Mistä tukisukkahousut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gilda

Vieras
Kauhukseni huomasin, että reidessä pullottaa ihan selvä suonikohjun alku. Viikkoja on nyt 32 eli paino ja riski saada lisää suonikohjuja kasvaa päivä päivältä.

Nyt minulla on jalassani Lindexin äitiyssukkahousut, joissa pitäisi olla kevyt tukikin, mutta ihan samanlaisilta ne tuntuvat kuin tavalliset sukkahousut.

Kävin tänään erityisliikkeessä, joka myy erilaisia terveystuotteita, mm. tukisukkia. Kokeilin ensin perusäitiystukisukkahousuja, joiden hinta on 28 euroa. Malli ei istunut minulle lainkaan. Sitten kokeilin sellaisia todella tukevia ""lääketieteellisiä"" äitiyssukkahousuja, joiden hinta on 72 euroa. Ne tuntuivat todella hankalilta pukea ja niin paksuilta, että hiki varmaan tulisi, kun niitä housujen alla pitäisi. Hameen kanssa niitä ei voi edes kuvitella pitävänsä. Jäin sitten vielä harkitsemaan, ostanko nuo vai en.

Yritin netistäkin hakea tietoa äitiystukisukkahousuista, mutta mitään sopivaa en löytänyt. Jossain Närpiössä oli joku liike, josta voi tilata postiennakolla 33 euroa maksavat sukkikset + 10 euroa postikulut. Mihin voisin pääkaupunkiseudulla menneä kyselemään tukisukkahousuja?

Millaisia kokemuksia teillä yleensäkin on suonikohjuista ja tukisukkien käyttämisestä suonikohjujen ehkäisyssä?

Heips!
Meillä tulee suvun perintönä suonikohjut eikä asiaa ainakaan yhtään auta että olen ylipainoinen. Minulla oli siis jo ennestään kohjuja, mutta odottaessahan tulee varmasti minun tapauksessa lisää. Kävi siis ostamassa tukisukat, polvipituiset riitti minulle, eli varsinaisista äitiystukisukkahousuista en tiedä. Äitini käyttää myös tukisukkia, sukkahousuversiona. Kumpienkaan päällepukeminen ei ole todellakaan helppoa alkuun, mutta kun homman oppii niin se menee päivä päivältä paremmin. Aluksi tuntui oudolta kun sukkia ei voinut laittaa jalkaa kuin kumihanskat kädessä mutta ei ne muuten edes mene päälle. Omani kävin ostamassa Instrumentariumista, hintaan 64e+hanskat4,5e. Kuu, kalliita olivat mutta todellakin sen arvoiset! suosittelen!!! Ei ole turvotusta eikä särkyä! :)

Polvisukkia minäkin sitten ajattelin, kun ne sukkahousut tuntuivat hankalilta ja kalliilta hankinnalta kahden kuukauden ajaksi. Myyjät sanoivat (terveydehoitoalan ammattilaisia), että raskaana oleville ei suositella polvisukkia, vain joko sukkahousuja tai pitkiä, stayup-sukkia. Jälkimmäisiä en halua ostaa, koska mulle tulee ainakin tavallisien stayup-sukkien silikonireunoista kamala ihottuma.

Itse ostin Instrumentariumista 17euron arvoiset polvipituiset tukisukat. Minullekin suositeltiin noita 70euron versioita, mutta mielestäni hinta on liian korkea 2kk ajalle, kun ei vielä ole varma tuleeko raskauksia koskaan lisää.

Minulla ovat auttaneet nämä halvemmatkin versiot tosi hyvin. Jalkasäryt ja turvotus vähenivät huomattavasti. Voin suositella!

Ostin toiset vielä halvemmat (11eur) tukisukat Stockalta ja ovat nekin turvotusta vähentäneet, mutta eivät yhtä tehokkaasti kuin instrun vastaavat.

Kiitos vinkeistänne. Täytyypä käydä Instrussa kyselemässä polvisukista, kun tuolla toisessa paikassa eivät tosiaan suositelleet niitä odottaville äideille. Mulla ei ole toistaiseksi ollut turvotusta, mutta ajattelin käyttää niitä tukisukkia lähinnä suonikohjujen ehkäisyyn.

ostin omani jumbon prismasta [alle 15e] ja ne on hyvät ja samasta paikasta polvipituiset lentosukat [alle 9e] ja jalat eivät ole todellakaan väsyneet kun tukisukkia olen pitänyt. ja kunhan muistaa pitää jalkoja ylhäällä aina välillä ja aina ennen kuin tukisukat kiskoo jalkoihinsa...

Ostin Instrusta myös itselle polvitukisukat (reilut 10 €). Ne vaikuttaa ihan hyviltä. Sukkahousujen arvelin olevan liian kalliit ja hankalat. Apuna olen käyttänyt linimenttivoidetta (mm. Dermosil), joka helpottaa oloa.

Söin ennen raskauden alkua muutaman viikon apteekista ilman reseptiä saatavia Venastat-lääkkeitä. Ne auttoi ilmeisesti tosi hyvin, kun nyt en kaipaa enää edes tukisukkia! En ehtinyt syödä pakettia ihan loppuun, koska raskaana niitä ei saa napsia. Eli sikäli kyllä myöhäinen vinkki...

Yhteistyössä