Mistä vielä pitäisi karsia ruokavaliota ettei aina närästäisi tai olisi kurkku kipeänä aamuisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja närästää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

närästää

Vieras
Eilen aamulla, kun olin illalla ottanut Pepcid - tabletin, niin ei ollut mitään vaivaa ja hyvä olo kesti pitkälle päivään asti.

Mutta eilen illalla taas Pepcidin ottamatta, niin voi miten aamulla oli kurkku kipeänä.

Ja nytkin kun pidän jo kunnon välttämisdieettiä ruoista niin en tiedä kohta mistä karsia.

Yleensä nykyään syön tämän kaavan mukaan, aamulla jogurttia - päivällä ruoka koulussa paitsi en syö enää leipää lainkaan ( leipä aiheuttaa happamia röyhtäyksiä ja saa vatsan möyrimään), iltaruoaksi kotona jotakin, iltapalaksi jälleen jogurttia tai kiisseliä tai rahkaa tai viiliä.

Mutta sitten närästysvaivoihin; selvästi tuntuu nyt siltä, että pois on vielä jätettävä ranskalaiset potut, sipsit ja ehkä myös salmiakkinamit + makkara. Pois olen tähän mennessä siis jättänyt kaikenlaiset leivät, omenan, banaanin, kurkun ja suklaan.

Jossain kyllä luki siitäkin, että joku jättänyt jopa maitovalmisteet syömättä, että sai närästysoireet loppumaan. Mutta en minusta jogurtti ja maito voi aiheuttaa närästystä.

Mulla ihan kauheet närästykset ollu 24/7. Mä jätin tossa rv 30 kokonaan KAIKKI viljat pastat perunat yms. pois ja ei närästä. Vaikka hyvin moni sanoi että tohon raskauden aikaiseen närästykseen ei sitten auta mikään.. :D

Ja syön hyvinkin rasvaisesti, runsaasti marjoja ja hedelmiä, vähän maitotuotteita, kasviksia.

Ehkä kysymys ei ole pääasiassa ruoasta, vaan esim. vatsassa jylläävästä bakteerista. Alkava vatsahaava? Lääkäri voisi määrätä tarkempiin tutkimuksiin. Ruoka tietty voi pahentaa oireita. Kurkkukipua ruoka ei aiheuta.

Mulla oli ihan kauheeta närästystä ja karsin kahvia, rasvaisia ruokia, hiilihapollisia juomia, mausteita...söin viikon kuurin losecia ja vaivat katosivat. Nyt syön melkein kaikkea mutta pienissä erissä.

Oletko ap raskaana?
Säännöllinen ruokailu, vähän ja usein. Monipuolista. Vältä porkkanaa, kaalia, sipulia, paprikaa, kurkkua, kahvia, suklaata, cola juomia jne. Vältä maitopohjaisia tuotteita kuten jogurttia yms. Maito maitona voi juoda. Jogurtti ja jäätelö närästää enemmän kuin maito. Ainakin minua. Myös kaikki uppopaistetut, kuten ne ranskikset on pahasta. Puurot, etenkin kaura, neljän viljan yms. "hellii" vatsaa. Perus ruat on sallittuja. Pitäähän sinun syödä.
Pepsid ei auta sulle, kokeile Zolt 15 mg aamuin illoin parin viikon kuurina. Rauhoittuu tilanne, ehkä helpottaa sinua, kuten itseänikin.

Rasvaisen ruuan närästyttävyys on pelkkä myytti. Johtuu lähinnä siitä, että kun pizzan tai muun hirveän mätön jälkeen närästää. Sehän ei johdu rasvasta, vaan yleensä valkoisista jauhoista tms.

Mitä jugurttia ap syöt? Tässäkin kohtaa rasvajuttu toimii juuri päinvastoin kun moni luulee. Maustamaton 10% jugurtti aiheuttaa närästystä aivan varmasti vähemmän kuin 0% aspartaamip*ska.

[QUOTE="vieras";23007903]Rasvaisen ruuan närästyttävyys on pelkkä myytti. Johtuu lähinnä siitä, että kun pizzan tai muun hirveän mätön jälkeen närästää. Sehän ei johdu rasvasta, vaan yleensä valkoisista jauhoista tms.

Mitä jugurttia ap syöt? Tässäkin kohtaa rasvajuttu toimii juuri päinvastoin kun moni luulee. Maustamaton 10% jugurtti aiheuttaa närästystä aivan varmasti vähemmän kuin 0% aspartaamip*ska.[/QUOTE]

PEESI!

No niin paikalla jälleen.

Syön ihan perusjogurtteja, en rasvattomia.

Enkä ole raskaana, hetki sitten tuli kk:set.

Noita lääkkeitä pitääkin kokeilla kuuriluontoisesti ja katsoa auttaako.

Tiedän kyllä senkin että lekurillekin ehkä pitää mennä, jos tuo kurkkukipu ei katoa. Mutta kun luulen, että minut tietysti ekana laitettaisiin ekana siihen vatsalaukun tähystykseen, niin tuohon toimenpiteeseen en halua joutua. Joten pakko on vain karsia ruokavalio minimiin ja kestää aamuinen + iltaisin esiintyvä kurkkukipu. Toivoa että se häviää viimeistään kesällä pois.

Minulla kun usein on näin, että talvisin tulee näitä pikku vaivoja mitkä sitten katoavat kesäksi pois.

Yhteistyössä