Mistä tunnistaa lapsiveden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Oon nyt rv 22+ ja parina päivänä on tuntunu koko ajan melkeen että alapää on "märkä", ihan ku ois paljon valkovuotoa mutta se ontosi vetistä. Pari kertaa pikkareihin tullu semmonen aika iso läntti.

Mistä mä tunnistan onko se valkovuotoa? Pelottaa että mitä jos se on lapsivettä?

se tulee vauhdilla ja kerta "hulauksena" pöksyihin ja
huomaat siitä, että "vettä" tulee paljon... ja muista tuo "hulaus"
se kuvaa hyvin sitä kun lapsvesi menee... Jaksele!

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

Paskanmarjat. Lapsivettä voi tulla hyvinki pieniä määriä tihkutellen.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

höpönpöpön,jos kalvot on ylempää rikki niin voi tulla myös tihuuttamalla! Laita ap pikkuhousunsuoja ja seuraa tuleeko sitä vuotoa vielä. Jos tulee niin soitapa neuvolaan, ei oo iso homma siellä tarkistaa onko lapsivettä vai normaali valkovuotoa. Itselläni on kyllä raskausaikana ollut runsaasti aika vetistäkin valkovuotoa joten voip olla ihan normaaliakin!

Luulempa että tuo on vain valkovuotoa. Se ku voi olla todella aika vetistä, ainakin mulla oli raskausaikana. Lapsivedet meni rv39+3 ja mulla ne tuli tipottelemalla, mutta kyllä sen huomasi. Pissalla ollessa tipottelu vain jatkui vaikka pissa oli tullut jo. Välillä holahti suurempikin määrä ja jalkojen välissä tuntui lämpimältä, eli lapsivesi oli lämmintä.
Mutta todellakin kannattaa käydä tarkistuttamassa jos yhtään huolestuttaa. Parempi pelata varman päälle.
Toivottavasti olisi vain valkovuotoa ja masuasukki pysyisi masussa loppuun asti turvassa:)

mä oon vaan rampannu koko ajan lääkärissä kun on ollu korvatulehus (joka ei oo vieläkää parantunu ja jonka takia oon muutaman kerran käyny) ja sitte selkäkipuja ja kaikenlaista muuta. Niin tiiä ottaako ne enää ees mitään kohta tosissaan.

Yhteistyössä