mistä vois johtua "humahtava" tunne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairas?

Vieras
tullut muutaman kerran sellaisen päivän iltana kun olen syönyt huonommin , ja nimenomaan sen syömisen jälkeen. Tänään esim. söin muutaman palan fazerinaa, sitä ennen muromysliä ja jogurttia.
Mut tätä ei tuu joka kerta kun olen syönyt makeeta iltaisin, ainoastaan niinä päivinä kun en ole syönyt kunnolla päivän mittaan.
Se on sellainen jännä tunne, lähtee jaloista ja nousee päähän. Ikäänkuin humahtaa tai humala nousis päähän. Sen jälkeen tulee kuuma ja sit olo on ihan ok.....
Ihan kuin verensokerit pomppais yhtäkkiä kattoon ja sit taas tasaantuis.
lääkäriaikaa kai soittelemaan huomenna....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No mulla kuvailemasi tunne liittyy nimenomaan verensokereihin. Toki en ole lääkäri joten suosittelen kuitenkin kääntymään sellaisen puoleen =)

sairastuitko diabetekseen tms?

En. Yritä syödä säännöllisesti ja vältä makeaa nälkään. Esim. omena on mulla ainakin hyvä "korjaaja".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mulla kuvailemasi tunne liittyy nimenomaan verensokereihin. Toki en ole lääkäri joten suosittelen kuitenkin kääntymään sellaisen puoleen =)

sairastuitko diabetekseen tms?

En. Yritä syödä säännöllisesti ja vältä makeaa nälkään. Esim. omena on mulla ainakin hyvä "korjaaja".

kiitos sinulle! Aion silti soitella lääkäriin ja tarkistaa tilanteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Miksi et syö kunnolla? Todennäköisesti nuo tuntemukset johtuvat juuri siitä mistä arvelitkin... Eli verensokerin nousemisesta.

en ehtinyt tänään, olen kyllä jotain syönyt. ja viimeksi kun kävi näin oli lasten synttärit. Ensin aamusta väsäsin kakkuja sitten laitoin pöytää ja tulikin vieraat. vieraiden lähdettyä illalla söimme hampurilaisateriat ja vähän sen jälkeen humahti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Seli seli, kyllä sä ehdit jotain suuhun heittään jos vähäkin välität onko sun lapsillas äitiä, vai kuihtuuko pois

olen 160 cm ja painan 70 kg että tuskin noin vaan kuihdun tästä pois :) ja tämän takia aloinkin epäillä että olisinko sairastunut diapetekseen tms.

Yhteistyössä