Mitä ajattelet eri lapsilukumääristä? Mitä ajatuksia sinulle herää.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jebhuliss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jebhuliss

Vieras
perheistä, joissa on

A) 1 lapsi?

B) 2 lasta?

C) 3 lasta?

C) 4 lasta?

D) 5 lasta tai jopa enemmän?

Millainen mielikuva sinulle herää kyseisistä perheistä?

Mikä lapsiluku edellämainituista on mielestäsi paras ja millä perusteella?

A) 1 lapsi? - Laiskat, omahyväset

B) 2 lasta? - ok

C) 3 lasta? - sopiva

C) 4 lasta? - omahyväset, pientä suuruudenhulluutta

D) 5 lasta tai jopa enemmän? - lestadiolaiset, tyhmät

A) 1 lapsi? Miksi?

B) 2 lasta? Ok. Tavallista.

C) 3 lasta? Ok. Hienoa.

C) 4 lasta? Käytännön juttuja alan miettimään, miten asutaan, minkälainen auto jne. :) Positiivisesti suhtaudun.

D) 5 lasta tai jopa enemmän? Alkaa olla minusta jo paljon ja mietin vielä enemmän samoja juttuja kuin 4:n kohdalla. Miten kyläilyt? Minkälainen auto perheellä? Mistä lapsille hoitaja? Miten lomamatkat? Aika tavallisia ajatuksia varmaan. Uskontoa en mieti.

Mikä lapsiluku edellämainituista on mielestäsi paras ja millä perusteella? Kolme on musta kiva tai neljä. Itsellä kaksi vasta...

a, b, c, d en ajattele mitään erikoista. No, okei, jos on yksi lapsi niin ihmetyttää miksi vain yksi =)

Viisikin lasta menee, ja kuusi. Seitsemän tai enemmän vähän jo mietityttää, jos lapset on syntynyt suht peräjälkeen.

A) 1 lapsi? - aina ei ole mahdollisuutta useampaan. Tiedän useita pareja joille toista ei luomusti tullut ja hoidot eivät innostaneet. Eka raskaus ja synnytys voi olla rankkoja tai vauva-aika, työolot tai taloudellinen tilanne muuttua, parisuhde kärsiä... you name it.

B) 2 lasta? - kompromissi, tylsä tavallinen ratkaisu. Myös meidän valinta =)

C) 3 lasta? - edelleen tylsää ja tavallista, mutta siirtää jo elämän painopisteen selkeästi enemmän lasten ehdoille. Kahden kanssa ehkä vielä vähän chänssiä omiinkin harrastuksiin ja kahdenkeskisiin lomiin, tehdä vielä uraa, mahtua tavalliseen autoon ja asuntoon.

C) 4 lasta? - tää olis niin unelma, mutta ainakin meidän olisi pitänyt aloittaa nuorempina. Itse haluan elämältä muutakin kuin vain lapset.

D) 5 lasta tai jopa enemmän? - uusperhe, sun, mun ja yhteiset lapset. Kolmas raskaus kolmosraskaus? Ei mun valinta, mutta moni haluaa ison perheen ja mikäs siinä.

Mikään lapsi määrä perheessä ei herätä sen suurempia ajatuksia. Ainoastaan jos toinen itse alkaa asiasta puhumaan tyyliin ; Meillä vain yksi lapsi koska... TAI Meillä viisi lasta koska...

Tai ehkei oikeastaan silloinkaan herätä mussa mitään suurempia ajatuksia ja tunteita.
Lapsiluku on jokaisen perheen oma päätös. Joskus myös pakonvalinta, ei se oma.

Ei muiden lapsimäärät juuri herätä minussa ajatuksia. Joskus käy mielessä "sossuluukkuperheestä" että pitääkö niitä lapsia lisää pykätä kun ei entisiäkään saa elätettyä

1 lapsi lopullisena määränä on todella vieras ja ei herätä positiivisia ajatuksia. 2 on perusmeininki mutta tylsä. 3 on passeli ja sopiva, siitä enemmän alkaa olla jo paljon.

Mut siis 1 lapsi verrattuna 5:teen tai enemmän on jotenkin "sairaampi" ajatuksena.

1lapsi on outoa, mikä äitiydessä oli niin huonoa ettei halua kokea sitä uudelleen? Itse oon ainut lapsi :)
2lasta, meillä on. Matkailu kyläily helppoja ja omat huoneet. Vähän tylsä luku.
3lasta ois ideaali
4lasta menee överiks. Ei voi ees tavallista autoa ostaa
5lasta on jo kieroa ei riittäis aika ja rahat täysillä ja kaveritki kaikkoais

1lapsi on outoa, mikä äitiydessä oli niin huonoa ettei halua kokea sitä uudelleen? Itse oon ainut lapsi :)
2lasta, meillä on. Matkailu kyläily helppoja ja omat huoneet. Vähän tylsä luku.
3lasta ois ideaali
4lasta menee överiks. Ei voi ees tavallista autoa ostaa
5lasta on jo kieroa ei riittäis aika ja rahat täysillä ja kaveritki kaikkoais

Miks joku asia pitäs kokea uudestaa? Tässä asiassa sieltä tuppaa tulemaan ihminen, toisille riittää se yksi ihminen jonka hoitaa alusta loppuun asti. Ei ole mitään mielenkiintoa tehdä tätä uudestaa.

A) 1 lapsi?
Ei herätä huomiota, tulee ajateltua että ollut vaikea raskaus/synnytys/vauva-aika, parisuhteessa ongelmia, työura lasten edelle tai lapsettomuutta. Vaikka tiedän, ettei näin aina tai ehkä edes useinkaan ole.

B) 2 lasta? Ei herätä huomiota mihinkään suuntaan.

C) 3 lasta? Ei myöskään herätä huomiota, paitsi ehkä jos kaikki ovat samaa sukupuolta. Silloin tulee mieleen, että olikohan nuorimmasta toivottu eri sukupuolta kuin on.

C) 4 lasta? Sama kuin kolmessa, paitsi että herättää jo hieman huomiota, etenkin jos pienellä ikäerolla. Jos taas esim. 2 yläasteikäistä ja 2 päiväkotilaista, niin ei kiinnitä huomiota.

D) 5 lasta tai jopa enemmän? On jo aika paljon ja jos yhtä aikaa näkee, niin tulee huomioitua. Miettii millainen auto on ja muuta.

Vastaan omasta puolestani, eli siis miten itselleni haluaisin lapsia.

A) Ok.
B) Passeli määrä, minusta lapsella pitää olla sisarus jos vain mahdollista.
C) Ehdoton maksimi..koska sitten pitää jo muuttaa isompaan asuntoon ja hankkia uusi isompi auto..
D) Liikaa , mutta ihan kivaa on kun minulla itselläni on 2 veljeä ja sisko
E) Ei ei ei.. auts.

Meillä on suunnitteilla 2 lasta, mutta ehkä salaa haaveilen kolmannestakin..ehkä :D

Vaihtoehdosta E ei muuten mitään jos lapset elätetään itse eikä roikuta sossun luukulla, paitsi että jos niitä on ihan järjetön määrä niin sitten ajattelen että lestoja. Kukaan järkevä ei tee kymmentä lasta vapaaehtoisesti.

En ajattele mitään kenenkään lapsiluvusta. Vaikka tätä lukiessa nyt yritin ajatella ja herättää mielikuvia ja ajatuksia niin ihan tyhjää lyö. En keksi mitään mitä tulee mieleen tietystä määrästä lapsia. Kerran tapasin naisen jolla oli kymmenen lasta ja yhdestoista tulossa ja hänestä mietin miten hän jaksaa arkea, paljon hän ostaa kerralla maitoa ja muistaako hän kaikien lasten menot ja käykö hän kaikkien vanhempainilloissa, mutta muuta ei ole tullut kenestäkään mieleen.

Itselläni on viisi lasta. Niitä vain tuli, kunnes laitoin piuhat poikki. Miehen mielestä on ollut kivaa kun on ainoana lapsena saanut itse suuren perheen, minusta taas ihan normaalia kun itse olen viisilapsisesta perheestä ja en muusta tiedäkkään.

Yhteistyössä