Mitä ajatella miehen vanhempien viimeisimmästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Lähdettiin erääseen paikkaan viettämään pyöreiden vuosien synttäriä mieheni + kaveripariskunnan kanssa. Mies kertoi asiasta vanhemmilleen, ja kävi myöhemmin kävi ilmi, että hekin ovat varanneet matkan samaan paikkaan tasan samaan aikaan. Minulle ei olisi saanut kertoa; jotta meille ei syntyisi velvoitetta tavata.

Toki mies kertoi, ja sanoin, että tavataan ihmeessä anoppi ja appi. Että se olisi jopa ihan kivaa, vaikkakin pidin hieman outona, että tulevat samaan paikkaan lomalle tasan samaan aikaan kanssamme "salassa". Kohteessa sitten minä ja kaveriariskunnan rva törmäsimme miehen vanhempiin sattumalta. Appi oli ihan normaali, mutta anoppi ei puhunut minulle juuri mitään, vaan suuntasi 95 %:sesti puheensa kaveripariskunnan rouvalle. Yritin olla ystävällinen ja ottaa kontaktia, yritin jopa sanoa, että tavataan ihmeessä lasillisella jos miehen vanhemmat haluavat. Suunvuoroa/ mielenkiintoa sanomiselleni en saanut anopin pälätykseltä kaveripariskunnan rouvalle.

Kerroin kohtaamisesta + anopin käytöksestä miehelle hotelilla. Mies oli ymmällään, vaikka olemmekin tottuneet anopin uskomattomaan töykeyteen minua kohtaan. Mies ei sittten tullut ottaneeksi vanhempiinsa reissun aikana enää yhteyttä, ei tullut mieleen, miehen vanhemmat olivat ilmaisseeet halunsa matkata "salassa" ja varmasti miestä sapetti äitinsä käytöskin vaikka asiasta ei sen kummemmin puhuttu.

Viimeisenä lomapäivänä mies sai äidiltään puhelun, jossa tämä sätti miestä siitä, ettei hän 1. lomapäivän jälkeen ollut edes soittanut kuulumisia. puhelut tietysti maksavat tuossa paikassa 2 ?/ min jo noin alkuunsa. Mies sai tunnontuskia, mutta minä sanoin, että ei todellakaan ole syytä. Koska miehen vanhemmat olisivat itse voineet soittaa, jos olisivat halunneet jutella. Ja olisivat voineet ehdottaa vaikka tapaamista, jos olisivat halunneet tavata. Tai antaa minulle suunvuoron sitä ehdottaa, kuin tapasimme.

Ajattelin myös, että luuleeko anoppi tosissaan, että voi olla törppö minua kohtaan ilman syytä (en koskaan vastaa hänen töykeyksiinsä töykeydellä) ja että mies silti soittelee iloisesti hänelle minun merkkipäivämatkallani. Eivät muuten miehen vanhemmat onnitelleet minua tasavuosisynttärinä edes tekstiviestillä. Se oli minnusta sikamaista, ottaen huomioon meidän perheemme sekä rahallisen että ajallisen efortin heidän merkkipäivänään.

anoppisi käytöksen taustalla saattaa olla mustasukkaisuus poikaansa kohtaan. sinähän se olet hänelle kilpailija, koska olet hänen poikasi kanssa. anopilla olisi henkisen kasvun paikka. luulempa että olipa miniä millainen tahansa niin ei kelpaa tuollaiselle ihmiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
anoppisi käytöksen taustalla saattaa olla mustasukkaisuus poikaansa kohtaan. sinähän se olet hänelle kilpailija, koska olet hänen poikasi kanssa. anopilla olisi henkisen kasvun paikka. luulempa että olipa miniä millainen tahansa niin ei kelpaa tuollaiselle ihmiselle.

Todennäköisesti juuri näin.
Mut on ihan kohtuu hyvin aina otettu vastaan mut silti aina ollut olo että anoppi ei kympillä ole pitänyt musta ja että poikansa olisi voinut paremminkin valita,huomaan tän ihan käytännössä kun arvostelee tekemisiä ja välillä kävelee mun yli ihan totaalisesti tytön asioissa kun ollaan siellä.Vaikkakin tietty mummilla oikeus paapoa lastenlastaan mutta kumminkin.
Oon miehestäni tosi ylpeä että nyt avautu äidilleen,kuinka mies itse sika ollut mua kohtaan meidän seurustelun alkuaikoina,ja mitä kaikkea sain kestää poikansa edesottamusten takia (nyt siis suhde kunnossa mutta alku oli suoraan helvetistä ).Oli kiva seurata anopin ilmeitä tän keskustelun aikana..

että meikäläisen anoppi ei ton jälkeen tietäis meidän perheen tapahtumista paljoakaan,sillä painaisin varmaankin delete nappulaa puhelimesta nimen kohdalla. Olkoon sitten salassa kaikki muukin.

No voi voi ja hellanlettas kun ei taas kaikki mennyt miniän mielen mukaan:( Kyllä on uskomatonta tää ainainen valitus anopeista, mees kuule nyt vähän ittees! Ja heti ollaan valmiita katkaisemaan välit lopullisesti kuten tämä "karuski"

miksi minikon pitäisi kestää anopilta paskaa vuodesta toiseen, vaikka millä mitalla?

itse tiedän aiheuttaneeni anoppilassa suuremmanluokan perheriiidan kun appiukko päätti asettua minun puolelle kyllästyttyään katsomaan anopin touhuja. Nyt, 9v jälkkeen rouva sietää ja suvaitsee minua, on kääntänyt vihansa ja arvostelun tyttärensä kihlattua kohtaan... :headwall: tosin minä olisin ollut ehkä kuitenkin parempi kohde, osaan pitää puoleni ja olla välittämättä..

että mä en jaksa lähteä tollaseen leikkiin muutenkaan aikuisten ihmisten kanssa. Sanoin mieheni äidille,joka on koko ajan riidoissa tyttäriensä kanssa kaiken maailman pikkuasioista,että jos joku niistä aloittaa ton saman leikin meidän kanssa, ni voitte olla varmoja,että meistä ei kuulu pihahdustakaan..joten hiljasta on.

..mulla on elämässäni muutakin tekemistä,kuin harrastaa riitelyä jonkun kotini ulkopuolisen kanssa..

No voi voi ja hellanlettas kun ei taas kaikki mennyt miniän mielen mukaan:( Kyllä on uskomatonta tää ainainen valitus anopeista, mees kuule nyt vähän ittees! Ja heti ollaan valmiita katkaisemaan välit lopullisesti kuten tämä "karuski"

Siinä taitaa olla tulevaisuuden "meidän anoppi".

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
että mä en jaksa lähteä tollaseen leikkiin muutenkaan aikuisten ihmisten kanssa. Sanoin mieheni äidille,joka on koko ajan riidoissa tyttäriensä kanssa kaiken maailman pikkuasioista,että jos joku niistä aloittaa ton saman leikin meidän kanssa, ni voitte olla varmoja,että meistä ei kuulu pihahdustakaan..joten hiljasta on.

..mulla on elämässäni muutakin tekemistä,kuin harrastaa riitelyä jonkun kotini ulkopuolisen kanssa..

ootko ap?

ootko ap?

En kirjoittanut tuota.

En ole koskaan sanonut anopille mitään, yrittänyt vain ymmärtää. Mutta kieltämättä alkaa olla halut ymmärtää pikkuhiljaa vähissä. Tämä tapahtunut kun on lievimmästä päästä anopin edesottamuksia. Olen väsynyt kyseiseen ihmiseen ihan todella. Myös siihen, miten kylmästi teennäisen välittämisen (satunnaisen lahjomisen, josta kailotetaan mahd. suureen ääneen isona numerona kaikille) ulkopuolella hän suhtautuu lapseemme. Onko kenenkään muun anoppi katsonut touhuavaa pikkuistanne kuin surinallaan ihmisiä syvästi ärsyttävää hyönteistä?

meikäläisen anoppi ei voi sietää yhtä lapsenlastaan..siksipä sitä ei tuoda yleensä mukana kylään..lapsi ollut aina kovin levoton ja levottomuus vaan pahenee pienessä asunnossa..ja jotenkin musta tuntuu,että tää anoppi paapoo nuorimman tyttärensä lapsia ja muut jää paljon vähemmälle..

meillä sillä ei ole väliä, koska jos ihminen ei osaa tulla meille vaikka junalla,jolla matka kestäisi ehkä sen 15min, ni sit ei tartte vaan tulla..täällä ravaa muutenkin niin paljon ihmisiä,että jos yhtä mummoa ei kiinnosta lapsenlapsensa, ni ei sit..

..elämää tää vaan on..ja mitä vähemmän oikeesti antaa tälläsille ihmisille ajatuksia, sitä onnellisempi itse on.

meikäläisen anoppi ei voi sietää yhtä lapsenlastaan..siksipä sitä ei tuoda yleensä mukana kylään..lapsi ollut aina kovin levoton ja levottomuus vaan pahenee pienessä asunnossa..ja jotenkin musta tuntuu,että tää anoppi paapoo nuorimman tyttärensä lapsia ja muut jää paljon vähemmälle..

meillä sillä ei ole väliä, koska jos ihminen ei osaa tulla meille vaikka junalla,jolla matka kestäisi ehkä sen 15min, ni sit ei tartte vaan tulla..täällä ravaa muutenkin niin paljon ihmisiä,että jos yhtä mummoa ei kiinnosta lapsenlapsensa, ni ei sit..

..elämää tää vaan on..ja mitä vähemmän oikeesti antaa tälläsille ihmisille ajatuksia, sitä onnellisempi itse on.

Meidän lapsi on miehen vanhempien ainut lapsenlapsi. Ja ovat kuulemma niin vanhoja ja väsy´neitä, että eivät jaksa häntä tulla katsomaan toiseen kaupunkiin. Eivät kuitenkaan ole liian vanhoja ja väsyneitä ravaamaan ulkomailla, muissa kaupungeissa Suomessa ja kesämökillään jatkuvalla syötöllä.

Mutta oma on valintansa minunkin mielestäni. Anoppi pilaa touhullaan suhteensa lopulta myös poikaansa, ja sitten heille ei jää ketään. Jos kerran haluavat elää muista eristyneenä omaa elämäänsä, niin saavat toki tehdä niin. Suomi on vapaa maa.

Mikähän nykyajan isovanhempia vaivaa? Niin moni haluaa olla kylmä ja hankala, itsekäs. Sekä törppö oman lapsen rakastettua puolisoa kohtaan. Samaan aikaan odotetaan, että lapset perheineen tekevät näille vanhemmille palveluksia, kyselevät mielenkiintoa uhkuen kuulumisia ja ovat kiinnostuneita heidän elämiensä käänteistä. Mikään ihmissuhde ei minun mielestäni voi toimia muulla kuin vastavuoroisuuden periaatteella.

Ei toimi meilläkään tää...ollaan anopin kanssa vaan välttämättömimmät jutut tekemisissä, mieheltä sitten tenttaa kuulemma kaikki meidän elämään liittyvät asiat kun näkevät. Juontaa pitkän ajan takaa kun muutettiin yhteiseen kotiin niin anoppi luuli kävelevänsä ylitseni suunnittelemalla kaikki muutosta ja remonteista lähtien minulta kysymättä -eikä onnistunut... Olen mielelläni vain hyvääpäivää-linjalla eikä sitten muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja tympeä miniä:
Ei toimi meilläkään tää...ollaan anopin kanssa vaan välttämättömimmät jutut tekemisissä, mieheltä sitten tenttaa kuulemma kaikki meidän elämään liittyvät asiat kun näkevät. Juontaa pitkän ajan takaa kun muutettiin yhteiseen kotiin niin anoppi luuli kävelevänsä ylitseni suunnittelemalla kaikki muutosta ja remonteista lähtien minulta kysymättä -eikä onnistunut... Olen mielelläni vain hyvääpäivää-linjalla eikä sitten muuta.

Kuulostaa tutulta! Meillä ei ollut mitään varsinaista valtataistelua, anoppi vaan on ollut inhottava koko yhdessäolomme ajan ja pikkuhiljaa ollaan katkaistu yhteydenpitoa molemmin puolin.

Paitsi tietysti anoppi pommittaa miestä jatkuvalla syötöllä puhelimitse, ja vinkuu milloin miastäkin. Tästä vinkumisesta tiedän, en muusta puheluiden sisällöstä. Koska en tahdo kuulla, mitä ko naishenkilöllä milloinkin on ollut sydämellä.

Yritin pitkään pitää järkevää suhdetta yllä anoppiin, mutta mitä enemmän yritin, sitä veemäisemmäksi hän kävi. Välillä hänelläkin on lyhyet hyvät hetkensä (hänen pinnistelynsä huomaa) ja sitten hänellä jotenkin "napsahtaa" ja seuraa joku älytön purkaus. Tietysti aina minuun kohdistuva, ja mieheltä salassa röypsäytetty. Rouva vaan ei ole vielä hokannut, että mies tietää 100% äitinsä edesottamuksista... Ja äitinsä loukkaa samalla miiestäni, kun ei ole ihmisiksi minua ja lastammekin kohtaan.

Yhteistyössä