Mun äitini pahoinpiteli mua niin monet kerrat kun olin lapsi, että muistan joskus 8-vuotiaana itkeneeni että haluan kuolla kun en jaksa enää sitä pelkoa ja halveksuntaa jota äidiltäni sain. Lapsuus meni siinä sitten. Kun tulin murrosikään, lakkasin olemasta vanhemmilleni kokonaan. Ei ollut kotiintuloaikoja, ei yhtään mitään muutakaan. Sain olla tulematta kotiin tai tulla kännissä tai mitä vain, kukaan ei koskaan sanonut mitään.
Kun sain omia lapsiani, äitini jatkoi heidän pahoinpitelemistä. Lyöntejä, potkuja, nipistelyä, tukistamista, tönimistä. Minusta hän keksi kaikenlaisia valheita, joita kertoi suvulleen ja kaikille. Uhkailee minua milloin itsensä tappamisella, milloin sillä että lapseni otetaan minulta huostaan jne. Yrittää kiristää multa rahaa yms. Kaikkea sellaista "kivaa". (Kun sain tietää että käy lasteni kimppuun, en ole enää pyytänyt häntä vahtimaan lapsiani joten tästä ei tarvitse olla huolissaan.)
Että miten sun mielestä vois mun vanhemmista/äidistä sanoa? Pitäiskö mun nyt vaan ymmärtää ja koettaa kestää? Kääntää vielä toinenkin poski, ja sanoa lapsillekin että älkääs nyt viitsikö pelätä mummoa, ihan kiva se on, se on sentään sukulainen?
Ei lapsia tuollaisen mummon luo. :O Todellakaan.