Mistä uusia ystäviä uudella paikkakunnalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surusilmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surusilmä"

Vieras
Hei!
Yksi päivä tässä huomasin että iso osa vanhoista ystävistä on kadonnut jonnekin eikä yhteyttä tule juuri pidettyä. Olen tehnyt 3 lasta ja varmaan elänyt liikaa niiden kautta ja heidän sairatselut ja valvomiset vieneet voimia etten ole ollut parasta mahdollista sosiaalista seuraa.

Onko muilla kokemuksia, että perheen perustamisen myötä kaverit kaikkoaa?

Nyt mietin, mistä löytäisin uusia ystäviä. Olen mielestäni ihan tavallinen, ystävällinen ihminen, käyn töissä jne. Olen jo sen ikäinen että en ehkä jaksa jutella vaippavertailuuista tms. lapsiin liiittyvistä asioista. Kaipaisin seuraa teatteriin, elokuviin tai konsertteihin tai ihan lenkkikaveriksi. En ole kovin nopea tutustumaan uusiin ihmisiin, en ole ensimmäisenä höpöttelemässä small talkia ja hieman ujokin. Neuvoja pyydän?

Myös uskon asiat ovat alkaneet kiinnostaa. En ole ollut uskonnollinen, mutta nyt jokin yhteisö esim. uskontoon tai hyväntekeväisyyteen liittyen voisi olla hyvä. Minulla on pieni perhe ja suku, joten kaipaisin myös sen korviketta.

Huoh. Huomasin että kirjoituksesta saa kuvan että olen joku onneton sosiaalinen erokki, ei lainkaan. Minulla on muutama hyvä ystävä ja työporukassa osaa jutella, mutta jotakin kaipaan.

Minusta kuulostat mukavalta. Sinun täytyy nyt vaan uskaltaa etsiä joku paikka (seurakunta, punainen risti, harrastus, hyväntekeväisyysporukka) ja mennä reippaasti mukaan. Kukaan ei osaa tulla kotoa hakemaan. Katso paikallislehden sivuilta vinkkejä.

MLL:n paikalllisyhdistys on hyvä. Jos on koululaisia, niin koulun vanhempaintoimikunta/yhdistys on myös hyvä paikka olla mukana paikkakunnan elämässä. Sitten SRP ja vastaavat.

Ja jos sulla on kulttuuriharrastuksia, niin paikallisella teatterilla voi olla kannatusyhdistys, kuvataideyhdistyksiä myös löytyy, samoin kirjallisuusaiheisia tai joillakin paikkakunnilla on jopa sellaisia kirjastonystävät-tyyppisiä rekisteröimättömiä piirejä.

Se paikallislehti on hyvä lähde. Juuri nyt on avointen kevätkokousten aika, sinne vaan mukaan rohkeasti.