Mistä tulee tunne, olen varmasti raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umayya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umayya

Aktiivinen jäsen
15.11.2005
3 314
0
36
niin mä oon miettinyt tätä, välillä on tunteita että on varmasti raskaana, esikoisen aikaan ennen testiä, ja kuopuksen kohdalla oli tosi vahva tunne että olin raskaana ennen testin tekoa ja niinhän se oli..

onko se vain toisaalta se kova halu tulla raskaaksi ja näin mieli tekee tepposet, kun toiste et sitten olekaan raskaana vaikka kuinka olisit varma asiasta, vai voiko sen tosiaan tietää?

kannanottoja? mietteitä? kokemuksia? :)

Enpä osaa sanoa, kun itse en moista tunnetta ole kokenut.
Molemmilla kerroilla olentehny testin varmuuden vuoksi, ja varsinkin toisella kerralla en meinannu uskoa silmiäni, kun olinkin raskaana... Ja siis ihan on tarkoituksella perheenlisäystä hankittu...

Kyllä mullekin aikalailla yllätyksenä tuli, vaikka plussaa olikin jo monta monta kuukautta kaivattu. Ensin oli olo, että olen raskaana, mutta sitten kierron lähestyessä loppuaan tunne hävisi. Ihmetys oli suuri kun kaksi viivaa piirtyikin tuohon varmuuden vuoksi tehtyyn testiin... Tuo raskaus meni kuitenkin kesken ja nyt uusia viivoja odotellellaan. :)

Mulla ei edellisissä raskauksissa ollut mitään valeoireita eikä kyllä oikeitakaan oireita, jotenkin vaan tiesin et oon raskaana vaikka testiä tehdessä hiipi se epävarmuus testiin, mutta silti olin varma että plussa tulee, mutta nyt kun tätä kolmatta yritetään, on vaikka mitä oireita ja välillä ihan satavarma raskaudesta ja silt sitä plussaa ei ole tullut, ite luulen et nyt jotenkin oottaa ehkä enemään sitä ku edellisissä, en tiedä, kamalan vaikee pukea sanoiksi mitä yrittää kertoa..

Ehkä se edellisillä kerroilla oli helpompaa ku ei pyöriny täällä pinoissa jännäämässä, kävi vaan joskus lukemassa muitten juttuja, mutta ei uskaltautunut mukaan, mutta nyt kun täällä pyörii päivittäin, niin uskon sen vaikuttavan tohon mieleen, tiedä sitä sitten :/

tulentyttö mä luulen kanssa että tää palstalla pyöriminen vaikuttaa tän hetkisiin olotiloihin, en ole aiemmin täällä kirjoitellut, vasta nyt kolmatta yrittäessä eksyin mukaan..

tää aihen ei vissiin kauheesti kiinnosta, mä kun aattelin että olis tullut enemmän keskustelua asiasta :D

Mua kyllä tämmönen keskustelu kiinnostaa, koska mulla ainakin mieli tekee ihan kamalia tepposia, niin kun nytkin, taas alko järkyt raskausoireet, mitkä oli viime kierrostakin, palelee ihan kamlasti koko ajan, varsinkin iltaisin, päätä särkee ja vihloo/nippailee alamasua kovasti, mut en kyllä usko noihin yhtään, tulihan se täti viime kierrollakin.
Eli kyllä tää palstalla pyöriminen tekee välillä hulluksi :laugh:

Päätinkin et jos nyt en oo raskautunut, niin pidän ainakin yhden kierron tauon täältä, katotaan onko sillä vaikutusta tähän valeoireiluun :whistle:

Mun vilpitön mielipiteeni on se, että se "varmuus" pyörii alitajunnassa ihan joka kerta kun siihen tikkuun lirauttaa ("entä jos nyt? oisko? nyt?"), mutta mikäli se plussa ei ruutuun pärähdä, Se Tunne luikkii vähin äänin takavasemmalle odottamaan seuraavaa kiertoa. Jos taas tulee plussa, niin Tätä Se Mun Uneni Tiesi ja Kyllähän Minä Sen Koko Ajan Tunsinkin!! Kyllä Äiti Tietää!

Sama kuin raskausoireissa, jos yhden kierron oireet osoittautuu kuvitelluiksi, seuraavassa kierrossa tuntuu kuitenkin jotain Ihan Erilaista, kunnes nekin oireet osoittautuvat vääräksi hälytykseksi, ja voi taas odottaa seuraavaa Ihan Poikkeuksellista nippausta, nappausta tai Sellaista Oloa. Sitten kun/jos plussa tulee, voikin tyytyväisenä muistella kaikkia niitä ennusmerkkejä, joista oli jo ihan melkein aikalailla varma. Ja ne aiemmat oireet nyt oli ihan eri juttu, nyt oli IHAN erilaista!

Älkää nyt loukkaantuko tästä, olen vaan itse pahimman lajin "Aavistelija", ja niitä Poikkeuksellisia ja Uudenlaisia tuntemuksia riittää joka kiertoon. Silloin koitan aina lueskella noita mahdollisen raskausoireiden pinoa tai omia vanhoja viestejä, jotta muistuisi päähän kuinka sitä voi itseään taas huijata. Mutta jos nyt jokus kunnon plussan saan niin aivan varmasti olen jossain raskausoirepinossa vaahtoamassa sen kierron tuntemuksestani, ja siitä kuinka ihan varppivarmana tiesin jo kp 1 että NYT! Tämä on Se Kierto! Äidinvaistoa, nähkääs. :p

Huomenta! Mulla oli oireena kova jano siinä kierrossa jossa raskauduin. Vaikka muuta ei oikeastaan ollut oli mulla ekaa kertaa vahva olo siitä, että oisin raskaana. Joka kiertohan sitä jotain oireita kuvitteli ja oli toiveet korkealla, mutta tää oli ainoa missä en osannut oikeen ajatella edes mitään muuta vaihtoehtoa. Ystävälleni sanoin jo ennen testaamista, että jos tästä kierrosta ei plussaa tule niin pettymys tulee olemaan ihan valtava koska mulla on niin varma olo siitä että olen raskaana. Onneksi se plussa tuli ja säästyttiin pettymyksiltä.

Olen ennen ollut Gilmoren kanssa hyvin samoilla linjoilla, mutta nyt en ehkä enää ihan kokonaa ole. Tyhmältä se kuulostaa ja jälkiviisaudelta tottakai, mutta suurin oire mulla oli tuossa kierrossa se, että tunne raskaudesta oli hyvin varma.

Oon kanssa osittain Gilmoren kanssa samaa mieltä, mutta kyllä vähän erimieltäkin, kun edellisissä raskauksissa olin varma ja nyt kun on tätä yritetty ja on testannut, olen sen sisimmässäni jotenkin tiennyt että en ole raskaana ja tota tunnetta ei ollut kun edellisissä testasin, että voisin kyllä edelleen väittää että kyllä sen jotenkin vaan tietää kun on raskautunut, tosin täällä pyöriminen tekee sen tunteen tuntemisen vaikeemmaksi.
Ymmärsiköhän kukaan mitä ajan takaa?

gilmore tuo on osittain varmaan totta, toisaalta en pysty kahden aiemman raskauden perusteella yhtymään tuohon mielipiteeseen koska aiemmin en ole laskenut kiertopäiviä, en ole kuulostellut oikeestaan mitään oireita, kun oltiin ihan oikeasti meiningilliä tulee jos on tullakseen, ekan kohdalla oltiin jo alustavissa lapsettomuustutkimuksissakin käyty kunnes tein testin kun olin lähdössä baariin, ekassa ei myöskään ollut oireita ennakkoon, kuopuksella oireita oli pahoinvointi ja oksentelu ja raudan maku suussa, ja teinkin testin koska ei ollut mitään tietoa mihin olivat menkat hävinneet..
en myöskään pyörinyt täällä toisin kuin nyt, mutta nytkään mulla ei ole hajuakaan millainen mun kierto on koska imetyksen johdosta mulla on vain yhdet menkat tulleet 5kk sitten, ja nyt ei olekaan ollut sellaista tunnetta että "varmasti" olen raskaana, pikemminkin kun olen testannut niin on ajatuksissa pyörinyt että voi kumpa olisin..

Viime raskaudessa minun ainoa raskausoire oli mieliteko sitrushedelmiin. Ajattelin kaikkia sitrushedelmiä taukoamatta. Ja sellaista pakkomiellettä ei ollut koskaan aikaisemmin ollut. Mutta se oli jotenkin sellainen oire, ettei sitä osannut edes yhdistää raskauteen. Ei ollut mitään äidinvaistoa, alavatsasta nippailua, tms.

Että jos nyt alan houriin sitruunoista, niin olen ihan 100% varma, että olen raskaana.

Yhteistyössä