Mistral Sport 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teutonia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teutonia

Vieras
Onko kellään ollut ongelmia kyseisten Teutonian yhdistelmävaunujen kanssa, kun on pitänyt vaunut muuttaa rattaiksi?

Yritimme eilen mieheni kanssa saada vaunuista rattaat, mutta tuntui, ettei siitä tule mitään! Rattaan kuomu jää oudon löysäksi, eikä pysy siinä mihin sen laittaa. Kaltevuuden säätö istuimessa on tosi hankala käyttää, etenkin jos lapsi on kyydissä. Miten saan turvavyöt lapselle kiinni, kun nyt vielä tarvitsisi makuupussia vaunuissa, teenkö reiät makuupussiin ;) ?
Ohjekirja, jos sitä nyt siksi voi sanoa, on niin onneton, ettei siitä ollut mitään apua! Olemme ostaneet vaunut 150 km päästä, joten ei oikein viitsisi lähteä myyjäliikkeeseenkään oppiin. Onko kellään ollut samoja ongelmia, vai olemmeko ainoat tyhmät, jotka eivät vaan tajua rattaiden systeemiä???

Meillä myös teutoniat (saman vuoden malli kuin teillä), ei tosin olla vielä varsinaisesti muutettu rattaiksi, vaikka kantokassi muutettu jalkapussiksi.

Tuo kuomu on meillä kyllä temppuillut alusta asti - ei siis pysy kunnolla pystyssä. Sitä voi yrittää tiukata siitä kuomun juuresta (sellainen musta ympyrä, jossa kolikon mentävä ""kolo"") esim. 20 sentin kolikolla, mutta itse en ole tuosta juuri apua saanut.. Tuosta kaltevuuden säädöstä en osaa sanoa, voihan se olla hieman hankalaa lapsi kyydissä sitä muuttaa, mutta sille ei tietysti voi sitten mitään..

Turvavöitähän ei todennäköisesti saa kiinni, jos pidätte makuupussissa lasta, jos ei tosiaan halua tehdä makuupussiin reikiä! Mutta siinä jalkapussissahan on reiät turvavöillekin, ainankin siellä ylhäällä, kyllähän sekin lämmittää jos jättäisitte makuupussin pois ja pitäisitte sen vaunuissa?!

Tässä nyt jotain.. itse olen muuten tykännyt vaunuista, mutta tuo kuomu ottaa kyllä päähän! Enkö ole saanut aikaiseksi liikkeeseen mennä asian vuoksi, vaikka matkaa ei olekaan kuin 12 km.. :)

Kiitos vastauksestasi. Kun muutitte kantokassin jalkapussiksi niin otitteko kantokassista rautoja pois ja muita osia kuinka paljon? Mietin vain, että otettiinkohan me jotain osia liikaa pois, kun näitä 'ongelmia' tuli.

Onko teillä ne kuomun nepparit sieltä alalaidasta kiinni vaunun päädyssä? Jos ne laittaa kiinni, niin tuntuu, että kuomu ei mene kunnolla alas ja jos ne jättää auki, niin kuomu roikkuu ja lepattaa hassusti alalaidastaan sekä näyttää ihan oudolta, eikä sadesuojaa saa kunnolla kiinni mihinkään.
Kyllä tuntuu hankalilta, tai sitten on käyttäjässä vika... ;)

Otettiin kantokassista pois ne raudat sieltä alhaalta sekä päänosa ja sitten kantohihnat ja pohjalevy. Niin että jäljelle jäi se ""patja"" ja jalkapussiosa.

On meillä ne nepparit kiinni, en ole kyllä tajunnutkaan että siellä on sellaiset, kun vasta nyt kun kävin katsomassa..

Meillä nuo vaunut, tyytyväisiä ollaan oltu. Olen juuri muutaman kerran kuljettanut vauvaa pelkissä rattaissa ongelmitta. Meillä kuomu on koko ajan pysynyt ihan jämäkkänä. Istuinta on helpoin nostaa/laskea kuomun ulkopuolelta vaunujen alta eli vetää vaan sitä rautaa ylospäin selkänojan päädyssä niin liikkuu vaivatta. Turvavyöthän menee periaatteessa kaikissa rattaissa samalla lailla eli makuupussia ei sinällään voi laittaa muissakaan rattaissa, mutta tuon pehmeästä kopasta saatavan lämpöpussin saa valjaidenkin kanssa niin kuin edellä oleva kirjoitti.

Meillä kans Teutoniat.. En nyt aivan ymmärtänyt, että miks niitä on hankala säätää jos lapsi on kyydissä? Kyllä meilläkin on otettu kaikki irtoovat osat pois ja muutettu lämpöpussiksi (ja kaikille turvavöille löytyy oma reikä), enkä silti oo huomannu sun mainitsemia asioita (tai sitten ne mun mielestä kuuluu asiaan.. ;))... Niin ja meillä on nepparit kiinni silloin kun sekänoja on alhaalla ja kun ylhäällä niin sitten on vetskarit kiinni.

Minä ole myös tykännyt vaunuista :) Meillä ei tuota ongelmaa ole, luulen, että sn. löysyys kuuluu kuomuun, mutta kyllä se meillä ylhäällä pysyy.

Eihän niitä vaunuja varsinaisesti rattaiksi muuteta, koska ovat jo kuomurattaa, joissa on vain kantokoppa otetaan pois :)

Me ei otettu kopasta kovikkeita pois vaan meillä on erikseen rattaissa Carenan lämpöpussi+jalkapeite. Selkänojaa nostamalla ja laskemalla saa vaunut istuma- ja makuuasentoihin tarpeen mukaan. Täytyy myöntää, että välillä selkänojan laskeminen tai nostaminen on vaikeaa, kun se ""tanko"" on tiukka.

Me ei olla kätetty noista valjaita muulloin, kun lapsi istuu tai nukkuu pelkästään rattaissa. Lämpöpussissa on kyllä reijät, mutta lapsi, joka on toppavaatteissa ja lisäksi pussissa ei tarvi valjaita, ei kyllä sieltä ylös pääse. Tai sitten täytyy olla kyllä kovin liikkuvaista ja villiä sorttia :)

Jos vaunut kaatuu, niin eikö lapsi lennä ulos niistä jos ei ole valjaissa?

Kertokaahan muita käyttökokemuksia ko kärryistä! Ne ovat parin muun ehdokkaan kanssa selviytyneet finaaliin (vaunujen ostaminen siis edessä). =)

Ilmakennorenkaat ainankin todettu tosi hyviksi! Ei tosiaan mitään haukkumisen sanaa, tyytyväisiä ollaan oltu. On myös kevyet työntää (osaksi tietty noiden renkaiden ansiosta), mutta verrattuna sukulaislapsen vaunuihin, ihan huiput! :)

onko teillä muilla ratasosa tosi kova, jos on, mitä olette laittaneet pehmusteeksi ? silloinkin kun jalkapussi on käytössä niin alusta on tosi epätasainen, raudat tuntuvat läpi ja vauvan jalat ovat makuuasennossa ylempänä kuin pää.
meilläkin on tosi vaikea nostaa ja laskea selkänojaa ja kuomukin keikkuu omituisesti.

Kyllä meillä ainakin on pää selkeesti ylempänä ku jalat, eikä sieltä kyllä mitään rautojakaan tunnu ku muovitettuja kaikki. Joskus oon käyttäny makuupussia taitettuna pehmukkeena ja lämmittämässä. Miten te nostatte sitä selkänojaa? Mä ainakin työnnän ulkopuolelta, eikä mitään ongelmaa ja samaten löysääminen onnistuu helposti kun vähän pukkaa nojaa ylöspäin ja sitten vetää siitä raudasta.

Mistralit on kevyet ja ketterät, kasattuna vähän tilaa vievät. Heittoaisa tosi kätevä. Pehmeä kantokassi tilava ja hyvä kantaa. Leveät ilmakennorenkaat + hyvä jousitus ovat taanneet kevyen työnnettävyyden koko talven lumihangessakin. Kaikki kankaat irroitettavat ja konepestävät.

Viime syksynä tarjouksessa 599 pehmeällä kopalla. LIsäksi tarjoukseen kuului hoitolaukku, pyöränsuojat, sadesuoja, hyönteissuoja (joku noista taitaa kuulua mukaan aina..)

Vinkkinä vielä, että näitä yleisimpiä vaunuja ei todellakaan kannata ostaa normaalihintaisina, niitä saa aina jostain päin tarjouksesta kun vähän seurailee ilmoituksia.