V
vvieeras
Vieras
Mun piti tehdä viisi kun ne eka neljää oli jotenkin paskoja..
Mun piti tehdä viisi sentakia, kun vasta 20 vuoden jälkeen tajusin minkä takia niitä aina vaan tulee
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mun piti tehdä viisi kun ne eka neljää oli jotenkin paskoja..
A) 1 lapsi?
Ei herätä huomiota, tulee ajateltua että ollut vaikea raskaus/synnytys/vauva-aika, parisuhteessa ongelmia, työura lasten edelle tai lapsettomuutta. Vaikka tiedän, ettei näin aina tai ehkä edes useinkaan ole.
B) 2 lasta? Ei herätä huomiota mihinkään suuntaan.
C) 3 lasta? Ei myöskään herätä huomiota, paitsi ehkä jos kaikki ovat samaa sukupuolta. Silloin tulee mieleen, että olikohan nuorimmasta toivottu eri sukupuolta kuin on.
C) 4 lasta? Sama kuin kolmessa, paitsi että herättää jo hieman huomiota, etenkin jos pienellä ikäerolla. Jos taas esim. 2 yläasteikäistä ja 2 päiväkotilaista, niin ei kiinnitä huomiota.
D) 5 lasta tai jopa enemmän? On jo aika paljon ja jos yhtä aikaa näkee, niin tulee huomioitua. Miettii millainen auto on ja muuta.
Selvennykseksi aiempaan viestiini voin kertoa että minua suunnattomasti ärsyttää kommentti "meillä on yksi lapsi koska heti tuli täydellinen niin miksi tehdä enempää". Ihan niinkuin useampilapsiset perheet tekisivät lapsia kunnes saavat yhden täydellisen ja lopettavat sitten. Oispa kiva olla kaksilapsisen perheen esikoinen. "Minusta tuli vähän vajaa niin äiti ja isi teki minulle sisaruksen, meitä on vain kaksi kun tuosta toisesta tuli hyvä"...
Selvennykseksi aiempaan viestiini voin kertoa että minua suunnattomasti ärsyttää kommentti "meillä on yksi lapsi koska heti tuli täydellinen niin miksi tehdä enempää". Ihan niinkuin useampilapsiset perheet tekisivät lapsia kunnes saavat yhden täydellisen ja lopettavat sitten. Oispa kiva olla kaksilapsisen perheen esikoinen. "Minusta tuli vähän vajaa niin äiti ja isi teki minulle sisaruksen, meitä on vain kaksi kun tuosta toisesta tuli hyvä"...