Mitä ajattelet kun äiti liittyy instragrammiin seuratakseen lastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marita.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marita.

Vieras
Minusta se on väärin.

Jos puhutaan nyt ala-ikäisestä teini-ikäisestä lapsesta eli 13-17vuotiaasta, niin ihan kun tuon ikäisen elämä ei olisi muuten jo murrosiän ja teini-iän kuohunnoissa sen verran tukalaa, että ei tarvitsisi äidin tai isän sosiaalisessakin mediassa kytätä...

Mulla ei ole kun facebook ja se riittää. Oma ikäni on nyt 47v ja lapseni ovat 19, 15, 12 ja 6v, kaikki kolme vanhimpaa lastamme on facebookissa. Esikoisella ja sitä seuraavalla lapsella, ei ole minä tai isänsä ystävissä, kolmannella lapsellamme on. Itseasiassa esikoisellani ja toisella lapsellani, ei ole koskaan ollut me vanhemmat ystävissä. Me olisimme halunneet kyllä tyttäremme ystäviksi facebookissamme, mutta he eivät ole sitten halunneet ja minusta se on ihan ymmärrettävää, koska nuorille täytyy antaa myös vapautta ja heillä on myös omat juttunsa kavereiden kanssa siellä, joita ei halua vanhemmilleen jakaa...

Kyllä meillä luottamus pelaa ihan muutenkin, ilman että täytyy kytätä omia lapsia facebookissa tai muuallakaan sosiaalisessa mediassa ja niin pitäisi toimia kyllä jokaisessa muussakin perheessä.

Siis piti laittaa taas että oma ikäni on 48v... kopioin tekstin toiselta keskustelupalstalta ja unohdin korjata virheen... vasta täyttänyt 48v niin tulee vielä luonnollisesti tuo 47... :D

no itse haluan seurata oman lapseni 12v netin käyttöä turvallisuus-, ym syistä johtuen. facebookissakaan hän ei ole (ikäraja 13v) vaikka itse olenkin. mielestäni näin pienillä lapsilla ei ole vielä kykyä arvioida oikein kaikkea mitä sosiaalinen media tarjoaa. myös kiusaaminen on todella rajua ja yleistynyt näillä eri foorumeilla... aika monisyinen kyssäri

[QUOTE="susu";30120998]no itse haluan seurata oman lapseni 12v netin käyttöä turvallisuus-, ym syistä johtuen. facebookissakaan hän ei ole (ikäraja 13v) vaikka itse olenkin. mielestäni näin pienillä lapsilla ei ole vielä kykyä arvioida oikein kaikkea mitä sosiaalinen media tarjoaa. myös kiusaaminen on todella rajua ja yleistynyt näillä eri foorumeilla... aika monisyinen kyssäri[/QUOTE]

No minä antaisin lapseni ennemmin olla facebookissa, kuin instagrammissa! siihenkin on aika monta syytä muuten..

No, mä liityin Facebookiin just sen takia, että voisin seurata mitä lapset 13 ja 15 siellä kirjoittelee. Ja molemmat on mun kavereita ja ajoittain tsekkaan heidän kaverilistat, ihan vaan siks, että tiedän. Välittämistä ja huolenpitoa, el mitään kyttäämistä tai uteliaisuutta!
Tiedän kyllä, että osaahan ne poistaa sieltä keskusteluja tai laittaa asetukset niin, etten mä näe kaikkea....mut silti...

Alkuperäinen kirjoittaja monen äiti;30121014:
En ymmärrä. :) Kyllä lapsella oma vapaus on joka tapauksessa vaikka äiti siel oliski.

Eikä ole. Et näytä ymmärtävän miltä murrosikäisestä tai teinistä tuo tuntuu...! yritäppä muistella sitä ikää kun itse olit teini tai murrosiän partaalla, vaikka instragrammeja ei vielä ollut.

[QUOTE="piipii";30121019]Sanoisin että fiksu ihminen. Joka paikassa hoetaan tuota vanhempien seuraamista joten totta helvetissä ok.[/QUOTE]

No huh huh... oottakaahan kun tälläkin liiallinen varjelu ja kyttäämis ilmiöllä on vielä omat seurauksensa...

Kyllä meiän nuorimmaisella sisaruksella (17v) on porukat ja sisarukset fb-kavereissa, ite saanu päättää hyväksyykö vai eikö. Instanki voi muuten laittaa sillee et seuraajat pitää hyväksyy ja meiän teini oli tehny niin, mutta näköjään hyväksyy että isosiskot seuraa ;) Porukoilla ei taia olla instaa, ovat 46 ja 52v.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitimyös;30121046:
No, mä liityin Facebookiin just sen takia, että voisin seurata mitä lapset 13 ja 15 siellä kirjoittelee. Ja molemmat on mun kavereita ja ajoittain tsekkaan heidän kaverilistat, ihan vaan siks, että tiedän. Välittämistä ja huolenpitoa, el mitään kyttäämistä tai uteliaisuutta!
Tiedän kyllä, että osaahan ne poistaa sieltä keskusteluja tai laittaa asetukset niin, etten mä näe kaikkea....mut silti...

No voi luoja sinuakin...! kun ei kaikki nuorten jutut kuulu vanhemmille. Nuorilla kuuluu olla myös omat juttunsa, ilman että vanhemmat on kyttäämässä joka askelta ja rajoittamassa nykypäivänä...

Ei tuo tuollainen ole mitään huolehtimista enää. Liiallisuuksiin menee, jos tuon takia sinne liittyy. Miten muuten pyrit myös kyttäämään lapsiasi? huolehtimista on esim. se, että kasvattaa ja neuvoo lastaan, kuinka tulee sosiaalisessa mediassa toimia... mutta ihan että liittyy facebookkiin sen takia että saa kytätä teini-ikäisiä lapsiaan, niin ei hyvä jumala... Minä liityin sinne ihan omasta tahdostani, mutta olen kyllä osannut lapseni kasvattaa niin, että ei tarvitse heidän tekemisiään sosiaalisessa mediassa esimerkiksi kyttäillä.

Kyllä meiän nuorimmaisella sisaruksella (17v) on porukat ja sisarukset fb-kavereissa, ite saanu päättää hyväksyykö vai eikö. Instanki voi muuten laittaa sillee et seuraajat pitää hyväksyy ja meiän teini oli tehny niin, mutta näköjään hyväksyy että isosiskot seuraa ;) Porukoilla ei taia olla instaa, ovat 46 ja 52v.

Noniin, mukava kuulla että täällä on muitakin samoilla linjoilla mun kanssa.. :) juu itse en tee instagrammeilla 48-vuotiaana yhtään mitään...

Facebook riittää hyvin minulle, siellä saa myös kuvia jaettua ja kommentoitua... ;)

Miksi olisi väärin? Instagramia en ole käyttänyt, mutta Facebook on ollut kovassa käytössä lasten kanssa. Sitä kautta on viestitelty paljonkin, kun lapsi on ollut 14-vuotiaasta alkaen viikot muualla koulussa. Toki on jokaisen oma valinta, kenet haluaa Facebook-kaveriksi ja ketä ei halua.

Mutta ihan oikeasti, sellainen äiti joka liittyy noihin instoihin sun muihin kytätäkseen lapsiaan niin minusta hänestä tulee ensimmäiseksi mieleen järjetön kontrollifriikki...!

Yhteistyössä