Mistä tietää, onko älykäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22695718:
Sinulla ei todellakaan ole ollut lapsuus helpoimmasta päästä :( On todella haastavaa lapsen kehitykselle, kun älyllinen kehitys kulkee psykologisen kehitystason edellä. Varsinkin vanhemmille on vaativaa tasapainotella erittäin lahjakkaan lapsen kanssa, kun älyllinen kehitys soveltuisi tiettyihin haasteisiin, mutta psykologinen kypsyys ei voi millään kulkea samassa tahdissa.

Mut hei hani, sitähän se äly on, että siitä tehdään helppoa. On katos ne työkalut siihen. Vanhempani, kouluni jne. olivat täysin avuttomia kanssani, mutta keksin kyllä tapoja pitää itseni virikkeissä. Nyt nukkumaan että edes 4 tuntia saa unta kaaliin. Kesällä riittäisi hyvin mutta saa nähdä miten näin talvella käy. Onneksi työni on helppoa mitä olen menossa tekemään.

Harmaasta tripodista jo yli pari vuotta aikaa.. pari vuotta tässä kanalassa ehkä jättänyt jälkensä.

Äiti 44 vee oli pahasti hakoteillä arvauksissaan. Useampi palstalainen voi todistaa että en näytä lainkaan aksolotlilta :D

No ei se että joku nähty ihminen ei näytä lotlilta, todista sitä, etteikö lotli tänä iltana olisi voinut kirjoittaa kaikki kommentit jotka on kirjoitettu nimimerkin "Tripod" nimissä.

Sitä paitsi, olet äärimmäisen epäuskottava jos sua ajattelee miehenä. Et ole mies. Et reagoi kuten mies. Reagoit kuten nainen. Sen vain huomaa. Selvästi.

Nimenomaan! Einstein ei ollut älykkyyden huipentuma! Tavallista älykkäämpi, mutta ei äärimmäisen älykäs.

En ole vakipalstailijoita, joten nyt tarvitsen hiukan muiden apua: onko tämä tt harvinaisen yksinkertainen, vai onko tämä tyhmän teeskentely jotain sisäpiirihuumoria? Sosiaalinen älykkyyteni ei riitä asian päättelyyn...

Kuka tämä tt oikein on?

Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22695738:
En ole vakipalstailijoita, joten nyt tarvitsen hiukan muiden apua: onko tämä tt harvinaisen yksinkertainen, vai onko tämä tyhmän teeskentely jotain sisäpiirihuumoria? Sosiaalinen älykkyyteni ei riitä asian päättelyyn...

Kuka tämä tt oikein on?
Äo 187 eli tyhmän viisas ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22695738:

Kuka tämä tt oikein on?

Mä en oo jaksanut tähän kommentoida ennen tätä, olen repeillyt täällä ihan itsekseni :D

tt teki Tieteen Kuvalehden "älykkyystestin" pari vuotta sitten, teki uudestaan ja uudestaan, kunnes tuli joku hieno lukema. Sen jälkeen on pitänyt itseään älykkäänä. Häntä ei hetkauta se, ettei kukaan ko testin tehneistä ole saanut alle sataa.

Itse olen tämän ketjun myötä ruvennut miettimään, että olisiko tuo sittenkin todella taitava provo? :D Niin idioottimaisia juttuja suoltaa. Ei kukaan _voi_ olla noin yksinkertainen, eihän?

Nii, näytetään ihan eriltä. Mä oon ainakin metrin lyhempikin ja meillä on eri väriset tukat.

Minäkin näytän ihan eriltä kuin mun mieheni. Meillä on paitsi eri väriset tukat niin mulla sitä tukkaa on ja miehelläni loistaa sisäkumi päälaelta.

Silti mä voisin kirjoittaa sen työkoneelta tänne toisella nimimerkillä, jos haluaisin. Ja teeskennellä olevani kaksi eri henkilöä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22695748:
Äo 187 eli tyhmän viisas ;)

Inhoan toistaa itseäni, mutta kieltämättä keskivertoälykkäiden ihmisetn kanssa sitä tulee tehtä usein ;)

Eli koska se menee teille perille, ettei pelkkä numeerinen älykkyysosamäärä tarkoita yhtään mitään, ellei sen perään kerrota testin nimeä ja siinä käytettyä keskijakaumaa.

Ei millään pahalla, mutta ainoa oikeasti keskimäääräistä älykkäämpi kirjoittaja tässä "keskustelussa" on Non compos mentis... Vaikka silloin tällöin valehtelisikin ;)

Eikä kaikesta kannata ottaa niin itseensä. Mutta sitä vaan, että toista saa haukkua monilla eri mielisairaan leimoilla, eikä se ole paha. Se on jotenkin ikävää. Samat säännöt kaikille.

Eikö jo todettu että jouduit tähän väärinkäsityksen takia. Toisessa ketjussa näytti erehdyttävästi siltä että annat tukesi Lunaticille ja äiti 44 veelle juuri kun ovat v*ttumaisimmillaan.

Pahoittelen jos loukkasin ensimmäisen sivun viesteillä, ne oli tarkoitettu sellaiselle joka ei näe mitään väärää Lunaticin käytöksessä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22695752:
Minäkin näytän ihan eriltä kuin mun mieheni. Meillä on paitsi eri väriset tukat niin mulla sitä tukkaa on ja miehelläni loistaa sisäkumi päälaelta.

Silti mä voisin kirjoittaa sen työkoneelta tänne toisella nimimerkillä, jos haluaisin. Ja teeskennellä olevani kaksi eri henkilöä.

JOo harmi vaan ettei Tripod asu meillä nii en voi kirjautua sen tunnuksilla. Tietty ihan imartelevaa jos joku luulee että osaan erilaisia kirjoitustyylejä. Tietty hirveen epäuskottavaa, että kukaan vois olla mun kaveri, joku muukin, kuin mun aviomies, mut hei, näin vaan on!

Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22695767:
Inhoan toistaa itseäni, mutta kieltämättä keskivertoälykkäiden ihmisetn kanssa sitä tulee tehtä usein ;)

Eli koska se menee teille perille, ettei pelkkä numeerinen älykkyysosamäärä tarkoita yhtään mitään, ellei sen perään kerrota testin nimeä ja siinä käytettyä keskijakaumaa.

Ei millään pahalla, mutta ainoa oikeasti keskimäääräistä älykkäämpi kirjoittaja tässä "keskustelussa" on Non compos mentis... Vaikka silloin tällöin valehtelisikin ;)

Ilmeisesti sarkasmia ilmassa? Oli niin paljon helpompaa ennen vanhaan, kun palstoilla kuului laittaa j/k -merkki, jos vitsaili. Emme me oikeastaan kykene valehteluun, meidät on rakenettu hieman eri tavalla kuin muut.

Eikö jo todettu että jouduit tähän väärinkäsityksen takia. Toisessa ketjussa näytti erehdyttävästi siltä että annat tukesi Lunaticille ja äiti 44 veelle juuri kun ovat v*ttumaisimmillaan.

Pahoittelen jos loukkasin ensimmäisen sivun viesteillä, ne oli tarkoitettu sellaiselle joka ei näe mitään väärää Lunaticin käytöksessä.

:flower:

Sama olen, tulin tänne '08 tissiketjun myötä ja ehdin pyöriä harmaana joitakin kuukaisia ennen kuin joku pakotti rekkautumaan :saint:

Lunatic ei ole juurikaan muuttunut näiden vuosien aikana, väillä vain pitänyt vähän matalampaa profiilia. Teillä vielä pitempi yhteinen historia. Erinäiset äiti 44 veet ovat tulleet ja menneet.. häiriköissäkin tiettyä jatkuvuutta.

No sinuna minä en hirveästi laskisi sen varaan että minä menen vaikka tänne tulin.

Mä en oo jaksanut tähän kommentoida ennen tätä, olen repeillyt täällä ihan itsekseni :D

tt teki Tieteen Kuvalehden "älykkyystestin" pari vuotta sitten, teki uudestaan ja uudestaan, kunnes tuli joku hieno lukema. Sen jälkeen on pitänyt itseään älykkäänä. Häntä ei hetkauta se, ettei kukaan ko testin tehneistä ole saanut alle sataa.

Itse olen tämän ketjun myötä ruvennut miettimään, että olisiko tuo sittenkin todella taitava provo? :D Niin idioottimaisia juttuja suoltaa. Ei kukaan _voi_ olla noin yksinkertainen, eihän?

Kiitos valaisusta. :) Juu, kyllähän varmastikin on tooooosi älykäs, jos oikein Tieteen Kuvalehden sivuille on eksynyt, eihän moista populäärikulttuuriin keskittynyttä aviisia lue kukaan muu kuin joku super-älykko :laugh:
No joo, ilmeisesti joku saa kiksinsä myös esiintymällä tyhmänä, (älyllisesti) köyhillä on pakko olla halvat huvit...

Ilmeisesti sarkasmia ilmassa? Oli niin paljon helpompaa ennen vanhaan, kun palstoilla kuului laittaa j/k -merkki, jos vitsaili. Emme me oikeastaan kykene valehteluun, meidät on rakenettu hieman eri tavalla kuin muut.

Ups, sorry, oma lapsus, unohdin tuon sarkasmin lukutaidon. Oikeasti, tykkään puheenvuoroistasi, vaikka olenkin lukenut niistä vain tässä ketjussa. Ja pärjäät hienosti tietystä rajoittuneisuudesta huolimatta! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22695737:
Sitä paitsi, olet äärimmäisen epäuskottava jos sua ajattelee miehenä. Et ole mies. Et reagoi kuten mies. Reagoit kuten nainen. Sen vain huomaa. Selvästi.

Yrität loukata mun herkkää miehisyyttä epäilemällä naiseksi? Taitaa häiritä että näin harvinaisen vetoava mies ymmärrä lämmetä sulle ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22695792:
Kiitos valaisusta. :) Juu, kyllähän varmastikin on tooooosi älykäs, jos oikein Tieteen Kuvalehden sivuille on eksynyt, eihän moista populäärikulttuuriin keskittynyttä aviisia lue kukaan muu kuin joku super-älykko :laugh:
No joo, ilmeisesti joku saa kiksinsä myös esiintymällä tyhmänä, (älyllisesti) köyhillä on pakko olla halvat huvit...

Sori ei tieteen kuvalehden älykkyystesti ole se virallinen, jonka kävin tekemässä tässä syksyllä ja joka oli se 187 eli sorry, jos oletatte väärin.

Onko nyt täysikuu tai jotain? Minusta nuo Ikean kauhatkin näyttivät jo vihjailevan jotain nimellään tuossa yläpaneelissa. Hissus sentäs.

Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22695803:
Ups, sorry, oma lapsus, unohdin tuon sarkasmin lukutaidon. Oikeasti, tykkään puheenvuoroistasi, vaikka olenkin lukenut niistä vain tässä ketjussa. Ja pärjäät hienosti tietystä rajoittuneisuudesta huolimatta! :hug:

Niin ja valehtelun mainitseminen oli oikeastaan vain viittaus kivaan nikkiisi :D

Lol, sä teit saman ja sulla oli vain 140 tai jotain, että kannattaisi se virallinenKIN mennä tekemään :D:D Että ei tarvitsis vaan olettaa olevansa fiksu :D:D

Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22695803:

Onko se rajoite vai vain erilainen lisävaruste kuin muilla? Totuus on minulle elämääni tärkeämpää ja minusta se on vain hyvä ominaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22695444:
Tässä ketjussa kirjoittavien ihmisten loogisesta päättelykyvystä ja testiälykkyydestä en mene sanomaan mitään, mutta sosiaalisen älykkyyden tähtiä täällä ei näytä juurikaan loistavan... Miksi aikuiset ihmiset taantuvat tällä palstalla alle 6-vuotiaan psykologista kehitystä vastaavalle tasolle? Sitähän minun sopii iltapuhteekseni täällä tuumia...

No minusta on ainakin rehellisesti sanoen mukava vain antaa roiskua. Melko ankeata jos täällä ja joka paikassa pitää käydä pönöttämässä niin älykkäänä että kylän koiratkin käsittää että kylläpä sitä ollaankin älykkäitä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä