Mistä urheiluvaatteita pienikokoiselle?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiomil
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiomil

Vieras
Hei!

Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi antaa vinkkejä, mistä löytäisin raskausajan uheiluvaatteita, kun kokoa on 155 cm/XS? Kaikkein eniten kaipaisin hyviä urheiluliivejä, koko on tällä hetkelä 70C, lopussa kenties 70D... Triumphilta, Shock Absorberilta jne. en ole löytänyt tukevia, mutta ei rinnat litistäviä urheiluliivejä "painijanselällä" (tavalliset olkaimet valuu!)?

Trikoiden ym. vaatteiden kanssa olen ajatellut pärjätä ompelemalla resoripaloja saumoihin, mutta saa niistäkin antaa vinkkejä! Myös painijanselkäinen uimapuku on etsinnässä ja elättelen toiveita myös hiihtohousujen ja pyöräilyhousujen (pehmustetut) löytämisestä! Kiitos!

 
Noista liiveistä....mäkin olin aikapitkään esikoista odottaessani 70C mut kunhan vaavi kasvoi tarpeeksi alkoi kylkiluut rytistä ja koko oli 75C.Imetyksen jälkeen 75B ja nyt toist aodottaessani 75C. ELi missä vaiheessa raskautta olet? Urheiluvaatteista ei juuri mammamallejaklydy, aiknakaan minä en lyötäyt. Olen käyttänyt ohuita collegehousujam matalavyötäröisiä molemmissa raskauksissa liikkuessa, ainakin vielä jalkaan menee S koon joogahousut ja raskausviikkoja koossa 32.
 
Hei!
Olen vasta viikolla 16, mutta kuppikoko on muuttunut jo A:sta C:hen. Jos ja kun ympärysmitta kasvaa 75:een, silloin liivien löytäminen onneksi helpottuu!
Ounastelinkin, ettei urheiluvaatteita ylipäänsä taida löytyä, mutta onneksi itsellä ja anopilla on sen verran ompelutaitoa, että saa lisättyä kangassuikaleita sivuille. Mukavaa odotusta sinulle!
 
Moi!

Itse ostin ihan tavallisia urheiluvaatteita, mutta vaan isompaa kokoa. Jumppatopit löpöttivät kyllä ylhäältä kun koko oli iso, jotta paidassa olisi pituutta, mutta liivit olivat tukevat.Liiveinä käytin juuri edellä mainitsemiasi, mutta olenkin tälläinen rusinarinta. Housut olivat lantiomalliset dancepantit ja kokoa isommat kuin normaalisti.

Sovittelemaan vaan ja huomaa, että niistä löytyy pieniä mallieroja, mutta ei välttämättä halvalla pääse. Itse olen nyt vain jo niin punkero että kateellinen olen teille ketkä vielä jaksatte ja pystytte urheilemaan.

Hauskoja sporttihetkiä!
 
Hei!
Asun suht kaukana isoimmista kaupungeista, mutta Kuopion, Jyväskylän ja Lahden vaatetarjonnan olen kiertänyt läpi. Tarvittaessa lähden kyllä vaikka Hesaan käymään, mutta alkaa tosiaan näyttää siltä, että omien urheiluvaatteiden muutosompelu on helpointa.
Isompaan vaatekokoon siirtyminen (tai netistä tilaaminen) ei oikein tässä tilanteesa auta, kun sitten vaatteet ei ole mistään kohtaa sopivia, mitoitushan on pienissäkin vaatteissa ainakin 10 cm pidemmille...
 
Jos tämä vielä auttaa, niin ratkaisin uikkariongelman niin, että pidin puoleen väliin asti kaksiosaista uikkaria (mikrot + toppi) vyötärö käännettynä. Altaassa käänsin vyötäröä vielä alemmas. Kun vatsa alkoi kunnolla kasvaa, ostin Addun sporttiuikkarin kokoa 40, kun normaalisti olen 34 tai 36. Uikkari venyi hyvin ja peitti myös takamusta paremmin kuin oman kokoiset uimareille tarkoitetut (?) uikkarit. Reipasta odotusta!
 
No ainakin henkeselimallin pyöräilyhousut mahtuvat todella pitkälle, koska niissä ei ole kiristävää kuminauhaa vyötäröllä ja materiaali on muutenkin venyvää.

Hiihtohousuista käytin ensimmäisessä raskaudessa Löfflerin housuja, joissa on samankaltainen vyötärömalli eli henkselit eikä mitään kiristintä mahan kohdalla. TOSIN ne olivat miehen. (Hänelle ne olivat trikoot, minulle menivät keskiraskauden loppupuolella ns. lämppärihousuina, koska olivat niin istuvat alkuperäiseltä tarkoitukseltaan.) Ihan loppuraskaudesta ko. vaatteet eivät olisi mahtuneet, mutta hyvän matkaa vielä viimeisen kolmanneksen alussa kyllä. Löfflerin vaatteita löytyy lähes jokaisesta kunnon urheiluliikkeestä ja niitä on sekä pyöräilyyn että hiihtoon. Sovittamaan vaan..
 
Mä pärjäsin ihan omilla urheiluvaatteilla,jätin vaan masun alle housut ja niin meni oikein hyvin.Maha alkoikin vasta 26 viikolla näkymään,ja sitten kasvoikin urakalla.Pieni olin kuitenkin loppuun asti,5 kiloa tuli lisää.59 painoin isoimmillani.Pituutta 159 cm.
Paidoista mahtui omat myös,trikoiset oli ihania kun venytivät.

Uikkariasiaan,mä käytin bikineitä,ihan samoja kuin ennen.Kuppi oli aika ahdas,mulla 70 D normaalisti joten oli odotusaikana jo H-kuppia.Sen enempää ei kasvaneetkaan,Imetysliivejä käytin urheillessakin,ovat tosi tukevia.
Ympärys ei suurentunut odotusaikana,on tosi vaikeeta löytää 70 ympäryksellä.

 
Hei!

Kiitos vastauksista! Uikkarin ostinkin jo Ninnin tavoin Addulta, löysin sellaisen mallin kuin "inf myrim swimsuit", jossa on painijanselkä ja rintojen kohdalla tuplakangas. Ja se malli peittää sekä takamuksen että rinnat paremmin kuin mikään muu sovittamani sporttimalli!
Noita Löfflerin vaatteita meillä ei ole ollut, mutta lähden kyllä sovittamaan. Henkselipyörälyhousuja en tiennyt olevankaan...

 

Yhteistyössä