Mistä voin hakea apua valehtelemiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Pitkä avioliittomme on kaatumassa minun valehtelemisongelmiin ja nyt kun sen suostun myöntämään, tarvitsen apua! Olen valehdellut isoista ja pienistä asioista, eikä mieheni voi enää luottaa minua tippaakaan. Voisi sanoa, että olen pakonomainen valehtelija.

Omalle lääkärille en haluaisi mennä asiasta puhumaan, haluaisin puhua jollekin, jonka kanssa en ole muiden asioiden takia tekemisissä. Olisiko hullua soittaa kriisikeskukseen, voiko sitä kautta saada edes asiat liikkeelle?

Kiitos etukäteen, jos joku auttaa.

valehtelen oikeastaan vain miehelleni. Ahdistun riidoista ja useimmiten valehtelen välttyäkseni tai selviytyäkseni niistä. En sepittele mitään tarinoita, tai luo jotain valhemaailmaa, muuttelen vain pieniä totuuksia.

Ja toiselle vastaajalle, kiitos vain tarjouksesta, viimeiseksi tarvitsen ketään nauramaan minulle.=(

[QUOTE="aapee";26655093]valehtelen oikeastaan vain miehelleni. Ahdistun riidoista ja useimmiten valehtelen välttyäkseni tai selviytyäkseni niistä. En sepittele mitään tarinoita, tai luo jotain valhemaailmaa, muuttelen vain pieniä totuuksia.
[/QUOTE]
Ehkä pystyisit järkeilemään asiaa, kun alat pohtia, miksi ahdistut riidoista ja miksi haluat vältellä yhteenottoja, ja mietit, miten voisit paremmin kohdata hankala tilanteet ilman, että alat valehdella.

Mun miehellä on myös tapana valehdella / muunnella totuutta ihan vain siksi, että hän haluaa miellyttää toisia. Aika hyvin hän on päässyt tavasta eroon, mutta edelleen hän ei millään pysty myöntämään, jos on toiminut jotenkin huonosti, vaan keksii selityksiä.

ap mulla ihan sama ongelma.

Mä yleensä valehtelen vain miehelleni ja joskus omille vanhemmilleni.

Olen tullut siihen tulokseen että mun on pakko valehdeltava niille muuten en kelpaisi heille sellaisena kuin olen.

Perheasiain neuvottelukeskuksessa selvitetään parisuhteeseen, perheeseen ja ihmisen henkilökohtaiseen elämään liittyviä kysymyksiä.

Neuvottelukeskuksissa kokoontuu myös erilaisia terapeuttisia ryhmiä. Palvelut ovat maksuttomia ja asiakkaaksi voit hakeutua, vaikka et olisi evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Asiakkaita palvellaan usein myös ruotsiksi ja englanniksi. Perheneuvojilla ja vastaanottosihteereillä on ehdoton vaitiolovelvollisuus.

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?OpenDocument&lang=FI

[QUOTE="aapee";26655093]valehtelen oikeastaan vain miehelleni. Ahdistun riidoista ja useimmiten valehtelen välttyäkseni tai selviytyäkseni niistä. En sepittele mitään tarinoita, tai luo jotain valhemaailmaa, muuttelen vain pieniä totuuksia.

Ja toiselle vastaajalle, kiitos vain tarjouksesta, viimeiseksi tarvitsen ketään nauramaan minulle.=([/QUOTE]

No miksi hitossa sä valehtelet?

sähän aiheutat tolla tavalla vaan lisää riitoja! tosi lapsellista käytöstä.

Yhteistyössä