Mistä voi johtua kun tuntuu et rakkaus on ihan loppu ja lähes vaan vihaa toista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaikea vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä suosittelisin omaa aikaa. Saisit rauhassa miettiä asioita. Olen myös sitä mieltä että jos tunnet vihaa, niin tunteita vielä on, mutta sitten kun ei tunnu enää miltään niin on parempi lähteä. Näin ainakin kävi omalla kohdalla, että jossain vaiheessa tulin täysin välinpitämättömäksi puolisoni suhteen, en enää piitannut -teki hän mitä tahansa. Silloin huomasin että olen onnellisempi yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vyvyan:
Minä suosittelisin omaa aikaa. Saisit rauhassa miettiä asioita. Olen myös sitä mieltä että jos tunnet vihaa, niin tunteita vielä on, mutta sitten kun ei tunnu enää miltään niin on parempi lähteä. Näin ainakin kävi omalla kohdalla, että jossain vaiheessa tulin täysin välinpitämättömäksi puolisoni suhteen, en enää piitannut -teki hän mitä tahansa. Silloin huomasin että olen onnellisempi yksin.

Sillä tavoin on kyllä tullut välinpitämättömyytäkin, että en ainakaan ole yhtään mustasukkainen enää... Ja tavallaa kiinnostus toista kohtaan on kuollut. Mut vihaakin on, suuttumista... mä vaan valitan hänelle jatkuvasti.

Mutta oon miettinyt, että vaikuttaako tää pikkulapsi aikakin... elämä on niin kiireistä, vaikka lapset kyllä meitä yhdistää kovin ja niistä nautitaan molemmat ja kannetaan hoitovastuu yhdessä. Mutta jos ajattelee meitä ilman lapsia, niin mitä jää...

Olisiko kyseessä oma kehityskriisisi, aina vika ei ole suhteessa. Auttaisiko pariterapia? Pitkässä suhteessa tulee ns. kuivia kausia ja silloin tarvitaan tahtoa rakastaa vaikka ei tuntuisikaan miltään. Sitoutuminen on siis tahdon ei tunteen asia. Tunteet vaihtelevat, siksi onkin hyvä että sitoutuminen kantaa niiden yli. Oletko miettinyt miten voisit parantaa suhdettanne? Voisitteko löytää ne pitkät keskustelut uudellleen? Voimia tilanteeseesi.

Sanotaan että pikkulapsivaiheessa ei kannata erota vaan katsoa kauemmaksi. Se on vaikeaa aikaa kaikille, eikä parisuhteen hoitoon liikoja aikoja jää. Lohduttaisiko ajatus että muutaman vuoden kuluttua helpottaa ja suhdekin voi parantua?

minulla hyvin samallaiset tunteet miestäni kohtaan.
Sinun pitää miettiä mitä sinä haluat parisuhteelta? miehesi on hyvä isä, mutta onko hän sellainen aviopuoliso jonka kanssa sinä haluat olla?

Itse pohdin omaa parisuhdettani ja mietin eroa.Meillä kaksi alle kouluikäistä lasta ja sen vuoksi tässä vielä olen ...

Yhteistyössä