Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei välitä muiden ajatuksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli mitä ajattelet sellaisesta ihmisestä, joka ei välitä yhtään siitä mitä muut ajattelevat hänestä?

Onko tälläinen ihminen todella vahva tms?

Vai aina Asperger/autisti tms?

Voiko joku ylipäätään elää normaalia elämää ja silti olla muiden ajatusten ylä/ala ja ulkopuolella?

Hyvä itsetunto, keskittyy omaan elämäänsä eikä anna muiden mielipiteiden sitä häiritä. Kypsä ihminen, joka on nähnyt/kokenut elämää ja seisoo vahvasti omilla jaloillaan.

Pidän ennemminkin heikkoina niitä, jotka ovat riippuvaisia muiden mielipiteestä ja normaaleina sellaisia, joita asia ei kiinnosta. Toki jokainen kaipaa jossain määrin muiden tukea, mutta jatkuva hyväksynnän hakeminen kertoo itsetunnon ongelmista.

Muistan vieläkin elävästi sen hetken ala-asteella kun eräs kaverini otti ensimmäistä kertaa irtioton siitä lasten ryhmämentaliteetista julistamalla suorasanaisesti joukon johtajalle, että tämän kannattaisi pitää turpansa kiinni eikä asia kuulu hänelle lainkaan. Se oli silmiä avaava kokemus, että noinkin voi tosiaan tehdä. Ja siitä se sitten lähti omakin kasvu itsenäiseksi aikuiseksi. Kaikki eivät vissiin koskaan koe sitä ahaa-elämystä.

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
Muut pitää ottaa kyllä huomioon ja auttaa ihmisiä, etenkin heikompia, mutta ei kannata käyttää aikaa ajatteluun siitä mitä muut itsestä ajattelevat.

Sellaiset ihmiset jotka koko ajan ajattelevan mitä muut hänestä ajattelevat ovat nykysanaston mukaan ”huomiohuoria”.
Luulevat että juuri he ovat niin tärkeitä, että kaikki ajattelevat heistä jotakin. Ullatuuuus: eivät muut ajattele, hyvä jos kiinnittävät mitään huomiota.

Lapsille tämä on hyvä opettaa jo pienestä jotta eivät saa itseluottamusongelmia somessa/nykyajan melskeessä.👍

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: m1es
Muut pitää ottaa kyllä huomioon ja auttaa ihmisiä, etenkin heikompia, mutta ei kannata käyttää aikaa ajatteluun siitä mitä muut itsestä ajattelevat.

Sellaiset ihmiset jotka koko ajan ajattelevan mitä muut hänestä ajattelevat ovat nykysanaston mukaan ”huomiohuoria”.
Luulevat että juuri he ovat niin tärkeitä, että kaikki ajattelevat heistä jotakin. Ullatuuuus: eivät muut ajattele, hyvä jos kiinnittävät mitään huomiota.

Lapsille tämä on hyvä opettaa jo pienestä jotta eivät saa itseluottamusongelmia somessa/nykyajan melskeessä.👍
Justiinsa nuin

Ei kannata lähteä diagnosoimaan ihmisiä. Jätetään se puuha palstan Echolle.
Luin erään viisaan naisen haastattelun naistenlehdestä. Hän sanoi, että hyvin moni potee elämänsä merkityksettömyyttä.
Se on yksi suurimmista syitä nykyajan mielenterveysongelmiin.
En kanna huolta siitä mitä minusta ajatellaan. Jos olen hmm tyyppi tämän palstan kirjoittajaa lainaten, monen muun mielestä olen hyvä tyyppi.
Ihmistä mitataan jatkuvasti monilla mittareilla ja some on niistä raadollisin.
Mitäkö ajattelen esim. Riikka Purrasta? En mitään. En enää seuraa häntä mediassa. Maailma on täynnä paljon kiinnostavampia ihmisiä ja asioita.

Sellainen ihminen, joka elää omaa elämäänsä. Eikä elä kusi sulassa miettin, että mitä ne MUUT ajattelee...

eikä todellakaan tarvita mitään diagnoosia tuohon. Vain riittävän hyvä itsetunto.

SEn olen huomannut, että toisia ihmisiä ärsyttää jos joku ei elä niinkuin "kuuluu" eli hae jatkuvasti muiden hyväksyntää.

Riippuu mitä tällä tarkoitetaan. Esimerkiksi uralla menestyminen edellyttää lähes aina, että kyllä sitä vähän on mietittävä, vaikka se ei siis tarkoittaisikaan sitä, että miettisi jotenkin erityisen huolestuneesti jatkuvasti ”vihaako kaikki mua”. Mun mielestä sen tarkasteleminen myös muiden näkökulmista millainen olen, on ihan kehittävääkin - kohtuullisissa määrissä. Itselleen voi olla joskus sokea, ja aiheuttaa ympärilleen jotain sellaista huomaamattaan, mitä ei tule ajatelleeksi.

• Tykkää
Reactions: Echo
Vaatii tietynlaista vahvuutta, että pystyy elämään noin. Toivon, että itsekin oystyidib samaan.
Opettele tietoisesti päästämään arviot itsestäsi (niin negatiiviset kuin positiivisetkin) korvien läpi. Helpottaa elämääsi huomattavasti.

Moni nuori tuskailee somekommenttien kanssa, eniten erilaiset julkkikset. Tässä IVEn jäsenet kertovat omista tunnoistaan ja antavat hyvän ohjeen. Valitse englanninkielinen tekstitys, jos se ei valmiiksi näy.

Sitähän oikein ala-asteelta asti meille opetetaan itsearviointia ja vertaisarviointia. Ihmiset analysoivat itseään ja itseään suhteessa muihin kuolemaansa asti. Ja joidenkin omaiset vielä kuoleman jälkeenkin.

Yhteistyössä