevan pää alaspäin. Nyt en osaa sanoa. Mielestäni jalka heiluu aika alhaalla (on kyllä tehnyt aika laajaa liikettä tähänkin asti), ja päätä en tunne missään. Ainoa kovempi kohta tuntuu ylhäällä, mutta voi toki olla peppukin. Ensi viikolla on ultra, mutta tuntuu aika myöhäiseltä ajankohdalta käännösyritykseen.

mitä jos soittaisit neuvolaan ja kysyisit voisivatko siellä ultrata?
Itsellä kääntyi vauva vielä noilla viikoilla ympäri ja sitten takaisin ympäri, ja voin sanoa että sen kyllä tunsi! silloin neuvolassa ultrasivat sitten.
mielestäni ne tekevät käännös yrityksen 37+jotain, että jos vauva alkaa syntymään niin se on valmis sitten syntymään, ei ne aiemmin ala edes yrittämään

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
missä hikka tuntuu? entä potkut?

En ole hikkaa tuntenut kertaakaan. Kun nyt oikein yritin tunnustella, niin olin tuntevinani jalan heiluvan tuossa ylhäällä, joten ehkä turha pelko mulla. Mutta jos se onkin käsi - raajat on niin pieniä, että en ole varma. Kunnon potkuja ei ole tuntunut.

Mutta alhaa tuntuu vain pehmeää, ennen tunsin pään reunan. Ja ylhäällä on joku kohouma välillä punkenut mahan ihan epämuodostuneeksi, mutta eilen vielä pidin sitä pyllynä.

Kiva tietää, että rv 37 on ihan sopiva käännökseen. Vaikka vähän pelkään, rttä mun tapauksessa vauva saattaa olla siihen jo liian suuri.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Pääsisitkö neuvolassa käymään tässä välissä jos neuvolan täti tunnustelisi ja antaisi arvionsa?

Neuvolassa en ole vielä kertaakaan saanut muuta kuin arvauksen vauvan asennosta. En tiedä, tuntuuko mulla jotenkin huonosti mahan läpi. Ei mulla omasta mielestäni ole mahassa niin paljon pehmusteita omasta takaa...

Ja neuvolassa on ultralaite, mutta sen verran uusi tuttavuus hoitajalle, että ei sitä käytä. Lääkäri vaan, ja sille nyt on mahdotonta saada aikaa. Enkä taitaisi kehdata edes kysyä, jos mulla ei ole kuin tällainen hatara pelko tällä kertaa...

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Tuntuko sulla oikein kunnon muljahdus siitä kääntymisestä?

Kummallista möyrintää, joka herätti. Mutta joku viikko sitten oli pari päivää perätilassa, niin silloin kyllä tuntui paljon selvemmin kun kääntyi.

Yhteistyössä