Mistä vois johtua heikko, huippaava olo raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huojuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huojuva

Vieras
Oon viikolla 30+4 menossa ja olo aika kurja :( Hiki kaatuu päältä, heikottaa, huippaa, mahakin tosi outo. Kuin olis kova kakkahätä mut mitään ei tule, p.silmässäkin semmonen ihme tunne. Oon kyl syönyt ihan normisti ettei pitäs mistään verensokeristakaan johtua. Tää on neljäs raskaus ja on tainnu ennemminkin olla näit oireita nois edellississä....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
^Tota oon miettiny itekkin. Mulla kyl aina ollu tosi alhanen paine (jopa 90/50 noin...) mut mites sen saa kohilleen et ei huippais?

Mulla on ollut kans noita lukemia, n. 80/50 ja salmiakkia määrättiin avuksi. Eihän siihen mitään hoitoa ole, eikä se sinänsä ole edes vaarallista. Huimaus ja paha olo tuntuvat tutulta, mulla lisäksi matala hb.

Mulla myös alhaista verenpainetta, samoja lukemia ollut. Salmiakki ja kofeiini auttavat. Että jos vähän pystyt juomaan kahvia, niin siitä on apua. Olo on kyllä kurja, tiedän mistä puhun :( Onko neuvolassa sanottu mitään? Onko sulla muutenkin matala verenpaine vai onko tämä tullut nyt vasta raskausaikana. Mulla on muutenkin alhainen verenpaine ja raskausaikana laski entisestään.

Muutenkin alhainen (ei paljon) ja raskausaikana tuntuu vaan laskevan. Ei ole sanottu muuta kuin et parempi näin...tiiä sit... Pitää puhua neuvolassa kun viikon päästä taas menen.
Mistähän tuo ilkeä tunne peräaukonsuulla vois johtua? Painaako vauva jotain? Istumaan mennessä tuntuu ettei haluis istua :(

Yhteistyössä