Mistä tietää olevansa hankala ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii

Vieras
Mistä ihminen voi itse huomata olevansa hankala ihminen? Tai voiko sitä ylipäänsä huomata?
Itsellä on useita hyviä ystävyyssuhteita, nuorempana olen ollut hyvin sosiaalinen, vanhemmiten sosiaaliset piirit on pienentyneet. Ex-appivanhempien kanssa olen tullut pääsääntöisesti hyvin toimeen, opiskelu/työmaailmassa muutamaa (kaikkien mielestä)hankalaa tyyppiä lukuunottamatta on sujunut hyvin. Lapsena olin tosin koulukiusattu, mutta silloinkin oli koko ajan useita ystäviä, eli yksin en jäänyt koskaan.

Nyt on kuitenkin sukulaisuussuhteissa enemmänkin tullut eteen se, että ei tulla toimeen. Appivanhemmista toinen on aivan mahdoton ja tapaamiset alkaa olla minulle painajaismaisia. Vain lasten takia niitä on jatkettu. Myös parin muun sukulaisen kanssa on joskus hankalaa, tosin välillä menee näiden kanssa ihan mukavastikin. Myös muutaman muun ihmisen kanssa on mennyt välit jotenkin oudoiksi, nämä ihmiset eivät siis tunne toisiaan.
Väistämättä jää miettimään, olenko itse jotenkin hankala ihminen. Koska jos se on syy, voisi toki yrittää itse toimia toisin, jos se jotenkin helpottaisi noita hankalia ihmissuhteita. Kun aika kaukaa haetulta tuntuu sekin, että kaikki nuo ihmiset olisivat jotenkin tosi hankalia, vaikka sitäkin kyllä joskus mietin.....

Jokainen on joskus hankala jollekulle toiselle. Ei kaikki ihmiset kertakaikkiaan vaan tule juttuun keskenään, vaikka kukaan ei varsinaisesti hankala olisikaan. Yhdisteläm vain on hankala...

Mulla on vähän samanlaista sukulaiskokemusta. Siis että miehen kaikkien sukulaisten kanssa ei oikein suju, appiukon kanssa meillä on aika vaarallisen heikosti kohtelias suhtautuminen toisiimme. Kumpikin varoo, ettei vaan ärsyttäs toista liikaa. Silti meinaa keittää joka kerta, kun käydään kylässä. Kasvattaa luonnetta... Kyllä tuo mies montaa muutakin hermostuttaa, mutta meillä tää tuntuu vaan kärjistyvän nopeammin kun muilla. Täydellisen erilaiset perhetaustat yhdistettynä täydellisen erilaisiin luonteisiin. Selvitään vaan sillä, että molemmilla on kuitenkin jotain, mitä toisessa kunnioittaa. Ja lasten takia täytyy pitää välit pappaan kunnossa.

Ihan vaan tuon kirjoituksesi perusteella luulen, että et ole hankala ihminen....ensinnäkin jo se, että pohdit oletko hankala ihminen puhuu sen puolesta, ette ole...:)

Yhteistyössä