Mistä työstä tienaa edes 2000 kuussa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minskumansku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minskumansku"

Vieras
Pakko keksiä työ jolla tulee toimeen... Miten kaikki mm kaupan alan ihmiset pärjää, kun tuntipalkka ei ole kummoinen tän päivän menoihin verrattuna? Kertokaa nyt ihmeessä, missä hommassa tienaa!

[QUOTE="minskumansku";22124008]Pakko keksiä työ jolla tulee toimeen... Miten kaikki mm kaupan alan ihmiset pärjää, kun tuntipalkka ei ole kummoinen tän päivän menoihin verrattuna? Kertokaa nyt ihmeessä, missä hommassa tienaa![/QUOTE]

mutta eikös juuri kaupan alalla kuitenkin ole paljon lisiä, illat, ja viikonloput.

[QUOTE="mamm";22124042]mutta eikös juuri kaupan alalla kuitenkin ole paljon lisiä, illat, ja viikonloput.[/QUOTE]
Voi olla, mutta kuka perheellinen oikeasti voi olla viikonloput ja illat juurikin töissä, kun pitäis lapsia hyysätä..?

[QUOTE="minskumansku";22124052]Voi olla, mutta kuka perheellinen oikeasti voi olla viikonloput ja illat juurikin töissä, kun pitäis lapsia hyysätä..?[/QUOTE]

No sellanen perheellinen, jolla se toinen puoliso tekee päivätyötä. Opettajat tienaa pari tonnia/kk ihan päivätöissä, että ei kun opiskelemaan....

[QUOTE="minskumansku";22124052]Voi olla, mutta kuka perheellinen oikeasti voi olla viikonloput ja illat juurikin töissä, kun pitäis lapsia hyysätä..?[/QUOTE]

Mä teen hoitoalalla 3- vuorotyötä ja hyvin onnistuu. Tosin miehelle on virkatyöaika, joten pienin lapsi on päiväkodissa ääritilanteessa 06.30 - 16.00, vuorohoitoa ei tarvita.

Noo totaa.. valitettavasti tässä elämässä joutuu joskus näkemään vaivaa toimeentulonsa eteen ja jopa opiskelemaan johonkin ammattiin. Toiset näemmä odottaa, että se kovapalkkainen ja pienivaivainen duuni hyppää ilmaiseksi syliin.

Neljän vuoden opiskelulla pääset insinöörikis, jos älliä riittää. Itse olen töissä laboratoriossa. Täällä myös laborantit tienaavat yli 2000 e/kk

siis ootko yh vai miks pitää olla edes se 2000e?

mä olen kaupanalalla ja 25/vko sopimuksella ei tuu läheskään 2000e kuussa mut oikein hyvin pärjätään. viikonloput on ihan samanlaisia päiviä kuin muutkin viikossa.

ai nii ja nykyisin kaupan kassallekki pitää olla koulutus. ( ainaki esim. täälä s-ryhmä ei ota edes kassalle jos ei ole myynnin ammattututkitoa )

vuoden koulutuksella.

Viimeksi muokattu:
Noo totaa.. valitettavasti tässä elämässä joutuu joskus näkemään vaivaa toimeentulonsa eteen ja jopa opiskelemaan johonkin ammattiin. Toiset näemmä odottaa, että se kovapalkkainen ja pienivaivainen duuni hyppää ilmaiseksi syliin.

No niinhän sinä luulet. Kyllä mulla koulutuksia on, mutta tuntuu ettei ne mitään auta. Eikä 2000 käsittääkseni ole kova palkka, vaan ihan pienituloisia siinä vielä ollaan.

Metallityöntekijänä tienaan kahdessa vuorossa yli tuon 2000 euroa. Ylitöillä ja kolmella vuorolla sitten 2500 euroa.
Ja pitkään en ole koulunpenkkiä kuluttanut.
Työ on tosin fyysisesti raskasta mutta itse pidän työstäni kovasti :)

Meidän lastenhoitajalle maksetaan palkkaa yksityisen hoidon tuen muodossa 1950 eur / kk kolmesta lapsesta. Eikä ole koulutusta. Eli Helsinkiin tai Espooseen toisten lapsia hoitamaan!

Siis bruttona vai nettona tuo 2000? Ite olen töissä johon ei tarvi minkäänmoista koulutusta, säännöllinen päivätyö ja vkonloput vapaita, brutto on reilu 2000 €...

Siis bruttona vai nettona tuo 2000? Ite olen töissä johon ei tarvi minkäänmoista koulutusta, säännöllinen päivätyö ja vkonloput vapaita, brutto on reilu 2000 €...
Siis vaikka brutto. Kyllä sil sitten jo menis tässä elämässä. Oon jäämässä äitiyslomalle kohta ja haluan todellakin sen jalkeen selvitä laskupinoista. No, se siitä - turha aloitus oli tämä...

Yhteistyössä