mistäs hyvä "hoitolaukku"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...,,

Vieras
Eli siis katselin hoitolaukkuja netistä, mutta hinta on huima n. 70€, mutta onko tätä halvempia edes? Eli nuo nimenomaan hoitolaukut ovat varmaan tukevampia kuin tavalliset olkalaukut, eikö? Sellaisen haluaisinkin, joka olisi napakka, eikä sellainen lörppänä, joka ei pysy koossa. Vai olisiko sitten reppu parempi. Tarvisi uimiseen, vierailla käymiseen yms. Minulla on aina vaan jotain huonoja kasseja mukana, joissa ei edes olkahihnaa. Muilla näkyy olevan aina joku tosi laadukas ja tilava laukku..höh..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Eli siis katselin hoitolaukkuja netistä, mutta hinta on huima n. 70€, mutta onko tätä halvempia edes? Eli nuo nimenomaan hoitolaukut ovat varmaan tukevampia kuin tavalliset olkalaukut, eikö? Sellaisen haluaisinkin, joka olisi napakka, eikä sellainen lörppänä, joka ei pysy koossa. Vai olisiko sitten reppu parempi. Tarvisi uimiseen, vierailla käymiseen yms. Minulla on aina vaan jotain huonoja kasseja mukana, joissa ei edes olkahihnaa. Muilla näkyy olevan aina joku tosi laadukas ja tilava laukku..höh..

Minä ostin Longchampin ison olkalaukun, ja on mainio, vetää tavaraa todella paljon, ja kankaisena sen voi pestä pesukoneessakin. Mielestäni vaunujen kanssa tulevat hoitolaukut eivät ole kovin kauniita. Ja eiköhän mikä tahansa laukku kelpaa tarkoitukseen?

Juu, siis en tarvitse nimenomaan hoitolaukkua, joissa siis on aina se alusta mukana. Emme käytä alustaa missään, mutta tarvitsisi silti joku sellainen vauvan laukku olla, mikä olisi tukeva ja tilava..

Luin juuri ja ilmeisesti tuota laukkua ei enää myydä. Onko ostamasi laukku stockmannilta? Googlella löysin, että olisi ollut. Siellä tosiaan olen minäkin nähnyt paljon hyviä laukkuja, mutta hinta hirvittänyt. Noh, kaipa se on sitten satsattava jos hyvän haluaa. Ystävälläni nimittäin näin sellaisen kovapintaisen laukun, eli ei pelkkää kangasta, oli stokkalta sekin..

Seppälässä oli sellanen iiiisoja tukevasta kankaasta oleva tyyliltään huomaamaton ja neutraali säkkimäinen olkalaukku jossa leveä olkahihna jonka pituus on säädettävissä. Väreinä beige ja musta. Ostin sellaisen vaunuihin roikkumaan ja hyvin toimii, vetää paljon tavaraa ja helppo löytää kaikki kun ei ole mitään läppiä eikä lokeroita. Oli vielä 50% alessa ja maksoi jotain 15 eur, kolmisen viikkoa sitten. Olin etsinyt tuollaista jo tovin koska minuakaan ei perinteinen hoitolaukkumalli kiihota, pitää olla sellanen 'easy access'-malli kärsimättömälle äidille sekä tyttärelle! :)

Gracon hoitolaukku maksoi 29,90 e. Värivaihtoehtoja oli monia ja ihan kohtuullisen hyvän näköinenkin on. Ensin käytin muuten vaan laukkua, mutta tuo hoitolaukku on paljon kätevämpi. Siinä on jämäkämmät seinät , eikä tavaroita tarvi käsikopelolla etsiä kassin pohjalta. :)

BabyBjörnin kova hoitolaukku on suosikkini, pysyy pystyssä, siisti (musta), avattavissa yhdellä kädellä (läpässä magneettinepparikiinnitys), sopivan tilava - ei liian suuri, eli mukaan mahtuu iso läjä vaippoja, vaihtovaatteet ym, erillisiä lokeroita ja eristetty tuttipullolokero. Uutena kovin kallis mutta huuto.netistä ja vauva-lehden osta/myy -palstoilla liikkuu kohtuuhintaan käytettyjä. On niin hyvin tehty, ettei käytön jälkiä tule kovinkaan helposti eli voi hyvin myydä eteenpäin. Meillä tosin suunniteltu lukuisten kameroiden laukuksi vauvatarpeen jälkeen :) eli hyvin käytettävissä muuhunkin sitten myöhemmin.

Meillä on vaunuihin kuuluva hoitolaukku, joka on jäänyt todella vähäiselle käytölle. Se on oikeastaan ollut vaippakassina vain reissuilla... Muuten olen pärjännyt H&M:lta ostetun ison keinonahkalaukun kanssa. Sinne mahtuu muutama vaippa, pyyhe, kosteuspyyhkeet, mahdolliset eväät ja vielä omat kamatkin hyvin. Ja hinta oli alle 20 euroa... :)

Siis tarkennus edelliseen viestiini: varsinainen hoitolaukku on ollut vaippakassina pidemmillä reissuilla. Päivän reissuilla tai lyhyemmillä kaupunki- tai kylävisiiteillä on pärjätty hyvin tuolla Henkkamaukan kassilla.

Yhteistyössä