mistä tietää onko varvas murtunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuu!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän kyllä;30521973:
viestiketju ei ole nyt ihan tuore mutta kuitenkin, itselläni on murtunut kolme varvasta ja nyt meni neljäs, minulle sanottiin lääkärissä että murtuneille varpaille ei tarvitse tehdä mitään, ne paranevat itsestään niinkun on käynytkin. Ei teippauksia eikä mitään huolia, kipeitä ne on mutta paranee yllättävän nopeaa.

Jos satut lukemaan tätä niin kerropa miten nopeasti varpaat paranevat entiselleen. Minulla murtui kolme viikkoa sitten ja olen miltei "invalidi" varpaani kanssa (isovarvas). Pystyn sisätiloissa liikkumaan, mutta kun vedän kengän jalkaan niin mitkään pehmusteet eivät auta ja kävely on niin vaikeaa, että varvasta varoessa on jo nyt kipeytynyt sekä lonkka että alaselkä. Huomaan, että koko keho on jännittynyt. Kolmessa viikossa on ehtinyt kunto rapautumaan kun ei ole päässyt liikkumaan.

http://www.kaleva.fi/juttutupa/muut/onko-varpaani-murtunut/2638528 Tuolla on alotuskeskustelu ihan samanlainen, siellä vaan tyyppi löi varmaan rantakiveen... muuten sanasta sanaan sama! Kirjotettu vuonna 2013. Ihmetyttää vaan että miks kopsattu?

mistä tiedän onko pikkuvarpaani murtunut kuin en voi astua sille ja se muuttuu liilahtavaksi sekä on ihan turpeissa :( Löin sen johonkin kovaan esineeseen kun juoksin kotona :(

Anteeks jos kysyn tällästä vast neljän vuoden päästä mut, me iltiin muuttamassa, ja autoin isäpuolta kantaa pesukonetta, sellasin kärryil, sit ne kärryt petti jotenki ja jalka jäi pesukoneen alle (mulla oli vain sukat) ja nyt mull on kaikki paitsi isovarvas ihan sinisenä ja sinisyys jatkuu johonki kahden sentin varpaista eteempäin sattuu ihan v*****i ja en pysty kävelemään enkä liikuttamaan varpait kipu varmaa 20/5 ja kaikki neljä turvonnu kaksinkertasiks mitä tehä.

Anteeks jos kysyn tällästä vast neljän vuoden päästä mut, me iltiin muuttamassa, ja autoin isäpuolta kantaa pesukonetta, sellasin kärryil, sit ne kärryt petti jotenki ja jalka jäi pesukoneen alle (mulla oli vain sukat) ja nyt mull on kaikki paitsi isovarvas ihan sinisenä ja sinisyys jatkuu johonki kahden sentin varpaista eteempäin sattuu ihan v*****i ja en pysty kävelemään enkä liikuttamaan varpait kipu varmaa 20/5 ja kaikki neljä turvonnu kaksinkertasiks mitä tehä.

Lääkäriin ja haet saikkua.

Toki voit ensiksi laskea jalalle kylmää vettä ja nostaa sen toviksi kohti kattoa. Ja ota buranaa.

Tänään kun olin trampoliinilla isän ja pikkuveljen kanssa niin sitten isä hyppäsi isovarpaani päälle ja nyt se on aika kipeä. Mikä voisi auttaa? Oisi todella ystävällistä jos joku vastaisi.

Miksi kysytte mitä tehdä jos satuttaa itsensä? Ootteko kuulleet sellaisesta ammatista kuin lääkäri? Ne on kovin ystävällisiä ja niille voi käydä näyttämässä kaikenlaisia vaivojaan.

Mulla toisinaan sama onkelma… Mulla on ollu varvas ihan helkkarin kipee lähiaikoina. Ei oo mustunut tai turvonnut mutta kipeä se osaa olla.. Onko neuvoja? Huomenna pitäisi laskettelemaankin lähteä ja varvas kipeä viime viikosta asti..

Yhteistyössä