Mistä voi johtua 1v8kk levottomat yöt!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Aiemmin nukkunut SUHT hyvin, mutta nyt joka yö heräilee useamman kerran itkemään. Ei rauhoitu heti kun menen, vaan kiemurtelee ja itkee, itkee välillä myös unissaan ilman että herää. Yöunien määrä vähentynyt myös merkittävästi!!! samoin päiväunien!

Onko muilla tällaista ja vinkkejä mistä voisi johtua?!?!

lisään vielä, että korvat on katsottu, ne on nyt ok. Aiemmin oli tulehdus ja söi siihen lääkekuurin. Tosin silloin kun oli korvatulehdus, niin nukkui yöt putkeen....

Meillä nukkuu tuonikäinen kohtuullisen hyvin, herää vain pirun aikaisin 05-06. Poskihammasta on varmaan tulossa, siihen malliin jäystää kaikkea käteeneksyvää.

Tänään oli muskarissa just juttua tuosta nukkumista ja ihan hämmästyin että isolla osalla porukka oli juuri samanlaisia heräämisiä ja narinoita yöllä (saman ikäisiä ovat kuin ap:n lapsi) Meillä tyttö 1,9 v eikä ole samoja ongelmia. Mä luulen että se on vain jokin kehitys vaihe joka kuuluu tuohon ikään ja menee aikanaan ohi.

Vähän helpotti jo tämäkin tieto. voiskohan meilläkin johtua hampaista kun tunkee koko ajan käsiään suuhunsa ja maiskutta ja imee ja välillä itkeekin sitä kovasti, ennen ei ole vastaavaa ollut siis että tunkis käsiä suuhunsa. Meinaa alkaa väsyttämään kun yöt menee päin peetä.

No meillä on samanikäinen, mutta nukkuu yöt heräilemättä. Nukkuu ihan vieressä. Tai itse asiassa herää pari kertaa, kokeilee kädellä, että olen vieressä, etsii tutin ja jatkaa unia. Ei koskaan itke herätessään, ei huuda tai muuta. Välillä tulee ihan kainaloon kiinni. Meillä on sellainen tapaus, että ei nukkuis todellakaan öitä yksin, alusta saakka ollaan oltu perhepedissä. Meille sopii hyvin, että nukkuu vieressä, koska mekin saamme tarvitsemamme unen. Kaikille ei sovi perhepeti, mutta rauhoittuisko yöt, jos ottaisitte lapsen toistaiseksi samaan makuuhuoneeseen? Tai jos toinen vanhempi nukkuis lapsen huoneessa patjalla lattialla pari viikkoa ja rauhoittais lasta heti ku herää. Lapsi oppisi sitten rauhoittumaan nopeasti eikä tarvitsisi itkeä. Ja ainakin toiselle vanhemmista olisi taattu unet toisessa huoneessa. Kaikkea voi kokeilla.

Yhteistyössä