Mistä voi johtua tää alapään kutina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun toinen vastaus hävis johonkin, mutta jospa tässä on nyt sellainen kuvio, että ensin oireet johtui siitä emättimen bakteeritulehduksesta ja nyt antibioottien villiinnyttämästä hiivasta. Eli nyt on eri vaiva kuin aluksi? Kokeile kuitenkin. Ei kai siitä haittaa ole. Kuulostaa tosi riesalta tuo sinun vaiva. Ta sit ne kihomadot mitä joku jo ehdotti?

Joo mutta anibiootin aikana laitoin ennalta ehkäsevästi noita maitohappoja alapäähän.Ja sen kuurin jälkeen ei ole kutittanut alapäästä.Tässä ennen menkkoja vähän poltteli ja laitoin taas maitohappoja ja sit alkoikin menkat ja nyt menkkojen loputtua kutinaa..
Valkovuoto mulla on maitomaisen valkeaa.mutta gynen mielestä se ei ole huolestuttavaa.

Mut miksi papakokeessa ei näkynyt hiivaa n kuukausi sitten.oli vaan se bakteeri.Vaikka gyne sanoi ettei ole,mutta kókeessa paljastui.En mie tiiä..kyllä näitä on tullut pohdittua vaikka kuinka paljon.
En tiiä sitten niistä kihomadoista.Ja mistä voisin tietää että onko mulla kuivat limakalvot?Vai pitäskö niitäkin varuilta vaan kokeilla..

Mulla oli selittämätöntä kutinaa vuosia. Aina välillä villiintyi. Söin hiivalääkkeitä hiivalääkkeiden perään ja tuntui välillä auttavankin. Hiivaa ei kuitenkaan koskaan löytynyt ja papakin oli normaali. Lopulta sain lääkärin lähetteen sairaalaan ja multa otettiin pieni koepala. Kondyloomahan se sitten oli. Kutina tuntui karvoituksessa, reisien yläosassa ja peräaukossa. Lisäksi limakalvot olivat ärtyneet ja pahimmassa vaiheessa oli virtsaamisongelmia.

Onko sulla kondylooma täysin pystytty pois sulkemaan?

No papakokeessa ei ainakaan näkynyt.Ja gyne oli niin ehdottoman varma ettei kondylooma ole sen näköinen miltä alapääni näytti.Mutta mistäs sen sit tietää..Kun olis varaa niin menis uudelleen yskityiselle toiselle gynelle,muttei ole rahaa,nytkin mennyt niin paljon tän vaivan takia rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
wc paperi on samaa ollut vuosia.Pyykinpesuaineen vaihdoin hajusteettomaan allergisille tän vaivan takia.En pese saippualla alapäätäni.Ja ilmakylpyjä annan joka ilta..

Jospa olet silti herkistynyt jollekkin aineelle tuossa paperissa tai sitä on muutettu? Kokeile eri merkkiä vaihteeksi?

No papakokeessa ei ainakaan näkynyt.Ja gyne oli niin ehdottoman varma ettei kondylooma ole sen näköinen miltä alapääni näytti.Mutta mistäs sen sit tietää..Kun olis varaa niin menis uudelleen yskityiselle toiselle gynelle,muttei ole rahaa,nytkin mennyt niin paljon tän vaivan takia rahaa.
Kondyloomaa ei pysty paljaalla silmällä erottamaan mitenkään. Ja papassa se ei välttämättä näy, jos on ulkopuolella kuten minulla. Eihän sille mitään voi tehdä, mutta pitäisi se tutkia. Vaiva helpottaa itsekseen yleensä 6kk-1v sisällä. Itse kävin ainakin 10 lääkärillä ennen kuin sain lähetteen. En siis sano, että sulla olisi välttämättä kondylooma kunhan kerroin tässä oman kokemukseni. Oli nimittäin rankkaa aikaa ja rahaa paloi turhiin lääkäri- ja lääkekustannuksiin.

Toinen mitä sairaalassa sanoivat voivan auheuttaa tämän kaltaisia oireita oli juku henkinen juttu. Sille oli ihan virallinen nimikin. Vaiva on kuulemma kiusallinen ja sitä yleensä vähätellään.

Toivottavasti vaiva selviää pian.

Mitä käytät kuukautisten aikana? Itselläni oli samaa ongelmaa n.vuosi sitten ja alapää lopulta aivan haavaumilla. Jopa käveleminen teki kipeää. Sitten naistentautien erikoislääkärin juttusille ja sain kovat voiteet ja "tuomion" allergiaa kuukautissuojista. Nyt käytän kestositeitä ja ongelma hävinnyt.

Mites se kondylooma selvitetään?Pystyyköhän se mielenterveyslääkäri antamaan lähetteen kokeisiin?Kun on niin uuvuttavaa ravata aina erilääkäreillä ja odotella ja maksaa..

Mites se kondylooma selvitetään?Pystyyköhän se mielenterveyslääkäri antamaan lähetteen kokeisiin?Kun on niin uuvuttavaa ravata aina erilääkäreillä ja odotella ja maksaa..
Siinä tehdään kolposkopia eli emätin ja ulkosynnyttimet tutkitaan jollain suurennuslasia muistuttavalla systeemilla (optinen laite kumminkin ). Ihoa värjättiin etikkahapolla joka tuo esille kondylooma näppylät ja muut ihomuutokset. Sitten otettiin ihan pieni koepala (yksi tikki) ja se tutkittiin labrassa. Mulla selvisi vasta tuosta koepalasta.

Alwaysia käytän.Mulla tää on nyt menkkojen jälk. hellä ja kutiaa.Eilen loppui menkat.

Kuulostaa juuri niin kuin minullakin oli. Menkkojen jälkeen oli aina pahempi. Suosittelen kokeilemaan niitä kestositeitä.

Niin vaikea sitten tietää onko tää siteistä johtuvaa,kondyloomasta,kihomadoista,hiivasta vai siitä bakteerista.Mutta ei kai niistä emättimeen laitettavista maitohapoista haittakaan ole jos laitan taas illalla.Vaikka toisaalta olis hyvä kokeilla pystyisinkö olemaan ilman..Jos niistäkin tulee alapää riippuvaiseksi.

eihän ole klamydia? Mulla oli ihan hiivan kaltasia oireita, hiivaa oli keskimäärin 10kertaa vuodessa, vähän aikaa canesten tuntui auttavan, mutta aina oireet palasivat jonkin ajan päästä. Lopulta sain lähetteen labraan ja klamydiahan se oli. Loppui se aivan järkyttävä kierre... Puhuin monille lääkäreille, että eihän tämmönen jatkuva hiiva voi olla mahollista, mutta kukaan ei edes ehottanut klamydiatestiä??

Yhteistyössä